GTA IV har utan förklaring slutat säljas på Steam

Robot
GTA IV har utan förklaring slutat säljas på Steam

Copyright-problem med musiken? Övergång till Rockstars launcher? Ödlefolket?

#GTA, #Grand-theft-auto-4, #Rockstar-games


Medlem

För att göra plats för Half-Life 3?

Skribent
Skrivet av Zidious G:

För att göra plats för Half-Life 3?

Du bekräftar alltså?

Medlem

Ytterligare en launcher är ju faktiskt precis det som spelvärlden behöver.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent

Känns givet att det är ödlefolket som ligger bakom det här!

Inaktiv

Säger som Gert Fylking:
"Äntligen!"
Äntligen börjar bra spelmakare dra bort sitt material från spelvärldens värdelösa spotify.

Medlem

Ödlefolket helt klart!

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Säger som Gert Fylking:
"Äntligen!"
Äntligen börjar bra spelmakare dra bort sitt material från spelvärldens värdelösa spotify.

Spelvärldens spotify?
Vart tror du spelen hamnar i stället?
på skiva igen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tredje världskriget, duh

Medlem

Verkar som det är löst nu, testade att kolla steam via min webbläsare och jag kan se att det funkar att köpa spelet. Det kostar 29,99 euro.

https://store.steampowered.com/app/271590/Grand_Theft_Auto_V/

Medlem

Beror nog på att det var trasigt.
Gick inte att starta spelet på Steam längre.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Verkar som det är löst nu, testade att kolla steam via min webbläsare och jag kan se att det funkar att köpa spelet. Det kostar 29,99 euro.

https://store.steampowered.com/app/271590/Grand_Theft_Auto_V/

Fel spel, du länkade 5an när det handlar om 4an https://store.steampowered.com/app/12210/Grand_Theft_Auto_IV/


signatur
Medlem

Gissar på något tillfälligt licensstrul med musiken.

Medlem

Jag kan inte ens få rockstar launcher att starta upp sedan jag bytte till ryzen 3700x och ett b450-f.
Uppdaterat bios, chipset, formaterat, ominstallerat, kört i admin och komp. läge. Utan antivirus, utan overlays från olika program. Utan andra program.
Skitkul med Red dead 2. Verkligen, och deras support är inte direkt snabb och effektiv. Fått två svar sen i september. Och varje gång är det en fråga om något jag precis svarat på i föregående mail.
Fantastiskt företag inom PC-branschen. Som grädde på moset - kan tilläggas - så går det inte heller att avinstallera rockstar launcher eftersom det vägrar starta, och avinstallationen går via launchern. Fantastiskt.

#haterockstarlauncher


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Jag kan inte ens få rockstar launcher att starta upp sedan jag bytte till ryzen 3700x och ett b450-f.
Uppdaterat bios, chipset, formaterat, ominstallerat, kört i admin och komp. läge. Utan antivirus, utan overlays från olika program. Utan andra program.
Skitkul med Red dead 2. Verkligen, och deras support är inte direkt snabb och effektiv. Fått två svar sen i september. Och varje gång är det en fråga om något jag precis svarat på i föregående mail.
Fantastiskt företag inom PC-branschen. Som grädde på moset - kan tilläggas - så går det inte heller att avinstallera rockstar launcher eftersom det vägrar starta, och avinstallationen går via launchern. Fantastiskt.

#haterockstarlauncher

Händer det inget alls när du startar launchern?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Beror nog på att det var trasigt.
Gick inte att starta spelet på Steam längre.

Sitter och spelar GTA4 på steam just nu..

Medlem
Skrivet av Qrush:

Sitter och spelar GTA4 på steam just nu..

Jag tror dig haha.
Däremot har jag och väldigt många andra upplevt ett fruktansvärt
frustrerande krångel när det kom till det spelet sen en bra tid tillbaka och Rockstar
verkar inte super intresserade av att fixa det.... Kanske är hanterat nu dock, inte testat på 6 månader eller nått

Medlem

Tur att man äger det till Steam redan. (som många redan gör). Världens absolut bästa spel tillverkat av alla kategorier. Fruktansvärt bra spel alltså. Fungerar bra på min PC iaf. Har dock inte lirat det sedan några månader tillbaka dock. Remasters är inget jag gillar men detta är en dröm att få en remaster i för egen del. Helst en total remake men det sker knappast.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tur att man äger det till Steam redan. (som många redan gör). Världens absolut bästa spel tillverkat av alla kategorier. Fruktansvärt bra spel alltså. Fungerar bra på min PC iaf. Har dock inte lirat det sedan några månader tillbaka dock. Remasters är inget jag gillar men detta är en dröm att få en remaster i för egen del. Helst en total remake men det sker knappast.

Skulle också vilja att dom släppte både GTA 4 och RDR till moderna konsoler kanske med lite skarpare texturer men framför allt i minst 60fps. Hade varit fantastiskt att spela igenom igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Säger som Gert Fylking:
"Äntligen!"
Äntligen börjar bra spelmakare dra bort sitt material från spelvärldens värdelösa spotify.

Kan vara den sämsta jämförelsen någonsin.
Steam har gjort mer för oss konsumenter än någon annan aktör på marknaden.

Medlem

@Empa: Du har absolut rätt, får skylla på att jag var morgontrött och läste det för hastigt! Ber om ursäkt!

Medlem

Roman ringde. Kommer upp på Steam igen när de bowlat klart

Medlem

Tror jag köpte spelet via Windows Store, så det är i stort sett ospelbart. :')

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Spelvärldens spotify?
Vart tror du spelen hamnar i stället?
på skiva igen?

Skulle hellre ha spel på skiva igen, och slippa steamhelvetet, där jag tyvärr har alldeles för många spel.

Helst skulle jag vilja slippa launchers överhuvudtaget, naturligtvis, eftersom jag aldrig använder dom så kallade "funktioner" som launchers har.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Kan vara den sämsta jämförelsen någonsin.
Steam har gjort mer för oss konsumenter än någon annan aktör på marknaden.

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Medlem
Skrivet av redruM:

Händer det inget alls när du startar launchern?

Inte mer än att launchern startar i taskmanager och ligger på typ 8% CPUload. Så kraschar den processen direkt man väljer att avsluta den. Men ger bara info att man kan besöka rockstar.com/support ..


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Rätt smidigt att ha alla spel samlade utan att behöva skivor, avinstallation och installation går enkelt, integrerad infrastruktur för mods/skins etc. Chatten är utmärkt när man vill kontakta människor som sitter inne i olika spel. Uppdateringar installeras automatiskt för alla spel, steam har servrar och antifusk.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelvärldens spotify?
Vart tror du spelen hamnar i stället?
på skiva igen?

Tror han menar att Steam är så sjukt överskattat, själv förstår man utgivare Steam tar ju 30% av vinsten på deras spel.

Medlem

@anon_326443: Du använder inte cloud saves?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Exakt vad har Steam gjort för oss konsumenter?
Tvingat oss att använda ett onödigt verktyg.

Eftersom jag inte är 13 år, så är allt som Steam "erbjuder användarna", som chat och all annan dynga, helt onödigt.

Jag är i 30 års åldern och använder Steams flera olika funktioner. De flesta av mina Steam vänner är mellan 20-50 år och vi gillar t.ex. att lägga upp vackra tagna foton från spelen vi lirar och bedömer o kommenterar de.

Kanske är vi barn i sinnet, vad vet jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar