Hemsidor som har tappat greppet eller försvunnit

Avstängd
Hemsidor som har tappat greppet eller försvunnit

Hemsidor som har gått förlorad.
Kommer ihåg hur mycket jag hängde på loading.se.
Men 2017 eller 2018 så ”kraschade” hemsidan.
Det var en lag som hade stiftats av politiker och hemsidan kunde inte längre leva upp till lagens förväntningar. Så dem blev tvungna att starta om hemsidan. Så dem starta den från noll.

Sedan dess har hemsidan aldrig varit sig lik. Och de har sett till att jag hamnat på FZ.
Och att Oskar Skog valde att sluta engagera sig i sidan resulterade i att loading aldrig lyckades återhämta sig.

Finns det hemsidor ni känner har tappat greppet eller försvunnit ?
Och att ni slutat hänga där. Pga att dem inte håller samma standard som den gjorde en gång i tiden.

Må du vila i frid. Loading.se

Medlem

Lunarstorm är ju inte riktigt samma sak nu när det är Stajlplace istället.

Medlem

Jag kommer direkt att tänka på Nukezone, det var rätt stort i min kompiskrets. Vi brukade logga in på skoldatorerna och utföra attacker och kontrollera att ingen hade attackerat någon av oss. Om så var fallet utförde vi så klart hämndaktioner omgående. Minns att man ibland satte larm mitt i natten för att vakna och utföra något i spelet och sedan lägga sig igen. Vi hade en egen clan också som vi kallade för Natural Selection.

Här kan man läsa lite mer om spelet och nostalgitrippa eller bara om man är nyfiken på vad tusan det var för något


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

R60.org gamingeye. Rip.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag fällde en liten tår när rakaka hade lagt ner.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Frilansare
Skrivet av Konstig Inombords:

Det är därför jag hitta till FZ

Och du är så välkommen!

Releasehästryttare

Fick tänka till länge innan jag ens kom på en site jag saknade när den la ner.
Men Gametrailers nerläggning gjorde att jag blev mer på Fz än innan.

Skribent

Ett forum vi hade sjukt mycket roligt i back in da day var på TV-spelsbörsens hemsida.

Det var även en favoritaktivitet att åka in till Stockholm för att spendera sina surt intjänade slantar på något nytt spel och sedan sitta på pendeltåget hem och lusläsa instruktionsboken (fan vad jag saknar ordentliga instruktionsböcker).

För att inte tala om Final Fantasy-communityn ffsverige och ägaren Dan som fick spader om man kritiserade rap-musik.

Medlem
Skrivet av Devan:

Fick tänka till länge innan jag ens kom på en site jag saknade när den la ner.
Men Gametrailers nerläggning gjorde att jag blev mer på Fz än innan.

Ja gametrailers växte verkligen fram från att vara en sida som visade typ trailers(?)
Till att nästan bli en YouTube/Twitch med egna och utomstående kanaler


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av smuts:

Jag kommer direkt att tänka på Nukezone, det var rätt stort i min kompiskrets. Vi brukade logga in på skoldatorerna och utföra attacker och kontrollera att ingen hade attackerat någon av oss. Om så var fallet utförde vi så klart hämndaktioner omgående. Minns att man ibland satte larm mitt i natten för att vakna och utföra något i spelet och sedan lägga sig igen. Vi hade en egen clan också som vi kallade för Natural Selection.

https://vignette.wikia.nocookie.net/annex/images/b/b9/Nukezon...

Här kan man läsa lite mer om spelet och nostalgitrippa eller bara om man är nyfiken på vad tusan det var för något

Nukezone var jätte kul. Gjorde samma sak. Men sen kom det en massa kopior på spelet vill jag minnas. Kommer inte ihåg vad de hette men hade liknande koncept


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bfhq.se (hej Emil åkered) r60, Lunarstorm,


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spelbutiken Tradition hade en hemsida med ett kul forum som försvann ett tag efter de köpts upp av EBGames.

Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Ett forum vi hade sjukt mycket roligt i back in da day var på TV-spelsbörsens hemsida.

Det var även en favoritaktivitet att åka in till Stockholm för att spendera sina surt intjänade slantar på något nytt spel och sedan sitta på pendeltåget hem och lusläsa instruktionsboken (fan vad jag saknar ordentliga instruktionsböcker).

För att inte tala om Final Fantasy-communityn ffsverige och ägaren Dan som fick spader om man kritiserade rap-musik.

Ah ffsverige hade jag glömt bort. Var även medlem men väldigt inaktiv sådan. Den finns inte kvar alltså? Kanske inte alltför förvånande. Minns att designen var rätt egen.

Nu finns väl Manager Zone kvar i någon form men såg annorlunda ut back in the day, det var rätt kul. En slags webbversion av Football Manager.

Medlem

Snyggast.nu såklart, bästa hemsidan någonsin. Kommer till och med ihåg att jag var i topp på den sidan.

Hujedamig, riktigt sjuk sida det var. Att man ens satt på den sidan.

Sen hade vi ju expressen.nu också, många trevliga videos..

Medlem
Skrivet av Devan:

Fick tänka till länge innan jag ens kom på en site jag saknade när den la ner.
Men Gametrailers nerläggning gjorde att jag blev mer på Fz än innan.

Om du inte redan hade koll på det så kan jag så tipsa om Easy Allies på Youtube, flera från Gametrailers landade där, bra recensioner

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Ja gametrailers växte verkligen fram från att vara en sida som visade typ trailers(?)
Till att nästan bli en YouTube/Twitch med egna och utomstående kanaler

När jag gjorde spelvideor i min ungdom laddade jag upp dem på Gametrailers istället för på Youtube. Man fick GameTrailers Dollars(GTD) för visningarna man fick på sina user videos som man kunde använda när de auktionerade ut saker.
Högsta vinsten var PS3/360-konsoler men jag lyckades endast kamma hem en Nintendo 64 t-shirt.
Det är synd att jag inte laddade upp mina videor på Youtube också för nu är de borta för alltid.

De hade ett riktigt stort forum också där det alltid var hålligång.

Nog den sidan jag saknat mest när de blev sämre och till sist la ner.

Geeks Gaming

Jag vet inte riktigt vad som hände med nordic hardware men forumet tvärdog och nu pushar man ”bara” ut nyheter i luften.

En annan sida som för evigt kommer att minnas i sin gamla form är 99 (tidigare 99mac) 😢❤️ o7

Medlem
Skrivet av anon_306295:

När jag gjorde spelvideor i min ungdom laddade jag upp dem på Gametrailers istället för på Youtube. Man fick GameTrailers Dollars(GTD) för visningarna man fick på sina user videos som man kunde använda när de auktionerade ut saker.
Högsta vinsten var PS3/360-konsoler men jag lyckades endast kamma hem en Nintendo 64 t-shirt.
Det är synd att jag inte laddade upp mina videor på Youtube också för nu är de borta för alltid.

De hade ett riktigt stort forum också där det alltid var hålligång.

Nog den sidan jag saknat mest när de blev sämre och till sist la ner.

Kul historia, tråkigt att du inte hade backup på dina videos


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Det textbaserade rollspelet Arenan. Håller fortfarande tummarna för att det ska göra comeback någon dag!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det fanns ju många svenska spelsidor av varierande kvalitet. Kong.se, gon.nu och level7.nu var trevliga på sitt sätt. Även Gamereactor.se var bra för en sisådär 10 år sedan.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Relik 📜
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bfhq.se (hej Emil åkered) r60, Lunarstorm,

Hej hej!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det textbaserade rollspelet Arenan. Håller fortfarande tummarna för att det ska göra comeback någon dag!

https://web.archive.org/web/20070403032714if_/http://www.aren...

Arenan var förjäkla trevligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Själv minns jag humorsidan vvv.harald.net där man bland annat kunde göra ett fånigt personlighetstest.

Medlem

Yttermera.se

Kommer inte på så många sidor som jag saknar. mIRC och ICQ däremot.

Medlem

Lunarstorm <3 rip. Apelsin.nu var också kul med alla flash videos sen fanns det andra liknande spel som arenan.

Medlem

Precis som många andra i tråden så saknar jag Gametrailers! Deras recensioner var alltid de mest givande enligt mig. Även alla deras sidoshower minns jag med glädje. Sen ska vi inte glömma att det var där som Avgn slog igenom på riktigt!

Pratar vi svenska sidor så saknar jag bf2.se och Arenan...

Skägg.
10 Chambers

Rakaka är nog den enda CS-sida jag följt, deras tilltal var härligt.

Saknar vårt eget filarkiv, shit vad vi slangade patchar och Bink-filmer.


signatur
Medlem

Jag kommer inte ihåg vad sidan hette men i början av 2000 talet fanns en spelsida lika arenan som tidigare nämnts där man spelade en kriminell karaktär och man utförde jobb för att tjäna pengar och uppgradera sin karaktär med bättre utrustning och man kunde också köpa olika verksamheter som knarklabb eller nattklubbar.

Det var väldigt lika Mafia Wars som var populärt på Facebook men det vara väldigt mycket före sin tid och textbaserat.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv
Skrivet av Maddox:

Jag kommer inte ihåg vad sidan hette men i början av 2000 talet fanns en spelsida lika arenan som tidigare nämnts där man spelade en kriminell karaktär och man utförde jobb för att tjäna pengar och uppgradera sin karaktär med bättre utrustning och man kunde också köpa olika verksamheter som knarklabb eller nattklubbar.

Det var väldigt lika Mafia Wars som var populärt på Facebook men det vara väldigt mycket före sin tid och textbaserat.

Dekrim. Klassiker!

Medlem

Gamereactor var ju kanon för ett antal år sedan. Nu är det mest pinsamt när man går in där tycker jag Var ordentligt aktiv där i många år, men valde till slut att avsluta medlemskapet, och snubblade sedan över till fz istället.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skriv svar