Bekräftat: Inget Playstation på E3 i år

Robot
Bekräftat: Inget Playstation på E3 i år

Trots lansering av Playstation 5 väljer Sony att stå över för andra året i rad.

#e3-2020, #sony


Medlem

Lite tråkigt att E3 tappat sin status, även om jag förstår varför. Finns inte så mycket mening med ett sådant event numera , i alla fall för spelbranschen, då det är mycket enklare att kommunicera direkt till kund.

När jag var liten grabb var det jätte spännande med E3 och dess montrar inklusive det mindre PK "booth babes". Samtidigt så har vi fått Gamescom, PAX och liknande, så antar att det fortfarande finns intresse att vara på plats bland folk.

Får se vad det blir av E3 i framtiden.

NuZ
Testpilot

Som jag trodde. Det handlar om pengar alltså? Man brukar inte svara ”våran vision” annars


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Avstängd

E3 skulle få avslutas helt egentligen. Visst är det kul med några dagar fyllda med announcements och sånt men med dagens lättillgängliga information så behövs det inte.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Själv så känner jag att stormässornas tid för spelavslöjande är förbi. Att så många nyheter presenteras på så kort tid gör att det är väldigt lätt att man missar saker när nyhetsidorna drunknar i nyheter.
Med det sagt så tvivlar jag på att Sonys Ps5 skulle överskuggas av så mycket på E3...

Medlem

Jag misstänker att Sonys marknadsföringsbudget har minskat rejält. På TV-sidan har de pressats rejält av LG, Samsung o TCL, supporten är i princip obefintlig. Om PS5 inte blir succe av någon anledninng så tror jag det blir sayonara för Sony.

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Jag misstänker att Sonys marknadsföringsbudget har minskat rejält. På TV-sidan har de pressats rejält av LG, Samsung o TCL, supporten är i princip obefintlig. Om PS5 inte blir succe av någon anledninng så tror jag det blir sayonara för Sony.

Det är väl ändå bättre att göra egna events? Då slipper dom all skit som t.ex xbox samtidigt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Sony faller inte

https://wccftech.com/sony-2018-19-financial-year-results/

Nej Sony kommer inte kånka..

Skrivet av A1200G:

Jag misstänker att Sonys marknadsföringsbudget har minskat rejält. På TV-sidan har de pressats rejält av LG, Samsung o TCL, supporten är i princip obefintlig. Om PS5 inte blir succe av någon anledninng så tror jag det blir sayonara för Sony.

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Som jag trodde. Det handlar om pengar alltså? Man brukar inte svara ”våran vision” annars

Aaah. Det är därför dom också säger att dom ska delta i hundratals evenemang under året.

Varför är du så säker på att det handlar om pengar bara för att dom använder sig av de orden? Om jag inte minns helt fel så rapporterades det om att e3 endast var halvfullt ifjol. Lägg därtill på Sonys och ESAs halvkomplicerade förhållande samt att ESA doxxade ett tusental journalister ifjol så tror jag själv att årets e3 kommer att vara det minsta hittills...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skribent

E3 är troligtvis usel ROI för Sony. Varför slåss om uppmärksamheten med alla andra när de kan köra sitt eget event innan eller efter och tekniskt sett få spelmedias (och annan medias) fulla uppmärksamhet vilket kan bidra till en större spridning av PR-maskineriet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

NuZ
Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Aaah. Det är därför dom också säger att dom ska delta i hundratals evenemang under året.

Varför är du så säker på att det handlar om pengar bara för att dom använder sig av de orden? Om jag inte minns helt fel så rapporterades det om att e3 endast var halvfullt ifjol. Lägg därtill på Sonys och ESAs halvkomplicerade förhållande samt att ESA doxxade ett tusental journalister ifjol så tror jag själv att årets e3 kommer att vara det minsta hittills...

Det tror jag inte. Inte när en ny konsolgeneration ska släppas samt dess spel. Kommer troligen bli större än förra året iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

E3 skulle få avslutas helt egentligen. Visst är det kul med några dagar fyllda med announcements och sånt men med dagens lättillgängliga information så behövs det inte.

Så känner jag personligen inte själv. E3 Expo för mig är julafton på sommaren med smaskig information om vad som komma skall. Det är tradition för egen del sedan starten i mitten av 90-talet då jag var liten grabb på 10 år då man läste Super Power tidningen. Å nu när man kan streama sändningarna live har det blivit ännu smaskigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

sony kommer vinna nästa konsollgeneration ändå så det kvittar egentligen om dom är med eller inte.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Så känner jag personligen inte själv. E3 Expo för mig är julafton på sommaren med smaskig information om vad som komma skall. Det är tradition för egen del sedan starten i mitten av 90-talet då jag var liten grabb på 10 år då man läste Super Power tidningen. Å nu när man kan streama sändningarna live har det blivit ännu smaskigare.

Så kände även jag tidigare. Men allteftersom tiden gått och information finns tillgängligt i överflöd, dessutom med inslag av personer mer insatta i vad som faktiskt händer i bakgrunden så har e3 mest börjat kännas som en flerdagars reklamfilm.

Skulle vara mycket roligare om allt skulle spridas ut mer över ett helt år istället så vi slipper nyhetstorke-perioderna.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Tråkigt att det är så många som tycker att mässor och andra events är i det förflutna. Det är väl bra att det finns såna här evenemang för just det sociala biten, spel utvecklarna träffar sina fans och potentiella nya kunder. Blir lite mer real deal, face to face känsla. Du som kund som går på dessa får ju helt annat upplevelse än det personer som sitter hemma och gluttar på live stream. Btw det är bara min åsikt.

Ambassadör
Xbox

Trist att de inte dyker upp, det är roligare när de är på plats.

Enligt Jason Schreier så ligger det bråk med ESA bakom alltihop. Handlar väl antagligen om pengar.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1216859022361550848


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Trist att de inte dyker upp, det är roligare när de är på plats.

Enligt Jason Schreier så ligger det bråk med ESA bakom alltihop. Handlar väl antagligen om pengar.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1216859022361550848

Jag tror helt enkelt att Sony inte vill vara med så små tillverkare som Microsoft på samma events.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar