Hur bra är Netflix-Witcher? Sätt DITT betyg

Robot
Hur bra är Netflix-Witcher? Sätt DITT betyg

Netflix-serien har funnits ute i en månad så chansen är stor att du sett den.

#betyg, #netflix, #the-witcher


Releasehästryttare
Medlem

Vad jämför man med om man röstar fem? Manuset är genomsuselt, effekterna likaså och nästan alla skådespelare utom några få misslyckas med att sälja in sina roller. Serien har mer gemensamt med Xena eller Young Hercules än något annat, tyvärr.

Edit: Varenda scen är dessutom suddig som fan i pereferin, förmodligen för att dölja usla kulisser.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Yay.. en tråd till där folk kan bråka. Räckte inte med alla andra där det bråkas om serien är bra eller dålig.

Btw... 4/5 i betyg. Riktigt bra serie!

Medlem

Hyffsat usel. Bland det sämsta Netflix producerat. Sett fyra avsnitt sen stod jag inte ut mer. Uselt manus, dålig inlevelse, dåligt filmat, kassa effekter, bra ljud. Ett av fem... Tyvärr.

Geeks Gaming
Skrivet av redruM:

Vad jämför man med om man röstar fem? Manuset är genomsuselt, effekterna likaså och nästan alla skådespelare utom några få misslyckas med att sälja in sina roller. Serien har mer gemensamt med Xena eller Young Hercules än något annat, tyvärr.

Edit: Varenda scen är dessutom suddig som fan i pereferin, förmodligen för att dölja usla kulisser.

Gissar på att man helt enkelt inte delar din åsikt?
Jag röstade 4 då jag ser ett underhållningsvärde i klass med firefly, supernatural mfl

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad jämför man med om man röstar fem? Manuset är genomsuselt, effekterna likaså och nästan alla skådespelare utom några få misslyckas med att sälja in sina roller. Serien har mer gemensamt med Xena eller Young Hercules än något annat, tyvärr.

Edit: Varenda scen är dessutom suddig som fan i pereferin, förmodligen för att dölja usla kulisser.

Förmodligen jämför de med diverse Marvel/DC filmer varvid Witcher definitivt är en femma.

Skrivet av Jiminy:

Yay.. en tråd till där folk kan bråka. Räckte inte med alla andra där det bråkas om serien är bra eller dålig.

Btw... 4/5 i betyg. Riktigt bra serie!

Ingen tvingar dig att läsa!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ingen tvingar dig att läsa!

Tack för din input. Väldigt givande!

Medlem

Riktigt bra serie.

Medlem

Netflix's Witcher känns inte som Witcher över huvud taget för min del. Har lättare att dra liknelser med Game of Thrones när jag ser den än vare sig böckerna eller spelen. Har hittills sett fyra avsnitt och jag längtar inte direkt efter att se resten, men med lite tur så kanske nästa säsong lyckas fånga mitt intresse lite bättre. Ger den 3/5 för ett hyfsat försök med lite väl många missar, men klart godkänd om man förbiser källmaterialet och låtsats som om att det är något annat man tittar på.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som jag skrev i TV-serietråden; 2/5. Duger för slötittande, inte mer. Känslan är även att serien hade fått betydligt svalare mottagande om inte varumärket hade varit så starkt som det är, men det kan jag förstås inte bevisa. Kan bara tala för mig själv, förstås, och jag hade inte ens sett klart säsong 1 om jag inte varit ett fan av världen serien utspelar sig i.

Nu är förvisso fantasy svårt att göra rättvisa i TV-serieformat. Det blir väldigt lätt en sunkig eller ostig underton. Game of Thrones gjorde ett mycket bra jobb så länge som man slaviskt följde den utmärkta förlagan, men sen blev det soppa även av den serien.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Gissar på att man helt enkelt inte delar din åsikt?
Jag röstade 4 då jag ser ett underhållningsvärde i klass med firefly, supernatural mfl

Det behöver man så klart inte göra men då kan man i alla fall motivera varför serien är perfekt. Vilket sällan händer. Kanske mest för att det är känslobaserad kritik. De kassa effekterna kan man knappast ha en åsikt om, de var helt enkelt inte bra. När statisterna i förväg skrattar åt sina egna fula rustningar vet man att något är off. Jag ville verkligen att serien skulle svepa in och knocka allt annat men det är en brant backe dit.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tyckte att Witcher verkar mer givande för mig än GoT. Längtar till säsong två som fan!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

3/5 avsnitt 6 var det klart sämsta. Det var katastrofalt.

Inaktiv

Riktigt jävla förvirrande och mycket cringe, tyckte jag!
Satte en tvåa bara för Henry Cavills Geralt dock.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad jämför man med om man röstar fem? Manuset är genomsuselt, effekterna likaså och nästan alla skådespelare utom några få misslyckas med att sälja in sina roller. Serien har mer gemensamt med Xena eller Young Hercules än något annat, tyvärr.

Edit: Varenda scen är dessutom suddig som fan i pereferin, förmodligen för att dölja usla kulisser.

Skrivet av redruM:

Det behöver man så klart inte göra men då kan man i alla fall motivera varför serien är perfekt. Vilket sällan händer. Kanske mest för att det är känslobaserad kritik. De kassa effekterna kan man knappast ha en åsikt om, de var helt enkelt inte bra. När statisterna i förväg skrattar åt sina egna fula rustningar vet man att något är off. Jag ville verkligen att serien skulle svepa in och knocka allt annat men det är en brant backe dit.

Vad jämför man med om man röstar ett? Manuset var bra, effekterna var sjyssta. Nästan alla skådespelarna utom några få är riktigt bra och trovärdiga.

Exakt samma sätt som du motiverar varför du tycker serien är dålig. Vad gör din kritik till okej men andras "känslobaserad" ?

Du säger även att man inte kan tycka effekterna är bra för att de var så kassa. Du verkar förstå att man kan tycka olika men ändå inte för du går in och säger att folk inte kan tycka X är bra då du tycker det är så dåligt.

Känns inte som diskussionsforum är din grej riktigt. Blogg utan kommentarer kanske är att rekommendera?

Medlem

Bra serie, men vissa roller kändes lite skumt rollsatta (speciellt triss)

Testpilot

Ger den 4/5 i betyg.

Stark start även om tidsaspekten kan vara lite förvirrande.
Jag har spelat alla 3 Witcher spelen men inte läst böckerna. Funderar starkt på att skaffa böckerna och dra igenom dem vid tillfälle. Kan bli perfekt semesterläsning i sommar.

Jag jämför Witcher med typ alla fantasyserier jag kollat som släppts på senare år:

* A discovery of witches
* American Gods
* Carnival Row
* Charmed
* Chilling adventures of Sabrina
* Emerald City
* Grimm
* His Dark materials
* Into the badlands
* Legend of the seeker
* Lucifer
* Merlin
* Midnight Texas
* Once upon a time
* Once upon a time in wonderland
* Penny Dreadful
* Preacher
* See
* Sleepy Hollow
* Supernatural
* Swamp Thing
* The Dark crystal age of resistance
* The Magicians
* The Order
* The Outpost
* The Shannara chronicles
* True Blood
* Witches of east end

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Det behöver man så klart inte göra men då kan man i alla fall motivera varför serien är perfekt. Vilket sällan händer. Kanske mest för att det är känslobaserad kritik. De kassa effekterna kan man knappast ha en åsikt om, de var helt enkelt inte bra. När statisterna i förväg skrattar åt sina egna fula rustningar vet man att något är off. Jag ville verkligen att serien skulle svepa in och knocka allt annat men det är en brant backe dit.

Att manuset är uruselt samt att skådespelarna inte lyckas sälja in sina roller är väl rätt subjektivt.

Jag tycker verkligen det motsatta och varför skulle det vara känslobaserat? För att jag spelat genom spelen en gång i mitt liv? Man måste inte vara fanboy för att uppskatta den.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vad jämför man med om man röstar ett? Manuset var bra, effekterna var sjyssta. Nästan alla skådespelarna utom några få är riktigt bra och trovärdiga.

Exakt samma sätt som du motiverar varför du tycker serien är dålig. Vad gör din kritik till okej men andras "känslobaserad" ?

Du säger även att man inte kan tycka effekterna är bra för att de var så kassa. Du verkar förstå att man kan tycka olika men ändå inte för du går in och säger att folk inte kan tycka X är bra då du tycker det är så dåligt.

Känns inte som diskussionsforum är din grej riktigt. Blogg utan kommentarer kanske är att rekommendera?

Jag jämför med annan jämförbar fantasy. Dessutom finns det vissa riktlinjer som bör följas för alla filmer och serier för att uupnå ett gott resultat.

Ja men då har du motiverat varför du anser att serien är bra, läser du den här tråden och andra så ser du dock rätt snabbt att knappt någon positiv åsikt om serien motiveras. Tycker du att Witcher har bra effekter när serier som är 8-10 år gamla har bättre så säger det mer om din ribba än serien kanske. Och för en serie som lever på sina spektakel kan det vara en god idé att åtgärda det eftersom plot och karaktärutvecklingen är svag eller obefintligt.

Varför känner du att du måste försvara din ståndpunkt så aggressivt och med fåniga härskartekniker? Jag vill att serien ska bli bättre och jag gissar att du inte har något emot det heller?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Varför känner du att du måste försvara din ståndpunkt så aggressivt och med fåniga härskartekniker? Jag vill att serien ska bli bättre och jag gissar att du inte har något emot det heller?

Jag måste inte försvara ett smack. Jag bara diskuterar och undrar varför du är så aggressiv i din kritik mot serien och andra som gillar serien.
Kalla det härskarteknik bäst du vill men det var bara ett tips som du kanske hade haft nytta av.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad jämför man med om man röstar fem? Manuset är genomsuselt, effekterna likaså och nästan alla skådespelare utom några få misslyckas med att sälja in sina roller. Serien har mer gemensamt med Xena eller Young Hercules än något annat, tyvärr.

Edit: Varenda scen är dessutom suddig som fan i pereferin, förmodligen för att dölja usla kulisser.

Jag har inte spelat spelet. Satte en fyra för att jag tyckte den var bättre än godkänd, men inte jättebra. Är fö inte jättemycket för fantasy.

Medlem

2/5
Behöver inte förklara varför jag ger det betyget, för det kommer vara någon som hetsar "Du har fel!"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

4/5. Det är inte världens bästa serie, men fan är den bra i alla fall. Jag kunde tycka att skådespeleriet från brudarna kunde vara lite sådär, men annars så var jag genomnöjd med hur Witcher presenterades på skärmen.

Medlem

Förmodar att de som ger serien 4 eller 5 är sådana som ger Marvel-filmerna 4 eller 5 i betyg?

2/5 får serien av mig. Det blir godkänt men absolut inte mer. Hade det inte varit för Cavill så hade det blivit 1/5.

Förvirrande, usel CGI, striderna blandar och ger för mycket etc. Striden i Blaviken var riktigt jävla bra, men sedan hände någonting. Det blev bara sämre och sämre för varje avsnitt.

Sedan så är det bedrövliga val av skådespelare för vissa karaktärer.

Medlem

Tyckte den höll samma klass som Shannarah Chronicles. En 2:a.

Skribent

Den får 4 av 5 för att jag inte kunde sluta säga "milfgaard" varje gång "nilfgaard" var med. Helt och hållet självförvållat, samt ett tecken på att jag inte utvecklats normalt. Tack för det Carl!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Alla som tycker något annat än 3 av 5 har fel!

Medlem

3/5 inte i närheten av GoT i story, skådespeleri och kvalitee(dom tidiga säsongerna av GoT).
Men ändå underhållande serie.

Btw är det offensive att tycka det är konstigt med mörkhyade alver?
Förstår att dom vill ha mer än en massa vita dudes... Men kunde dom inte kommit på något bättre än svarta alver?
Fantasy varelser brukar följa vissa stereotypiska drag. Det är ju inte ens så att Alverna vistas i en särskild varm region.
Känns bara som ett val för att vara "progressive" och inget annat.
I GoT så fanns det åtminstone olika regioner där det utspelade sig vilket förklarade varför det var olika etniciter.

Medlem

Tyckte den var riktigt underhållande och vill defintivt se flera säsonger. Tycker att vissa skådisar är fel castade och andra var rätt bra. Gillade kanske inte dramaturgin med mycket hoppande i tiden, då det inte tillförde så mycket.

Gief me more!

123
Skriv svar