Även Marvel's Avengers försenas, men i det här fallet ända till hösten

Robot
Även Marvel's Avengers försenas, men i det här fallet ända till hösten
Medlem

Dom kan gärna försena det för gott, games as a service är rena pesten för spelmarknaden.

Medlem

Kul att de vågar pusha det framåt i tiden istället för att släppa ett ofärdigt spel. Då får man lite större förhoppningar om att det inte blir helt kasst, i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

Dom kan gärna försena det för gott, games as a service är rena pesten för spelmarknaden.

Håller helt med!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Geeks Gaming
Skrivet av Laddemannen:

Dom kan gärna försena det för gott, games as a service är rena pesten för spelmarknaden.

Nu ska jag erkänna att jag inte hade koll på att just Avengers skulle bli ett säsong-spel men är ”gaas”-modellen har ju en hel del positiva sidor med väl?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu ska jag erkänna att jag inte hade koll på att just Avengers skulle bli ett säsong-spel men är ”gaas”-modellen har ju en hel del positiva sidor med väl?

Dom väger inte upp för det överhängande negativa som vanligtvis genomsyrar dessa spel, som är att dra ut aå mycket pengar som möjligt av kunden.

Men du kan gärna få lista det positiva med det för jag kommer inte på särskilt mycket

Medlem

Bra, jag hoppas fler utvecklare törs flytta fram sina spel om det innebär att de blir mer finslipade.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming
Skrivet av Laddemannen:

Dom väger inte upp för det överhängande negativa som vanligtvis genomsyrar dessa spel, som är att dra ut aå mycket pengar som möjligt av kunden.

Men du kan gärna få lista det positiva med det för jag kommer inte på särskilt mycket

Det är kanske sant, har inte stenkoll på det men om jag inte missuppfattat det hela så har gaas-modellen gett oss saker som apex, warframe, Path of exile, destiny 2, rocket league, Xbox gamepass, world of warcraft osv.

Men jag är ärligt talat osäker på exakt hur man definierar det hela 🤔

Avstängd
Skrivet av Laddemannen:

Dom kan gärna försena det för gott, games as a service är rena pesten för spelmarknaden.

Vad jag förstått så är det ett linjärt skitspel. Så håller med dig, kan lika gärna skippa att släppa detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Av det man har sett så ser det tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra, då kanske de kan designa om karaktärerna. Captain America och Black Widow ser ju för jävliga ut.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är kanske sant, har inte stenkoll på det men om jag inte missuppfattat det hela så har gaas-modellen gett oss saker som apex, warframe, Path of exile, destiny 2, rocket league, Xbox gamepass, world of warcraft osv.

Men jag är ärligt talat osäker på exakt hur man definierar det hela 🤔

Bara spelat apex och wow av dem du nämner, apex har väl fallit i den berömda ea-fällan? Där ett skin kostar nästan 100kr? Sen har du fin-fina spela som Anthem och Fallout 76 som fungerar som bara rackaren

Geeks Gaming
Skrivet av Laddemannen:

Bara spelat apex och wow av dem du nämner, apex har väl fallit i den berömda ea-fällan? Där ett skin kostar nästan 100kr? Sen har du fin-fina spela som Anthem och Fallout 76 som fungerar som bara rackaren

Har kört en hel del apex men har inte koll på vad skins kostar. Jag kör bara med de skins man tjänar in till genom att spela.
Grejen är att det blir ju en ny möjlighet (om än med ett nytt ”coolt” namn) att ge ut gratisspel.

När det gäller anthem så har man ju gjort ett skitspel....punkt 😂
Dock hade det varit ett skitspel oavsett den ekonomiska modellen

FM-guru
F.d. Sisyr

Det jag har sett har framstått som lika ointressant som filmerna.

Dem är ju dock megasuccéer, så spelet kanske säljer som smör det med.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Bara spelat apex och wow av dem du nämner, apex har väl fallit i den berömda ea-fällan? Där ett skin kostar nästan 100kr? Sen har du fin-fina spela som Anthem och Fallout 76 som fungerar som bara rackaren

Tänka sig att ett spel företag som har ett stort F2P spel vill ha betalt för att fortsätta göra mera content för spelarna. Det är ju inte grattis att göra spel, kan tänka mig dom som jobbar Apex will ha betalt som alla andra jobb.

WoW helt klart värt pengar, ge mig ett annat spel som har lika stora content patches som wow har.

Anthem har sina problem men mera att det skulle finnas mera att göra i spelet samt end game finns knappt, combat och story var/är bra.

Fallout 76 aldrig spel inte mycket jag kan säga där.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Tänka sig att ett spel företag som har ett stort F2P spel vill ha betalt för att fortsätta göra mera content för spelarna. Det är ju inte grattis att göra spel, kan tänka mig dom som jobbar Apex will ha betalt som alla andra jobb.

WoW helt klart värt pengar, ge mig ett annat spel som har lika stora content patches som wow har.

Anthem har sina problem men mera att det skulle finnas mera att göra i spelet samt end game finns knappt, combat och story var/är bra.

Fallout 76 aldrig spel inte mycket jag kan säga där.

Vill gärna förtydliga att jag på inga sätt som helst är emot att ett företag vill tjäna pengar, annars kan ju företag med en gång lägga ner eftersom det är hela poängen med ett företag, det jag är emot är deras metoder, men det har vi redan diskuterat i en annan tråd

Medlem

Det man har sett ser ju väldigt generiskt och trött ut.

Samtidigt så har jag en strimma av hopp, det kan kanske blir bra ändå.

Detta är det spel jag är mest kluven till för tillfället. Hoppas att jag har fel med det negativa och att det blir ett riktigt bra spel. Det är fansen värda, kan jag tycka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar