E3 försöker skademinimera efter Playstations avhopp

Robot
E3 försöker skademinimera efter Playstations avhopp

Organisationen bakom mässan gör uttalande.

#e3, #esa, #sony


Medlem

Uttalandet känns som ett urklipp från en pamflett från en marknadsavdelning. Den kommenterar inte så mycket alls.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Uttalandet känns som ett urklipp från en pamflett från en marknadsavdelning. Den kommenterar inte så mycket alls.

Håller med.
E3 känns dött.
Vi gamers får nyheter från andra håll året runt.
Nyheter som de facto också säger något än företag på E3 som säger något förstoppat.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det var väl kul för journalister att byta miljö lite, men jag klarar mig utan den rapporteringen faktiskt. Allt pressmatrial finns väl online?
Räcker det inte med att sammanfatta livestreamen?
Eller är det fortfarande hemlisar bakom låsta dörrar för några få utvalda?

Utan Nintendo och Sony känns som magin är borta med E3. Kollar mest för att man måste, förr i tiden var det årets höjdpunkt. EA och UBi känns bara som giriga mjölkare som fukuserar utveklingen av spel på olika betalmodeller. Har inte köpt spel av dom sen BF3 och Raven Shield.

MS gav jag upp på någonstans efter RRoD och de enda spelet jag är intresserad av från dom är Flight Simulator till PC. Med en så exakt värld undrar jag hur de ska hindra tjuvar att reka sina brott från luften och välja ut sommarstugor osv, men de kan väl kanske spara telemetrin från alla "flygningar" och sammarbeta med polisen vid misstänkt beteende? Helt klart en guldsimulator för brottslingar och även terrorister. Skulle vara intressant med en intervju med dom och höra hur de tänkt där?

Frilansare
Skrivet av Cornelia:

Det var väl kul för journalister att byta miljö lite, men jag klarar mig utan den rapporteringen faktiskt. Allt pressmatrial finns väl online?
Räcker det inte med att sammanfatta livestreamen?
Eller är det fortfarande hemlisar bakom låsta dörrar för några få utvalda?

Utan Nintendo och Sony känns som magin är borta med E3. Kollar mest för att man måste, förr i tiden var det årets höjdpunkt. EA och UBi känns bara som giriga mjölkare som fukuserar utveklingen av spel på olika betalmodeller. Har inte köpt spel av dom sen BF3 och Raven Shield.

MS gav jag upp på någonstans efter RRoD och de enda spelet jag är intresserad av från dom är Flight Simulator till PC. Med en så exakt värld undrar jag hur de ska hindra tjuvar att reka sina brott från luften och välja ut sommarstugor osv, men de kan väl kanske spara telemetrin från alla "flygningar" och sammarbeta med polisen vid misstänkt beteende? Helt klart en guldsimulator för brottslingar och även terrorister. Skulle vara intressant med en intervju med dom och höra hur de tänkt där?

En del "hemlisar" bakom stänga dörrar är det fortfarande, men det bli mindre av den varan. En annan uppsida för pressen är ju att faktiskt få känna på spelen och inte bara skriva om pressreleaser. Men ja, lite av magin försvinner ju när de stora inte är på plats.

Medlem

E3 > julafton

KoP
Medlem

Tycker personligen det är trist att inte alla samlas under samma event. E3 är för mig höjdpunkten när det kommer till spelrapportering under året. Har inte så mycket koll på annat än FZ under resten av året.

Medlem

De har tappat massor av förtroende från journalister, youtubers och andra online personligheter när de struntar i att säkerställa privat information trots att de blivit meddelade att information låg öppet.

Sophia har flera videor ute om ESA och hur de lät privat information ligga ute på nätet. Hon har också videor om när Jason Schrier och hans lila gäng kastar skit på henne.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kanske dags för någon att köra igång en Virtuell spelmässa i vr istället?

I typ Bigscreen VR/Rec Room/vr chat eller liknande?

Medlem
Skrivet av xermalk:

Kanske dags för någon att köra igång en Virtuell spelmässa i vr istället?

I typ Bigscreen VR/Rec Room/vr chat eller liknande?

Låter som framtiden. Så varför inte?
👍❤


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Bethåven:

E3 > julafton

För 10 år sen hade jag hållit med dig. Nu är E3 tråkigt och slöseri med tid, man vet allt i förväg idag ändå.

Ambassadör
Xbox

Jag tycker E3 är skoj fortfarande. Massor av spel och info, intervjuer och artiklar under veckan från många håll!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag misstänker att Sony vill ha ett eget event i framtiden, där de kan presentera såväl spel som de nya filmerna de har för avsikt att göra i framtiden (Uncharted, Kojima etc). Det är väl ändå så att Sony är tillräckligt stora för att få uppmärksamhet utan att vara på E3, när Nintendo ändå inte är där och Microsoft är i byggnaden på andra sidan gatan känns det som om E3 fortfarande är på väg mot sin död.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Håller med.
E3 känns dött.
Vi gamers får nyheter från andra håll året runt.
Nyheter som de facto också säger något än företag på E3 som säger något förstoppat.

Egentligen gillar jag E3, det blir mycket snask på en gång och FZas bevakning är kanon. Jag gillar konceptet men jag håller med om att det verkar vara på dekis iom tapp som Sony. Något fel gör de. Det jag tycker är märkligt att titeln på ESAs statement länkat i artikeln följs inte upp i deras statement...som inte ens är ett statement..utan mer ett reklamutskick.

Medlem

Jag hoppas de tre stora drakarna inte närvarar på e3 så de mindre utvecklare/indies får mer uppmärksamhet.

Medlem

Kluven. Jag har aldrig suttit live och glott men gillade ändå uppbyggnaden och att glo igenom sammanfattningar och alla trailers efteråt.
Samtidigt... Det känns ju som att många spel drunknar. Typ att Xbawx lanserar nått nytt Halo som jag skiter i men som slukar utrymme för andra spel.

Medlem

Dem senaste åren har ju det bara varit Xbox som har varit spännande att se på. När både Xbox och PlayStation har haft E3 shower ändå. E3 kommer överleva att Sony hoppar av. Förra året bevisade det.

1
Skriv svar