Här är mitt spel HyperSpace : Pirates of Atira

Medlem
Här är mitt spel HyperSpace : Pirates of Atira

Hej!

Jag har sett att det fanns en gammal tråd om mitt spel men jag tänkte det hade vart kul att göra en officiell tråd.

Ta en kik på intro-filmen:

Snart kommer Alpha One, första spelbara versionen av spelet, den kan ni se här:

Det finns många fler videos ni kan se på youtube också!

Discord:
https://discord.gg/rpCfzEV

Så, med detta sagt, vad tycker ni?

Medlem

Ser spännande ut!
Hur är det tänkt att Co-op ska fungera? Är det tänkt att man ska vara en grupp på 3-4 spelare eller kan man vara 2st?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Ser spännande ut!
Hur är det tänkt att Co-op ska fungera? Är det tänkt att man ska vara en grupp på 3-4 spelare eller kan man vara 2st?

Man kan vara 2, absolut, men jag skulle säga att 3-4 är lättare att hantera skeppet då många saker kan gå fel samtidigt när man är i eldstrider tex.

Skribent

Jag som precis börjat spela Barotrauma med mina kompisar och hoppades på att något liknande i FPS skulle dyka upp


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag som precis börjat spela Barotrauma med mina kompisar och hoppades på att något liknande i FPS skulle dyka upp

Haha, ja jag har hört mycket positivt om det!

Medlem

Såg den gamla tråden om det här spelet, tror att jag skrev det då, men skriver det igen. Det ser för jävla ballt ut! Kan bli precis hur bra som helst det där tror jag

Medeltidsman 🧔

Jag är supertaggad på det här. Joinade discord också, så man snabbt ska kunna fånga info om när det finns tillgängligt


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem
Medlem

Fantastiskt.
Har du byggt det helt själv eller med hjälp av andra?
Missade jag info om vilken spelmotor eller är det osagt?
Hur länge har du hållit på med spelet?
Är det bara coop eller kommer det vara pvp framöver?
Fan vad duktig du är.. Jag är sjukt imponerad.
Ser jävligt kul ut.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Fantastiskt.
Har du byggt det helt själv eller med hjälp av andra?
Missade jag info om vilken spelmotor eller är det osagt?
Hur länge har du hållit på med spelet?
Är det bara coop eller kommer det vara pvp framöver?
Fan vad duktig du är.. Jag är sjukt imponerad.
Ser jävligt kul ut.

Det är faktiskt kodat designat och modellerat av mig själv, i princip helt och hållet :). Det är byggt i Unity.
Det har hållt igång i måånga år, kanske 8? Har fått lära mig väldigt mycket på vägen, så det har tagit sin tid!

Endast coop, det är tillräckligt mycket jobb :D.
Tack! Kom och kika förbi på Discord när Alphan är ute. Det är inte långt kvar nu!

Medlem

Det ser fantastiskt ut och jag ser fram emot att få spela det.

Medlem

Lite såhär jag trodde Elite Dangerous skulle bli när det var under utveckling.
Imho borde utvecklarna till Elite köpa upp den här killen och inkludera hans projekt till Elite.

Frilansare

Ser spännande ut!

Medlem
Skrivet av coulianos:

Det är faktiskt kodat designat och modellerat av mig själv, i princip helt och hållet :). Det är byggt i Unity.
Det har hållt igång i måånga år, kanske 8? Har fått lära mig väldigt mycket på vägen, så det har tagit sin tid!

Endast coop, det är tillräckligt mycket jobb :D.
Tack! Kom och kika förbi på Discord när Alphan är ute. Det är inte långt kvar nu!

Tack för svaren.
8 år.. Det är långt tid. Kan förstå att det här projektet är en stor del utav dig.
Hoppas det går bra och att du blir rik så du kan starta en spelstudio och anlita mig... Mister idéspruta #1 😃

Lycka till med projekt och alpha release.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Lite såhär jag trodde Elite Dangerous skulle bli när det var under utveckling.
Imho borde utvecklarna till Elite köpa upp den här killen och inkludera hans projekt till Elite.

Tyvärr är jag inte till salu! Men jag tar det som en komplimang!

Medlem

Alpha One har nu släppts, så för er som är sugna att testa så kan ni göra det NU!
Det ni behöver göra är att joina Discord så finns nedlanddningslänk där :).

https://discord.gg/rpCfzEV

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av coulianos:

Alpha One har nu släppts, så för er som är sugna att testa så kan ni göra det NU!
Det ni behöver göra är att joina Discord så finns nedlanddningslänk där :).

https://discord.gg/rpCfzEV

https://hyperdotspace.files.wordpress.com/2020/01/alphaonerel...

Kul!


signatur
Skribent

Riktigt intressant. Hur länge planerar du att köra den första fasen?

Medlem
Medlem

Varför har ingen större spelstudio plockat upp den här för att skjuta in lite pengar/resurser så det kan bli en storsäljare? o_O
Anställ killen och hjälp honom for fucks sake, svensk spelindustri har blivit så analfixerat och nischat. Omöjligt idag att tänka sig att tex Dice en gång i tiden gjorde Pinball Dreams eller att Starbreeze gjorde Butcher Bay *muttrar*
(Aja, jag vet inte vad jag pratar om, detta är bara mitt första intryck av vad jag ser)

Medlem

Jag är galet imponerad, kommer följas med stort intresse.

Vilket plattformsstöd är tänkt framöver?

Då jag allra helst utgår från Linux.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Varför har ingen större spelstudio plockat upp den här för att skjuta in lite pengar/resurser så det kan bli en storsäljare? o_O
Anställ killen och hjälp honom for fucks sake, svensk spelindustri har blivit så analfixerat och nischat. Omöjligt idag att tänka sig att tex Dice en gång i tiden gjorde Pinball Dreams eller att Starbreeze gjorde Butcher Bay *muttrar*
(Aja, jag vet inte vad jag pratar om, detta är bara mitt första intryck av vad jag ser)

Jag är redan proffessionell spelutvecklare på dagtid. Jobbar som Lead Level Designer på Hazelight här i Stockholm på ett icke annonserat projekt.
Är mycket nöjd med situationen som den är just nu. Det är kul med hobbyprojekt!

Medlem
Skrivet av coulianos:

Är mycket nöjd med situationen som den är just nu. Det är kul med hobbyprojekt!

Kul att höra.
Lycka till

Releasehästryttare

@coulianos: Brothers 2: The tale of the lost brother ??

Medlem

Mycket intressant!
Såg även att Kotaku har fått nys om detta.

Medlem

Ser sjukt kul ut! Hoppas att utvecklingen rullar på och vi får uppleva din vision

Medlem

Har precis släppt version Alpha 1.1 varsågoda! Kom gärna förbi discord och testa!

Medlem

Alpha Two är på ingång! Släpps den 26:e. Skriv ner i kalendern, för snart smäller det!

1
Skriv svar