GTA IV har utan förklaring slutat säljas på Steam

Medlem
Skrivet av bond12:

Tror han menar att Steam är så sjukt överskattat, själv förstår man utgivare Steam tar ju 30% av vinsten på deras spel.

Ja om dom säljs via steam, inte om säljs nån annanstans.

Jag är inget speciellt fan av varken steam eller nån annan launcher men har heller inget speciellt emot dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Bara för att du tycker att funktioner är dynga så är det dåligt?
Det kan jag meddela dig att har man lite mer koll än random snubbe som spelar lite spel så kan jag säga att det är inte dynga.

Sen behöver man ju inte bry sig om steam eller nått, om du nu är så emot så är det ju bara ha ikonerna i en mapp på skrivbordet och starta dina spel den vägen.
Du måste ju inte starta spelen genom deras launcher. (förrutom rockstar launcher kanske)

EDIT: Tillägger att hade vi inte haft steam så hade vi inte haft denna mängd spel som finns idag utan vi hade varit tvungna att spela skit som bara AAA-studios slänger ut typ EA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Verkar inte gå att köpa någon annanstans än Humblebundle för tillfället.
GTA4 finns ju inte ens i Rockstars egna butik till PC.

Dax
Medlem
Skrivet av anon_326443:

Skulle hellre ha spel på skiva igen, och slippa steamhelvetet, där jag tyvärr har alldeles för många spel.

Helst skulle jag vilja slippa launchers överhuvudtaget, naturligtvis, eftersom jag aldrig använder dom så kallade "funktioner" som launchers har.

Nä inte skivor, problem med att hitta dom, dom går sönder blir repiga etc nä skivor är inget att eftersträva.

Medlem

Gta4 är helt klart det näst sämsta gta-spelet (chinatown är snäppet sämre). Så det är nog bara bra att spelet försvinner från Steam.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Strömlinjeformat speluppdateringar och moddning, öppnat upp indiemarknaden genom enkelheten i distribution, varit drivande i den discfria standarden och funktioner som molnsparning etc.

Antyder man att Steam inte tillfört någonting till oss konsumenter antar jag att man inte minns hur det var innan.

Medlem

Någon som vill diskutera att man enbart kan köpa GTAIV till PC på sider som tex Humble bundle och GamersGate för tillfället?
Finns varken på Steam eller Rockstars egna affär för tillfället.
Och på Microsoft Store finns det inte alls, vet inte om det har funnits där men det är ju ett gammalt Live for Windows spel ju.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gta4 är helt klart det näst sämsta gta-spelet (chinatown är snäppet sämre). Så det är nog bara bra att spelet försvinner från Steam.

Blir väldigt nyfiken på din tanke eftersom jag personligen dyrkar spelet ifråga. Är det körkänslan du avskyr eller. Den älskar jag verkligen. Sedan är den mörkare storyn med Niko Bellic fränare också. Intressant att få veta hur du tycker. Tack för din medverkan.

Fick en "deja vu" upplevelse här. Känns som jag har ställt denna fråga förut. Vet inte om det har varit till dig men ställer den igen. Mitt minne är inte det bästa.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Blir väldigt nyfiken på din tanke eftersom jag personligen dyrkar spelet ifråga. Är det körkänslan du avskyr eller. Den älskar jag verkligen. Sedan är den mörkare storyn med Niko Bellic fränare också. Intressant att få veta hur du tycker. Tack för din medverkan.

Fick en "deja vu" upplevelse här. Känns som jag har ställt denna fråga förut. Vet inte om det har varit till dig men ställer den igen. Mitt minne är inte det bästa.

Själv tycker jag spelet har för lite content. De tog typ bort allt kul som kom i San Andreas. I det kunde du cykla, flyga flygplan, customizea din bil, du hade RPG-element i form av kroppsfett, styrka och kondition som du själv kunde jobba för på gym eller liknande. San andreas hade landsbygd och 3 städer som alla hade sin egna själ. Val av kläder bantades ner från massa valmöjligheter till typ färdiga kostymer, du kan inte heller köpa massa roliga hus och spara bilarna i garage och MYCKET MER.

Jag gillar dock GTA 4s mörka atmosfär. Bilkörningen är FANTASTISK, bästa i något GTA, grafiken är än idag rätt snygg och spelet var före sin tid på mycket annat. Dock är det sjukt blekt i jämförelse med just San Andreas. Dem gick typ 1 steg fram men 0.5 steg tillbaka där.

GTA V är däremot en perfekt mix mellan 4ans grafik/fysik/gameplay och San Andreas alla roliga sidoaktiviteter. Dock är bilkörningen inte lika kul och realistisk.

