Modigt när Stoic byter The Banner Saga mot en helt ny spelvärld

Robot
Modigt när Stoic byter The Banner Saga mot en helt ny spelvärld
Medlem

Jag spelade aldrig banner saga spelen, är dom värt att spela igenom?

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag spelade aldrig banner saga spelen, är dom värt att spela igenom?

Jag har bara spelat igenom det första, men det är absolut värt att spela igenom.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Jag har bara spelat igenom det första, men det är absolut värt att spela igenom.

Får väl lägga till det i backloggen

OML
Medlem

Favoritserie från förra decenniet, kommer hålla ögonen på vad de fixar ihop härnäst.

Medlem

Äger ettan och tvåan, men bara hunnit med första. Väldigt bra lir om man bara vill ha något för en helg. (Har för mig att det är relativt kort.) Det som störde mig med ettan var hur striderna var utformade. Man turas om att göra sina drag. Så om motståndaren hade 1 enhet kvar och jag 5, så fick deras enhet göra ett drag varannan gång, medan det dröjde 10 omgångar till jag fick använda samma enhet igen. Väldigt annorlunda från vad jag är van med i t.ex. Heroes of Might & Magic.

Någon som spelat tvåan och trean och vet om det ändrats något i mekaniken?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag spelade aldrig banner saga spelen, är dom värt att spela igenom?

De finns på Xbox Game Pass för PC. "The best value in gaming".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Äger ettan och tvåan, men bara hunnit med första. Väldigt bra lir om man bara vill ha något för en helg. (Har för mig att det är relativt kort.) Det som störde mig med ettan var hur striderna var utformade. Man turas om att göra sina drag. Så om motståndaren hade 1 enhet kvar och jag 5, så fick deras enhet göra ett drag varannan gång, medan det dröjde 10 omgångar till jag fick använda samma enhet igen. Väldigt annorlunda från vad jag är van med i t.ex. Heroes of Might & Magic.

Någon som spelat tvåan och trean och vet om det ändrats något i mekaniken?

Detta är dock standard i tur-baserade spel, dvs spelare A gör sina drag med alla sina karaktärer, sen spelare B, spelare C osv.
T.ex. i XCOM.

Jag har inte testat Banner saga, ska testa det, ser bra ut, speciellt som alternativ till XCOM som jag spelar om för sjuttielfte gången nu, då det inte finns många andra bra turbaserade spel till konsol (XCOM, XCOM2, Mario+Rabbids). Väntar också på Phoenix Point!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Morti:

Jag spelade aldrig banner saga spelen, är dom värt att spela igenom?

Ja! Jag körde igenom alla tre i höstas, det är ju en en enda lång berättelse egentligen, och de är riktigt bra. Rekommenderas stenhårt.

Mycket val att göra så omspelbarheten är hög också. Hela trilogin finns på Xbox Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Detta är dock standard i tur-baserade spel, dvs spelare A gör sina drag med alla sina karaktärer, sen spelare B, spelare C osv.
T.ex. i XCOM.

Jag har inte testat Banner saga, ska testa det, ser bra ut, speciellt som alternativ till XCOM som jag spelar om för sjuttielfte gången nu, då det inte finns många andra bra turbaserade spel till konsol (XCOM, XCOM2, Mario+Rabbids). Väntar också på Phoenix Point!

Nu läste du nog lite fel. Jag är van med ”standard” men i Banner Saga så får man bara flytta en gubbe, trots att man har fem. Och motståndaren som bara har en gubbe, får flytta samma gubbe varannan gång. Blir väldigt svårt när det är en high level boss.

Frågan är om det är ändrat i uppföljarna?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar