Vi recenserar Netflix Witcher-serie!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

T om jag som inte ens läst böckerna eller spelat spelen fattar att det är det polska namnet på hästen.
Inte direkt raketkirurgi det där.

Inte bra att ha så låga tankar om dej själv.

Medlem

Kan tycka att det oftast är obefintlig kritik kring ämnet i de moderna filmer där whitewashing gjorts -> https://en.wikipedia.org/wiki/Whitewashing_in_film

Ingen som haft en tanke på att detta skett i filmer som Batman Begins, Dark knight rising, passion of the christ m.m


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

@matt76: Det är just därför som jag påpekade att jag anser det var fel åt alla "håll". Tycker minsann att det är en idiotisk sak att göra, och än mer idiotiskt blir det om det skulle försvaras med "Det är okej eftersom 'de andra' gör så".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag har precis sett färdigt säsong ett.

Jag har aldrig vare sig läst böckerna eller spelat spelen. (Fast jag har ettan på GOG.)

Jag tyckte serien var den bästa jag har sett i år. Och en av topp tre om man även räknar in förra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent

The Dark Crystal är bättre. 100% fler muppar, ju.

Medlem

Jag tänkte under flera avsnitt att det var den svarta magiker("onda") tjejen alla gnällde över. Tänkte inte ens på att Yennefer var lite mörk. Men jag tycker att karaktärer inte borde byta hudfärg kön och helst så lite som möjligt. Om dom måste så ska det vara av en anledning som är tydlig och förbättrar karaktären eller naturligt bygger karaktären. Så jag förstår kritiken. Tycker inte om när det ska ljugas i historiska filmer om att svarta hade samma ställning som vita i samhället i tex USA. Måste man lura folk med lågt IQ så att dom inte blir rasister?....Läste på lite om hela grejen nu. Jag som bara spelat The witcher 3 stör mig igentligen bara över triss rätt bleka skådespelande. Hoppas att dom hittar en anledning till att hon är med och att hon får en mening senare.

Skriv svar