Succésiffror för Subnautica

Robot
Succésiffror för Subnautica

Ett spel det är svårt att inte tycka om.

#subnautica


Medlem

Subnautica var en guldklimp, hämtade hem den från Epic när dom bjöd på spelet.
Below zero är väll fortfarande Early access?
Så det väntar man med tills det är klart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Riktigt bra spel - men hade varit så mycket roligare med coop.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket bra spel. Väldigt lidande på konsol dock, massor av pop-ins och kass framerate.

Det som är spelets styrka för mig är hur storyn utvecklas. Det är som ett enda stort mysterium som man får äran att nysta i. Mycket spännande och stämningsfullt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Väldigt bra spel som jag borde spela mer av. Har bara skrapat lite på ytan än så länge.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Väldigt bra spel som jag borde spela mer av. Har bara skrapat lite på ytan än så länge.

"skrapat på ytan", I see what you did there!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Mycket bra spel. Väldigt lidande på konsol dock, massor av pop-ins och kass framerate.

Det som är spelets styrka för mig är hur storyn utvecklas. Det är som ett enda stort mysterium som man får äran att nysta i. Mycket spännande och stämningsfullt.

Väldigt stämningsfullt.
Och extra kul att det inte är nå handhållning med pil som visar direkt nästa objektivet osv.
Kändes "äldre" på så sätt men nytänkande idag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väldigt stämningsfullt.
Och extra kul att det inte är nå handhållning med pil som visar direkt nästa objektivet osv.
Kändes "äldre" på så sätt men nytänkande idag

Håller med. Mycket bra gjort och ser gärna fler spel som fungerar såhär. Glädjen över vad man faktiskt kan bygga allt eftersom är stor. Det känns som att möjligheterna att utforska ökar kraftigt genom hela resan.

Har hört en del om The Forest, får för mig att det är i samma stil fast annorlunda miljö. Något du har testat kanske?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. Mycket bra gjort och ser gärna fler spel som fungerar såhär. Glädjen över vad man faktiskt kan bygga allt eftersom är stor. Det känns som att möjligheterna att utforska ökar kraftigt genom hela resan.

Har hört en del om The Forest, får för mig att det är i samma stil fast annorlunda miljö. Något du har testat kanske?

Nej inget jag har testat men lät intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej inget jag har testat men lät intressant

Håller med, konceptet lockar. Ska tydligen involvera kannibaler och en hel del mystik. Ska finnas en uppföljare ute eller påväg om jag inte missminner mig.

Vet inte hur reglerna är på forumet, men här är en recension från PC-Gamer:

https://www.pcgamer.se/2018/05/the-forest/


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trodde att below zero var ett standalone spel och inte en expansion? Eller har jag missuppfattat?

Medlem

Det är en standalone så vitt jag vet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nanopojken:

Trodde att below zero var ett standalone spel och inte en expansion? Eller har jag missuppfattat?

Det är stand-alone och finns bara i Early Access på Steam än så länge, oklart när/om det kommer till andra plattformar vid release.

Subnautica finns för övrigt också på Xbox Game Pass för den som mot förmodan inte plockat upp det redan.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker om subnautica jätte mycket. Men är inte sugen på expansionen. Vill ju ha värme mm!

Medlem

Det är dem verkligen värda, helt klart mitt absoluta favoritspel det senaste decenniet. Atmosfären och ljudet är mästerverk, prestandan och optimeringen kunde varit bättre, men inget jag störde mig på särskilt, var väl för upptagen med att beundra den fantastiska världen.

Medlem

Below Zero är stand alone och har inte släppts ännu (bortsett Early access)

Medlem

Ritkigt underbart jävla bra spel och Below Zero av vad jag hitils spelat värkar vara mer av det underbara och jag är en av dom få som inte gnäller som liten skit unge om att ens protaginst pratar. Jag ogillar silent protagonist visst vill man slippa betal för voice actors och slippa skriva mycket dialog så är det ju bra.

Medlem

unikt spel som måste spelas! detta vill man inte missa


signatur

//monster

Medlem

Sjukt bra spel. Hoppas på att expansionen blir lika bra.

Medlem

Helt fantastiskt spel, men ack så skrämmande! Spelade inte klart hela då skräcken nere i djupen blev övermäktig, haha. Men får väl skärpa mig och dyka under ytan igen någon gång!

Medlem

Fasen, missade när det var gratis på Epic! Nån som testat VR-versionen? Och funkar det ifall man bara klarar teleport?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fasen, missade när det var gratis på Epic! Nån som testat VR-versionen? Och funkar det ifall man bara klarar teleport?

För mig var det inte spelbart på riktigt i VR. Coolt att titta runt i sin bas och sina farkoster en stund men när jag provade iaf var GUI knappt användbart och vattenytan renderades fel i stereo.

Men fasen vad bra spel!

Medlem
Skrivet av Hullken:

För mig var det inte spelbart på riktigt i VR. Coolt att titta runt i sin bas och sina farkoster en stund men när jag provade iaf var GUI knappt användbart och vattenytan renderades fel i stereo.

Men fasen vad bra spel!

Jaså? Jag tyckte det funkade utmärkt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tyckte spelet var väldigt roligt i början, men efter ett litet tag så förstod jag inte alls vart jag skulle ta vägen eller hur jag hittade materialen för att tillverka dem nya sakerna. Ofta så behövde jag googla för att ta mig vidare, vilket gjorde att jag tröttnade.

Medlem
Skrivet av Aciero:

Tyckte spelet var väldigt roligt i början, men efter ett litet tag så förstod jag inte alls vart jag skulle ta vägen eller hur jag hittade materialen för att tillverka dem nya sakerna. Ofta så behövde jag googla för att ta mig vidare, vilket gjorde att jag tröttnade.

Man måste Scanna ALLT man kan och hitta och scanna och läsa Pads med ledtrådar till vart saker är!
och så finns ju Subnautica Wiki för enkla tips och guides:
https://subnautica.fandom.com/wiki/Subnautica_Wiki


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Någon annan som blir åksjuk efter några timmars spelande av detta ? Aldrig varit med om det tidigare i något annat spel.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fasen, missade när det var gratis på Epic! Nån som testat VR-versionen? Och funkar det ifall man bara klarar teleport?

Du kan ju alltid köpa det. €15 är inte riktigt mycket begärt för 30timmar spel..

Medlem

Har lirat båda från kust till kust, grymt värda varenda krona, självklart har jag köpt båda för fullpris (unknown worlds var nära konkurs innan första släppet men räddades av, (folk som betalade för sig), EAreleasen).

Det enda som är lite tråkigt är bristen på achievements(trophy/progress hunter ✌️)

1
Skriv svar