Xbox kontrar: "Vi arbetar hårt med E3"

Robot
Xbox kontrar: "Vi arbetar hårt med E3"

Phil Spencer lämnar lugnande besked inför mässan i Los Angeles.

#e3-2020, #microsoft, #xboxe3, #e32020


Tråddemonen
Testpilot

Har Calle ingen sovmorgon? Han spottar ur sig nyheter innan tuppen är vaken.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

Har Calle ingen sovmorgon? Han spottar ur sig nyheter innan tuppen är vaken.

Första skrevs i kallingar, över frukostkaffet. Nu sitter jag i soffan på kontoret


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius:

Medlem

Jag har väntat sen katastroflanseringen av Xbox One på att Microsoft ska återta initiativet. Skönt, men det tog några år.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har väntat sen katastroflanseringen av Xbox One på att Microsoft ska återta initiativet. Skönt, men det tog några år.

Ja, snacka om att vända på skutan. Ser verkligen fram emot E3.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Ja, snacka om att vända på skutan. Ser verkligen fram emot E3.

Hoppas något bra visas upp från ms. Försöker hålla mig försiktigt optimistisk till deras nya studioköp men då xbox One generationen inte lyckats locka alls hittills så är det svårt. Var liksom mest snack men lite verkstad. Förhoppningsvis är det något som kommer att ändras. Upp till bevis på e3... Där dom verkligen, verkligen måste slå hårt på trumman för att inte tappa ännu mer marknadsandelar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bra Microsoft!

Är lite förvirrad bara över att Microsoft inte satsar på Next-Gen, men ändå kommer slå på stora trumman.
Nu har dom iofs chansen att pumpa ut massor av bra cross-gen spel för ta focus från Sonys launch window spel som kan vara få och ha lite problem med att optimera för next-gen.
Släpper Sony bara spel med lite bättre grafik så ser det bra ut för Microsoft då starkare spelmotorer är det dom inte kommer kunna konkurrera med pga cross-gen play.

Medlem

Ordbajseri på högsta nivå som vanligt när Spencer följer upp Sonys uttalanden med hur suverän Xbox är och kommer att vara (alltid bra med gratis reklam)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Första skrevs i kallingar, över frukostkaffet. Nu sitter jag i soffan på kontoret

Hoppas du tog på dig lite mer kläder däremellan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Instant:

Hoppas du tog på dig lite mer kläder däremellan

Inga kommentarer!


signatur
Medlem

Ser framemot detta! Bara dom levererar lite nya spel från sina studios.
Sedan står det i inslaget att ALLA spel till SX oxå skall funka på xone...men d gäller väll bara Microsofts-studios 1part spel!??!
3part utvecklare gör som d vill. Rätt? Fel?

Såg nu att det stod "exklusiva titlar" och det stämmer väll👍

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja, snacka om att vända på skutan. Ser verkligen fram emot E3.

Enligt cykeln är det väl Playstations tur att vara arroganta och göra bort sig nu som med PS3? Nintendo släppte ju WiiU och ryckte upp sig sen! 😀

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Augustus:

Enligt cykeln är det väl Playstations tur att vara arroganta och göra bort sig nu som med PS3? Nintendo släppte ju WiiU och ryckte upp sig sen! 😀

Haha, det vore ju bisarrt om de gjorde det. Att det är varannan konsol som måste fucka upp.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det vore ju bisarrt om de gjorde det. Att det är varannan konsol som måste fucka upp.

Jag tror inte att Playstation gör det igen. Men man måste lära av historien!

Ambassadör
Xbox

Skönt! E3 är en favorithögtid.


signatur

Jump in.

Medlem

Bra! Vill att E3 förblir den roligaste spelhändelsen på året. Har varit lite halvkasst det senaste, företag som drar sig ur etc. Det är ju E3 2020 iår, måste bli episkt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det vore ju bisarrt om de gjorde det. Att det är varannan konsol som måste fucka upp.

Typ som Windows?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kyrre:

Typ som Windows?

Exakt så


signatur
Medlem
Skrivet av Augustus:

Enligt cykeln är det väl Playstations tur att vara arroganta och göra bort sig nu som med PS3? Nintendo släppte ju WiiU och ryckte upp sig sen! 😀

Fast sony sålde mest den generationen med. Xbox kommer aldrig sälja bättre då alla spel finns till pc med.

1
Skriv svar