Nästa Star Wars-epok kickar igång med ett spel, enligt rykte

Robot
Nästa Star Wars-epok kickar igång med ett spel, enligt rykte

Skywalker-sagan är slut, vad händer nu?

#electronic-arts, #star-wars


Medlem

Star Wars: Peps Persson-saga


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hoppas på ett RPG i kotors anda.

Medlem

Star Wars Sequel-to-prequel-to-sequel: Rise of the return of the revenge of Skywalker.

Efter den senaste trilogin har jag mindre än 0 förtroende för Disneys förvaltande av licensen. Till och med George Lucas skötte den bättre.

Edit: förbättrade titeln


signatur

I drank what?

Avstängd

Jar Jar Binks: I AM The Senate

Medlem

Holiday Special: Part 2

Medlem

Mer lasersvärd
Mer Jedis
Mer Sith
Mer Drama
Mer av att de goda vinner
Mer av att det alltid löser sig
Mer av det samma

Om dom inte bryter från detta så kommer Star Wars förbli "MEH"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ett Diablo-likt aRPG i star wars-miljöer hade varit nice.
Bara att plocka classes osv från swtor.

Jag hade spelat det!

Medlem

Kan ju inte bli annat än katastrof. Disney borde gömma sig under en sten i åtminstone 5 år innan de får försöka på nytt med Star Wars tycker jag. De behöver reflektera över hur det kunde bli så fel.

Medlem
Skrivet av justabit:

Kan ju inte bli annat än katastrof. Disney borde gömma sig under en sten i åtminstone 5 år innan de får försöka på nytt med Star Wars tycker jag. De behöver reflektera över hur det kunde bli så fel.

Mandalorian-serien var riktigt jävla bra.
Har inte sett senaste filmen så kan inte yttra mig specifikt om den men tvivlar på att den sög så hårt att din hårda kritik är rättfärdigad.

Medlem

Gillar inte när dom går bakåt i tiden eftersom man vet hur det kommer att sluta i framtiden.
Det kan liksom inte ske alltför revolutionerande grejor eftersom all status quo måste behållas längre fram.

Lägg händelserna 400 år fram i tiden istället så blir vi av med allt bagage.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Mirage:

Star Wars Sequel-to-prequel-to-sequel: Rise of the return of Skywalker.

Efter den senaste trilogin har jag mindre än 0 förtroende för Disneys förvaltande av licensen. Till och med George Lucas skötte den bättre.

Mjaaaa.
Midiclorians. Anakin i film 1+2? Kärlekssagan mellan Anakin och Padme. Jar Jar Binks. Crappy CGI.
Hur Anakin går från "Nooo! We cant kill him! Its against the jedi code!" till att mörda younglings på ganska exakt 7 minuter i filmen.

Jag föredrar 7-9, även om de också har sina brister.
Fasen, vid det här laget har jag sett 4-6 nog mycket (5+ gånger) för att vara lite leds och se bristerna i dessa också.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Gillar inte när dom går bakåt i tiden eftersom man vet hur det kommer att sluta i framtiden.
Det kan liksom inte ske alltför revolutionerande grejor eftersom all status quo måste behållas längre fram.

Lägg händelserna 400 år fram i tiden istället så blir vi av med allt bagage.

Håller med. Nu tycker jag det får vara färdigt med star wars i denna tappning.
Gör nå nytt, spola fram tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äntligen, då kan de kanske göra något mer intressant med all den potential som Star Wars har. Tyvärr misstänker jag att Disney vill fortsätta med sitt familjevänliga äventyr där det bara finns två sidor, och där de "goda" alltid vinner.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

400 år var alldeles för lite, de borde ha backat ett par tusen istället eller siktat på Ruusan-reformationen för 1000 år sen som avslut. Jag vill se fullskaligt krig i galaxen med tusentals jedi och sith som dödar allt i deras väg.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Mjaaaa.
Midiclorians. Anakin i film 1+2? Kärlekssagan mellan Anakin och Padme. Jar Jar Binks. Crappy CGI.
Hur Anakin går från "Nooo! We cant kill him! Its against the jedi code!" till att mörda younglings på ganska exakt 7 minuter i filmen.

Jag föredrar 7-9, även om de också har sina brister.
Fasen, vid det här laget har jag sett 4-6 nog mycket (5+ gånger) för att vara lite leds och se bristerna i dessa också.