Medlem

Jag kan inte starta det från Steam. Trist. Ska prova igen. Läste några tips.
Har det annars även på original med skivor.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Så du är bara extremt ignorant alltså.
Med tanke på alla andra som redan har gett dig svar på tal här i tråden, så lämnar jag det där.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?

Dom gav oss online DRM för spel som är singleplayer och offline. Om du köper HL2 på skiva så måste du ändå gå online minst en gång för att spela det. Något som andra sedan tog efter som Securom osv.

Inaktiv

@kebbe: Jag kommer mycket väl ihåg hur det var innan pesten, dvs steam kom.
Mitt sämsta köp någonsin, var en half-life box, och jag var tvungen att installera steam, för att spela spel jag hade köpt på skiva?
Half-life är fortfarande ett bra spel, men att tvinga folk att använda en urusel launcher, för ett spel man köpt på skiva?

Steam är något mina bekanta frågar om dom ska skaffa till sina barn, och då svarar jag: Gör du det, har du en hjärnskada, sök läkare.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

@kebbe: Jag kommer mycket väl ihåg hur det var innan pesten, dvs steam kom.
Mitt sämsta köp någonsin, var en half-life box, och jag var tvungen att installera steam, för att spela spel jag hade köpt på skiva?
Half-life är fortfarande ett bra spel, men att tvinga folk att använda en urusel launcher, för ett spel man köpt på skiva?

Steam är något mina bekanta frågar om dom ska skaffa till sina barn, och då svarar jag: Gör du det, har du en hjärnskada, sök läkare.

OK farfar

Medlem
Skrivet av skymf:

Jag kan inte ens få rockstar launcher att starta upp sedan jag bytte till ryzen 3700x och ett b450-f.
Uppdaterat bios, chipset, formaterat, ominstallerat, kört i admin och komp. läge. Utan antivirus, utan overlays från olika program. Utan andra program.
Skitkul med Red dead 2. Verkligen, och deras support är inte direkt snabb och effektiv. Fått två svar sen i september. Och varje gång är det en fråga om något jag precis svarat på i föregående mail.
Fantastiskt företag inom PC-branschen. Som grädde på moset - kan tilläggas - så går det inte heller att avinstallera rockstar launcher eftersom det vägrar starta, och avinstallationen går via launchern. Fantastiskt.

#haterockstarlauncher

Radera rockstar game folder i mina dokument. Då bör det fungera för dig.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Steam är något mina bekanta frågar om dom ska skaffa till sina barn, och då svarar jag: Gör du det, har du en hjärnskada, sök läkare.

Haha va?
Varför är det så hemskt så man måste ha en hjärnskada för att använda det?

Medlem

Som så många andra spel kan ni tacka Games For Windows för detta, enligt Rockstar handlar det om att de inte kan genrera fler nycklar eftersom GFW inte längre stöds. GFW är nog det sämsta som hänt spelindustrin och Microsoft har inte lärt sig ett enda skvatt, deras Store verkar vara av samma fina kvalitet. Nej tacka vet jag DRM-fritt, DRM är något som bara orsakar problem för ärliga köpare medan de som inte betalat en enda krona slipper skiten.

https://www.pcgamer.com/gta-4-is-no-longer-being-sold-on-stea...

"Update: Rockstar has released a statement confirming our speculation that Games for Windows Live is to blame for the removal of Grand Theft Auto 4 from Steam.

"Grand Theft Auto 4 was originally created for the Games For Windows Live platform. With Microsoft no longer supporting Games For Windows Live, it is no longer possible to generate the additional keys needed to continue selling the current version of the game," a Rockstar rep said. "We are looking at other options for distributing GTA4 for PC and will share more information as soon as we can.""

Medlem

GTA VI Trailer 2020 confirmed.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

GTA VI Trailer 2020 confirmed.

Källa?

Medlem

Nu fungerade GTA IV på Steam!
De måste ha fixat något.


signatur

autograph

Medlem

@Nioreh: Det var ett skämt. Men känns som det är dags snart! (magkänsla)


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

@Nioreh: Det var ett skämt. Men känns som det är dags snart! (magkänsla)

Ja, helt klart. Sjukt att det gått en hel konsolgeneration utan ett nytt GTA. Förra generationen fick 2 spel

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Dom gav oss online DRM för spel som är singleplayer och offline. Om du köper HL2 på skiva så måste du ändå gå online minst en gång för att spela det. Något som andra sedan tog efter som Securom osv.

Ja du använder säkert uppringt internet än!
Inte så att vi har bredband (fiber, kabel, ADSL) i 20 år liksom..... Stort problem i Sverige 😅👍

12
Skriv svar