Hype i all ära, men vilket (eller vilka) spel tror du blir årets besvikelse?

Medlem

Blooslines II, känns som att det kan bli fågel eller fisk. Hoppas på det förstnämnda då ettan är en storfavorit än i dag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Half-Life Alyx.

KoP
Medlem

Har dålig koll på vilka spel som är på G under 2020, förutom just Cyberpunk. Har dock svårt att tro att spelet kommer bli ett magplask för mig personligen. Vet knappt något om spelet då jag oftast undviker att ta reda på för mycket om ett spel som verkar intressant. Man vinner alltid på att inte hypa upp något för mycket för sig själv.

Medlem

Cyberpunk, otrolig hype som ja tror spelet kommer att ha tufft att tävla med.

FF7 remake, många fans som vill olika saker så de återstår att se va stora massan kommer tycka.

Mount and Blade: Banner lord, min personliga hype. Många inbitna fans som hoppas på innovation och massor med nya möjligheter i spelet. Får se om det är tillräckligt ambitiöst för att leva upp till hypen.

Medlem

Cyberpunk och Half-Life: Alyx. Själv är jag dock ännu väldigt skeptisk till och har noll intresse för Cyberpunk.

Tror nog Cyberpunk har sitt på det torra. Visst kommer lite överhajpade forum-figurer säkerligen tjura. Men har svårt att se att titeln gör ett magplask likt de titlar nämnda i originalposten.

Crusader Kings 3 tror jag själv lätt kan floppa likt Imperator Rome dock. Man får hoppas att majoriteten av funktionerna som CK2 med alla sina dlcs erbjuder finns med i basspelet och att man byggt för att innovera vidare. Gör man inte det och spelet känns för basic i jämnförelse med tidigare titlar tror jag det kan bli magplask, precis som vi såg med Imperator.

Medlem

Final Fantasy 7 remaken lär inte bli i närheten så bra som originalet. Tror det blir som deras senaste FF XV ....ganska B och me fokuserat på grafik och action än gameplay och story.

Medlem

cyberpunk. Tror inte det kan leva upp till allas förväntningar. Dålig körkänsla i transportmedlen, grötiga menyer och kraftigt sänkt grafik tror jag det kommer bli.

Medlem

Resident Evil 3. Hörde att Mercenaries eventuellt inte skulle vara tillagt. Och inga multipla slut eller olika spelscenarios. Låter oroväckande!

"Cyberpank", verkar komma med en ganska normal prislapp. Sina vana troget, kommer säkert CDPR släppa DLC:er eller expansioner som kanske mildrar kritiska röster - om sådana finns om inte hypen levererar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Minns inte senast en så stor grupp folk hypade sönder ett spel lika mycket som Cyberpunk vilket får mig att tro att det garanterat kommer göra en hel del folk besvikna.

Medlem

Oroar mig mest för Bloodlines 2.


signatur

Ordo Ab Chao

Geeks Gaming

Som många andra så är jag orolig för att cyberpunk blivit överhajpat. Jag tror dock inte det floppar eller blir en besvikelse men ja, risken att man fått hybris finns ju alltid tyvärr.

Det som jag tror kommer få smaka magplask är nog watch dogs: legion. Det kommer nog vara ett ubisoft 1.1 spel (som alla andra i serien) och man kommer såklart inte kunna spela som vem som helst. Det kommer nog väcka lite känslor

Medlem

En del blir säkert besvikna på att FFVII Remake inte är exakt så som de vill, men utifrån det som har visats av spelet finns det ingenting som inte talar för att det kommer att bli ett mästerverk.

Cyberpunk 2077 har jag varit skeptisk mot från start, tycker inte alls att det ser roligt ut, och tror nog att det kan bli en liten besvikelse för många.

Medlem

Jag tror Watch Dogs Legion är det spelet av AAA som kommer gå minst bra av de som kommer. Både mediokra betyg och en dålig försäljning. Det där med att kunna spela som vem som helst är ju det enda dom fokuserat på, så känns som en gimmick utan något ordentligt spel bakom sig.

Sedan tror jag inte The Last of Us 2 kommer nå så högt heller. Med tanke på att gameplay inte alltid är Naughty Dogs starka sida och att story får ett bra slut med ettan, känns det mera som att dom inte fick möjligheten att göra något nytt, utan fick kontrakt för en uppföljare.

Medlem

Cyberpunk kommer inte att leva upp till hypen men kommer ändå att höjas till skyarna av både fans och kritiker samt vinna massor av GOTY-utmärkelser, många från publikationer som ingen hört talas om.

Doom kommer att ha microtransaktioner, in-game valuta och crafting.

Fallout 76 och Bethesdas ständiga klavertramp kommer att få så mycket publicitet att folk kommer att tro att spelet släpptes 2020, och inte 2019 som dom tror idag.

Half-Life: Alyx kommer att hyllas av många, köpas av många och spelas i snitt 1,5 timmar.

Medlem

half life alyx och Doom
flopp flopp

Avstängd

Final Fantasy 7. Hur kan man säga att det blir överhypad kring gameplayet (combat) ?
Man ser väl hur det går till ?
Eller har människan väldigt svag förståelse för hur gameplay går till genom att titta på en video med gameplay ?

För min del är det tydligt med Final Fantasy:s gameplay/combat.
Jag tycker det verkar intressant. Kommer sno minst 5h av min tid med combat systemet.
Men resten det kan man väl inte veta

Medlem

Jag hoppas verkligen elder scrolls 6 håller älskade sönder skyrim så håller tummarna

Geeks Gaming
Skrivet av Vampir:

Jag hoppas verkligen elder scrolls 6 håller älskade sönder skyrim så håller tummarna

TES6 kommer (nästan) garanterat inte bli årets besvikelse då man först ska släppa Starfield, så 2021/2022 är nog närmre sanningen. Iaf har man sagt detta förr men när det kommer till bethesda så slutar de ju tyvärr inte att förvåna

Medlem

Jag tror inte half life alyx blir en flopp.
Däremot tror jag det ev finns många som börjar med det som första riktiga spel och kommer bli "åksjuka" eller inse att man inte har utrymmet att spela.
Vill minnas att jag läste för bokningar och Valve index fick sig en ökning i beställning efter att half life alyx visades upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Det där samurai-spelet, ghost of sashimi (är det i år?) och cyberpunk

Skrivet av DrAg00nEn:

Satte kaffet i halsen när jag läste det till Ghost of salami

Ghost of Sashimi var ju mycket roligare felskrivning än Ghost of Salami

Jag tror i vilket fall också att det och Cyberpunk inte kommer leva upp till de höga förväntningarna som vissa har.

Avstängd
Skrivet av brunnlake:

Ghost of Sashimi var ju mycket roligare felskrivning än Ghost of Salami

Du har faktiskt rätt. Visste helt ärligt inte det fanns en rätt som heter sashimi före du nämnde detta och en snabb googling.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Naughtydog har tappat många viktiga anställda. Men senaste Unchartered blev bra ändå, men lite orolig är jag nog ändå för last of us 2.

Cyberpunk, enda orsaken man är orolig här är att man har ruskigt höga krav och kan CD projekt FPS? men...CD projekt alltså, svårt att tro att de kommer göra ett dåligt spel.

Medlem

De spel jag oroar mig mest för är Last of Us 2 och Bloodlines.

Förstår Naughty Dog vad som gjorde det första spelet magiskt? Förmår de bygga vidare på det? Och lyckas de få till en spelmekanik som känns 20-tal? Jag hoppas det, men tvivlar lite (kanske mest för att jag har väldigt svårt för Uncharted).

I Bloodlines 2 har en obskyr liten studio ett par väldigt stora skor att fylla. Förödande buggar lär gamla fans se mellan fingrarna med, men lyckas man återskapa humorn, atmosfären och storyn från originalet?

Edit: Tvivlar som många andra på att Cyberpunk kan leva upp till hajpen. Men sedan är genren ändå inte min, så någon direkt oro känner jag inte. Snarare att jag kanske kan bli glatt överraskad om det träffar rätt, setting och Reaves till trots.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av sezth:

Om dom inte implementerar custom maps då tror jag det kommer väldigt många besvikna fans

Som Hordaland sa så finns det i betan.
Utöver att man kan spela custom maps så ska de ha förbättrat Map Editorn och lagt till massor av nya triggers så att ännu fler möjligheter till coola kartor finns.'''

Något mer som stärker WC III remastern är att den är kompatibel med originalet så att alla som fortfarande kör originalet och de som köper remastern kommer alla att kunna spela tillsammans.

12
Skriv svar