Jag gillar III bäst. II är lite för långsam för min smak, I har Jar-Jar Binks, men även Qui-Gon och Darth Maul, som väger upp det hela lite.

IV-VI är cringeworthy för mig nuförtiden, och VII-IX är bara hemska.


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte den senaste filmen var grymt bra jämfört med 8an.
Men av dem nyare filmerna gillade jag rogue one allra mest.
Av sw spelen så tyckte jag empire at war var grymt kul och hade massor av replayabiility.

Medlem

Rogue One är den bästa SW-filmen sedan ESB. Ska dock bli skönt att komma framåt, är så sjukt trött på imperiet. Dags för nått nytt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

FM-guru
F.d. Sisyr

Gärna fler spel och färre filmer.

Medlem
Skrivet av ace84:

Tyckte den senaste filmen var grymt bra jämfört med 8an.
Men av dem nyare filmerna gillade jag rogue one allra mest.
Av sw spelen så tyckte jag empire at war var grymt kul och hade massor av replayabiility.

Jag tyckte också att Rise var mycket bättre än Last Jedi, och även att Rogue One var kul.

Medlem

Mandalorian är fan det bästa som hänt SW sen 80-talet. Låt mig prisjaga en galax långt långt borta!

Avstängd
Skrivet av boneless:

Mandalorian är fan det bästa som hänt SW sen 80-talet. Låt mig prisjaga en galax långt långt borta!

Håller helt med. Synd att säsong 1 var så kort.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Äntligen. Gör något helt nytt och roligare. Trött på att älta i det gamla. FRESH START med lite mer gore.

Medlem

@Arzei: jag somnade i biografen när jag såg den filmen xD

Medlem

Lite synd de inte går hela vägen tillbaka till Old Republic eller ännu bättre ännu längre bakåt till början av Jedi & Sith. Om man tänker på de senaste årens filmer med storslagna fight-scener så är ju en tid då det finns många Jedi & sith rätt logisk så de kan göra sina episka scener...
...å andra sidan är sådana scener och historier dyra att framställa.
Tänker fortfarande att 1-3 hade kunnat bli suveräna om Lucas inte suttit vid rodret. Med bra skådisar och en riktig regissör var grundidén inte alls dum och duellerna höll hög klass överlag jämfört med övriga filmer.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Mandalorian-serien var riktigt jävla bra.
Har inte sett senaste filmen så kan inte yttra mig specifikt om den men tvivlar på att den sög så hårt att din hårda kritik är rättfärdigad.

Kritiken är befogad.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tänker fortfarande att 1-3 hade kunnat bli suveräna om Lucas inte suttit vid rodret. Med bra skådisar och en riktig regissör var grundidén inte alls dum och duellerna höll hög klass överlag jämfört med övriga filmer.

Exakt! Dom gamla räddades delvis i klipprummet och bla av Lucas kollegor. Lucas är fenomenal att bygga världen, dvs hela grunden. Men smådetaljer a mellan dom stora punkterna fixar han inte. En anledning till att Harrison Ford hatar Star Wars är den dåliga dialogen. Harrison klagade högt på Lucas och skrev om repliker (går att googla allt detta). I episod 1-3 saknades dessa filter.. Vilket är välkänt. Lucas är som kommandören som är extremt duktig taktisk i det övergripande slagfältet men han måste ha sina generaler som finputsar enskilda slagfält för annars kan det falla.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Gillar inte när dom går bakåt i tiden eftersom man vet hur det kommer att sluta i framtiden.
Det kan liksom inte ske alltför revolutionerande grejor eftersom all status quo måste behållas längre fram.

Lägg händelserna 400 år fram i tiden istället så blir vi av med allt bagage.

Anser du även att filmer/tv-serier som bygger på riktig historia också är poänglösa? Själv gillade teg t.ex. tv-serien Rome skarpt även om jag visste vem som skulle bli den förste kejsaren, att hans dynasti skulle falla efter ungefär 90 år och att hela (eller kanske snarare halva) romerska riket till slut brakade ihop 500 år senare.

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Mandalorian-serien var riktigt jävla bra.
Har inte sett senaste filmen så kan inte yttra mig specifikt om den men tvivlar på att den sög så hårt att din hårda kritik är rättfärdigad.

Jag har inte sett Mandalorian men tvivlar på att den förtjänar så bra kritik.

Medlem

@Popski: Japp, mer eller mindre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar