Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Bra jobbat alla i tråden!

Medlem

Största tråden på FZ genom tiderna?
Nog för att denna tråden varit en "chatt" i många omgångar så är det enda rätt imponerande för att vara en tråd om ett spel.
Tror vad lyssnar du på just nu eller nått sånt ligger tätt efter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

Fasen vad härligt! Trodde aldrig att tråden skulle nå 3000! Grymt jobbat allesammans 🎉🎉🎉

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Fasen vad härligt! Trodde aldrig att tråden skulle nå 3000! Grymt jobbat allesammans 🎉🎉🎉

Det som är mest imponerande är väl att det tagit förhållandevis kort tid också. Även om det varit lite "chattigt" (😜) ibland.

Medlem

Jag har en fråga om en Bounty! Jag trodde jag hade gjort slut på alla bounty-uppdrag men så hittade jag en som heter Herman Zizendorf i Blackwater men jag får aldrig en markering på kartan var han befinner sig. Så hur aktiverar jag den?

Edit: Det löste sig, han verkar dyka upp på nätterna.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Jag har en fråga om en Bounty! Jag trodde jag hade gjort slut på alla bounty-uppdrag men så hittade jag en som heter Herman Zizendorf i Blackwater men jag får aldrig en markering på kartan var han befinner sig. Så hur aktiverar jag den?

Edit: Det löste sig, han verkar dyka upp på nätterna.

Japp exakt, han dyker upp på nätterna. Man ska fånga honom när han är och stjäl grejer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

En allmän fråga om onlinedelen.
Jag har kört klart storyn och har varit inne och sniffat på onlinedelen.
I skrivande stund är jag lvl 20 där men redan "mätt". Är det så enkelt att online är en tunn soppa och enda sättet att göra den mustig är att hitta andra att spela med och på så viss göra onlinedelen underhållande?

P.S. jag är trader och bountyhunter men det är ett "rince repeat" som fort blir gammalt för mig. D.S

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

En allmän fråga om onlinedelen.
Jag har kört klart storyn och har varit inne och sniffat på onlinedelen.
I skrivande stund är jag lvl 20 där men redan "mätt". Är det så enkelt att online är en tunn soppa och enda sättet att göra den mustig är att hitta andra att spela med och på så viss göra onlinedelen underhållande?

P.S. jag är trader och bountyhunter men det är ett "rince repeat" som fort blir gammalt för mig. D.S

Upplever detsamma.

Är rank 71, rank 20 i alla tre roller förutom Moonshiner.

Finner ingen anledning att skaffa cash, guld eller något annat. Har redan allt jag vill ha på så sätt. 10 ggr mer innehållsfattigt än vad GTAO var i början.

Men håller tummarna att Rockstar har enorma planer, men känns inte som det just nu.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

En allmän fråga om onlinedelen.
Jag har kört klart storyn och har varit inne och sniffat på onlinedelen.
I skrivande stund är jag lvl 20 där men redan "mätt". Är det så enkelt att online är en tunn soppa och enda sättet att göra den mustig är att hitta andra att spela med och på så viss göra onlinedelen underhållande?

P.S. jag är trader och bountyhunter men det är ett "rince repeat" som fort blir gammalt för mig. D.S

Så är det. Rockstart har en hel del att lägga till uppdatera.
Just nu är det mest kul att köra det met polare och göra vissa saker samt collector rundor, men överlag är det mycket "rince and repeat".
De skulle kunna lägga till enkla saker i ens camp, mer ändringar och interaktion samt fler saker att göra i varje profession med fler levels där det inte bara är "hämta/lämna".
Story delen i online är ruskigt kort och den borde man satsa mycket mer på kan jag tycka.

Som ovan sa, GTAO har mycket mer känns det som och då är den kartan mycket mindre.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Testpilot

Kört spelet ett bra tag nu och lite smått tröttnat, men se där. Det blixtrar till med riktig myskänsla trots allt.

Då man avslutat kapitel 5 och rider tillbaka till lägret så startar den bästa musiken i spelet (hittills) och man får riktigt bra myskänsla då allt passar ihop under ridturen tillbaka.

OBS! Mild spoiler: Lyssna inte på låten innan du kommit till denna del av spelet då det kan ju förstöra känslan.

Det är få spel som kan få in den känslan då spelets story och musiken är samstämmig och man bara njuter.

Avstängd

Hej alla.. Jag lirar rdr 2 på XOne. Imorgon ska ju dom nya vapnen komma till story mode (LeMat, Litchfield repeater osv.)

När och hur kan jag låsa upp dessa? Någon som vet?
Tack på förhand.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Hej alla.. Jag lirar rdr 2 på XOne. Imorgon ska ju dom nya vapnen komma till story mode (LeMat, Litchfield repeater osv.)

När och hur kan jag låsa upp dessa? Någon som vet?
Tack på förhand.

Dom har funnits på PS4 ett bra tag.

Men du köper dom bara i affärer, så enkelt är det.

Nya hästarna som kommit måste man fånga dock.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Dom har funnits på PS4 ett bra tag.

Men du köper dom bara i affärer, så enkelt är det.

Nya hästarna som kommit måste man fånga dock.

Haha jag vet. Har varit en jäädra pina att vänta på alla nya vapen osv.
Men jag har läst kommentarer på vissa youtubevideos att vapnen låser man upp i chapter 4? Stämmer det?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Haha jag vet. Har varit en jäädra pina att vänta på alla nya vapen osv.
Men jag har läst kommentarer på vissa youtubevideos att vapnen låser man upp i chapter 4? Stämmer det?

Jag vet inte men antar det. Min save var på chapter 4 så låste upp dom då.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Jag vet inte men antar det. Min save var på chapter 4 så låste upp dom då.

Kanon! Tack för snabbt svar


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd

Skulle det inte finnas någon ny treasure med att hitta? Jag har inte sett något dock.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen


signatur

no remorse

Skrivet av Kvadruppelmas:

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen

Jaja herregud, kört sen launch ock inte haft några mer problem sen problemet att starta som försvann typ första veckan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Kvadruppelmas:

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen

Har inte haft ett enda problem. Inte ens vid release.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen

Hade en satans problem vid release på Rockstars egna shop. Men idag är där absolut inga problem iallafall i singleplayer.

Online delen är dock värre än för någon månad sen enligt min upplevelse.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Några bonusar nu för att spela online i GTAV och RDR2:

GTA Online will feature bonus cash of up to GTA$2,000,000 in its biggest cash giveaway yet. Starting on January 30th you can earn GTA$1,000,000 just by playing before February 5th and will be able to earn another GTA$1,000,000 by playing between February 6th and February 12th.

And for RDR2

Red Dead Online players will receive a series of gifts including free access to select roles, special role item giveaways and more, including:

The Gunslinger’s Cache: Play between January 28th and February 3rd to get a Free Schofield Revolver, a Free Varmint Rifle and the Devastating Ammo Bundle, which includes 100x Split Point Revolver Ammo, 100x High Velocity Pistol Ammo, 100x Express Repeater Ammo, 100x Slug Shotgun Ammo, and 20x Explosive Rifle Ammo.

The Bounty Hunter’s Kit: Play between February 4th and February 10th to get a Free Bounty Hunter license, 25x Bolas, and 25x Tracking Arrows.

Gen
Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen

Har lirat 20h och Single Player fungerar hur bra som helst, inga buggar eller problem, bara man är beredd på att det är väldigt dåligt optimerat.

Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=AOF7KHvq7Hk

Spoilers om ni inte spelat RDR1 men intressant video.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot
Skrivet av Kvadruppelmas:

Hur funkar PC-versionen ni som har provat, är det köpläge nu? Tänker på buggar och hur det fungerar i allmänhet.
Är främst intresserad av singleplayer-delen

Har haft ytterst få problem efter de första patcharna som fixade krascher.

Dock efter sista patchen för nån vecka sen har jag märkt av lite flimrande texturer och ljussättning i miljöerna.
Har inte dykt ner i settings för att kolla om nåt förändrats då det inte stört mig nämnvärt. Spelade klart hela storyn häromdagen.

På det stora hela väldigt stabilt. Inga krascher under spelande vilket tex Ubisoft spel har tendens att göra.
(Jag lirar med Vulcan påslaget)

Medlem

Nån som vet om det fungerar tex att spela red dead Redemption 2 (singleplayer) samtidigt som nån annan spelar GTA V (online) på samma konto och från samma adress ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nån som vet om det fungerar tex att spela red dead Redemption 2 (singleplayer) samtidigt som nån annan spelar GTA V (online) på samma konto och från samma adress ?

Vilken plattform är det?

På PS4 funkar det inte att göra så, vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vilken plattform är det?

På PS4 funkar det inte att göra så, vad jag vet.

OJ glömde skriva det gäller PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

OJ glömde skriva det gäller PC

Ah ok.

Vad jag vet så verkar det tyvärr inte funka att spela båda spelen med samma konto samtidigt (på PC). Det beror på att man måste vara inloggad mot Rockstar Social Club för att spela vilket gäller både GTA V och RDR 2 (oavsett om man spelar online eller bara story) och bara en PC åt gången kan vara inloggad där.

Det står lite mer om det hela på den här sidan.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ah ok.

Vad jag vet så verkar det tyvärr inte funka att spela båda spelen med samma konto samtidigt (på PC). Det beror på att man måste vara inloggad mot Rockstar Social Club för att spela vilket gäller både GTA V och RDR 2 (oavsett om man spelar online eller bara story) och bara en PC åt gången kan vara inloggad där.

Det står lite mer om det hela på den här sidan.

Ok då får man turas om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

VARNING! En bit in i detta klipp med Arthurs och Dutch röst-skådespelare kommer en grov spoiler så titta INTE om du inte spelat klart spelet!
Okej - till klippet ni som spelat klart!
Har precis fått mig ett gott skratt när "Arthur" berättar om inspelningarna av hans kommunikation med hästarna bl a
https://www.youtube.com/watch?v=YMm20JR4PdI

Skriv svar