Uppföljare ur ett annat perspektiv

Medlem

Fallout dog med 3an när det blev fps. Samma med Dragon Age. Origins var underbart, men 2an var katastrofal, och 3an inte mycket bättre. GTA blev mycket bättre med 3d imo, samma med Postal serien.


signatur

I drank what?

Medlem

Castlevania sten dog efter att det gick ifrån 2d till 3d. När konami sa att 2d är ett dött koncept, se bara kickstarter till bloodstained ritual of the night. Zelda där emot är nostalgisk känsla för många 80tals gamers, men senare så har ju fler generationer har fått uppleva både i 2d och 3d så den är nog lite svårt och säga att zelda blev trasigt efter 3d. Samma sak med Mario.

Medlem

Kommer ihåg när Worms var i 3D. Usch...

Medlem

Asch, trodde du menade ur en annan synvinkel rent story-mässigt när du skrev "perspektiv".

När det kommer till actionspel så tenderar jag att gilla 1:a person mer när man kan skapa sin egen char och därmed få mer inlevelse i spelet, medans 3:e person passar bättre när man spelar som en bestämd karaktär där man istället för att rollspela sätter sig in i att vara just den personen man spelar som.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Worms
Trine
Rayman
Sonic
Mario

Alla blev sämre i 3d


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Heroes 2 och link to the past är 2 spel jag älskar än idag och tyvker deras grafik och game play håller up än idag.

Ocarina of time är kul än idag men ser får dåligt ut och controllern på det inte lika kul.

Fallout är jag glad det gick från ett diablo esk isometrik spel till mer fps visst sakar alla bra rpg element mmen det är skönt man kan se mer av världen är roligare att ut forska och striderna är inte långsama o tråkiga.

Metriod prime är ju inge fan av eller dom fullt 3d castelvania spelen. Jag menar platforming i fps år inte kul för 5öre.

Kontot avslutas

Zelda spelen är både bra i 2D och 3D, min favorit är fortfarande A Link to the Past men Link's Awakening blev extremt mycket bättre till Switch,


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Molotov:

Super Mario är ju båda bra.
Det har ju Nintendo förstått så det finns ju både "New super Mario Bros" som spinner vidare på det klassiska 2d medan "Main" spelen spinner vidare på det som skapades kom Super Mario 64

Personligen gillar jag dock 2D spelen betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Personligen gillar jag dock 2D spelen betydligt bättre.

Jo alla har vi våra favoriter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar