Hype i all ära, men vilket (eller vilka) spel tror du blir årets besvikelse?

Redaktör
Ponny
Hype i all ära, men vilket (eller vilka) spel tror du blir årets besvikelse?

Visst, det hade varit förbannat gött om förväntningar alltid infrias och alla blir nöjda och glada. Men riktigt så enkelt är det inte. Vi lever i en värld där det, vid sidan om Red Dead Redemption 2, Disco Elysium och God of War, finns mer eller mindre magplask som Anthem, Fallout 76 och Battlefront II. FZ har nyligen kikat på 50 spel vi ser fram emot i år (spoiler: det finns många fler), men vilket eller vilka av årets spel tror du kommer att få kalla handen av spelarna och/eller kritikerna?

Marvel's Avengers har redan fått kritik och anti-hype så det känns som att sparka in i en öppen dörr. Jag hoppas verkligen inte att Resident Evil 3 misslyckas, men jag är en smula orolig då det kommer så sabla tidigt efter remake-tvåan. Två spel som ger mig lite oroskänslor är Bloodlines 2 och Beyond a Steel Sky, för klassiker följer man inte upp med värdighet i första taget.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Jag är lite rädd för Cyberpunk ändå. Många som varit på event och fått se spelsnuttar är ju inte alla jätte positiva. När man sedan får se trailers själv ser det ju bra ut, men jag har ibland svårt att förstå hur bra det kommer fungera när alla vanliga dödliga får tag i spelet.

Kommer köpa och spela det på releasedagen och med tanke på att det gäller CD Project RED känner jag mig någorlunda lugn, men lite oro finns där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Troligtvis Cyberpunk för många. Själv känner jag noll hype. Mest då för att jag aldrig fastnat för witcher spelen samt tycker cdpr känns väldigt överskattade.

Största oron för egen del är nog att naughty dog sjabblar bort the last of us 2


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Testpilot

Finns ingen given på förhand som Anthem var förra året. Men kanske att Warcraft III remastern kommer vara lite svagare än folk tror.

Medlem

Själv är jag jävligt rädd för att System Shock remaken eller System Shock3 (om det släpps i år) kommer att suga enormt. Night Dive har jag mer tillit i, om än bara för att jag vet att dem kan göra lyckade remasters av Turok, men Otherside är en annan historia. Jag vill inte veta om att samma personer som snickrade ihop Underworld Ascendant är involverade i nästa spel.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

SoL
Medlem

Cyberpunk tror jag kommer få svårt att leva upp till förväntningarna, tror ändå att det komme bli bra men inget goty. Lite rädd för att Doom 2 inte kommer va tillräckligt nytt så där håller jag förväntingarna lite lagom.

The Last of Us är utan tvekan det spel jag ser mest fram emot, hoppas verkligen det håller hela vägen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

- Crusader Kings III har för lite innehåll och för många buggar på release.
- Half-Life: Alyx blir inte titeln som gör att alla köper ett VR-headset.
- Psychonauts 2 får väldigt mediokra betyg trots nostalgikänslor hos alla recensenter.
- Vampire: the Masquerade – Bloodlines 2 lyckas inte återskapa magin från ettan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det där samurai-spelet, ghost of sashimi (är det i år?) och cyberpunk


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Folk är alldeles för hajpade på Cyberpunk och skriver en massa på Reddit om vad dom vill ha i spelet, så dom människorna blir garanterat besvikna. Annars tror jag stenhårt på Bloodlines 2 tyvärr. Får se när det kommer mer gameplay dock!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Det där samurai-spelet, ghost of sashimi (är det i år?) och cyberpunk

Satte kaffet i halsen när jag läste det till Ghost of salami


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Cyberpunk.
Kommer med all säkerhet bli ett riktigt bra spel men frågan är om det kan (eller ens är möjligt) att leva upp till den hajp det fått?
Jag erkänner mig fullständigt besegrad och barnsligt hajpad på spelet men försöker in i sista gardera mig för att det kanske inte blir samma slagkraft som The Witcher 3 hade.

Doom Eternal. Jag vet inte, DooM slog ner som en blixt från klar himmel och visade att oldschool shooters visst har en plats i dagens spelmarknad, men kanske är förväntningarna på uppföljaren bara lite för höga. Det kommer inte leverera samma känsla av "nyhet" som det gjorde 2016.

Baldurs Gate 3.
Vet inte riktigt här, allt verkar bara klicka för bra för att vara sant...Ungefär som med CP2077.

Mina tre farhågor för året.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Satte kaffet i halsen när jag läste det till Ghost of salami

Hehe, det låter som ett höjdarspel!

Extra kul också att det finns något irl som heter Ghost Pepper Salami som är 🔥🔥🔥🔥🔥 tokstark

Medlem

Jag är riktigt orolig för Bloodlines 2, det var mycket som byggde hype.
-Legendarisk titel
-Historien om hur rättigheterna och hur idén pitchades
-Loren om alla de olika grupperna som publicerades i artsy filmklipp.

...sen kom gameplay, och det såg inte roligt ut.

Finns en liten oro för Cyberpunk, helt övertygad att det lever upp till mina förväntningar som jag har..tack vare oron. Jag är pepp. Men, lite oroväckande med ändring av cutscenes. Har inga problem med first person. Men visst hade tredje person varit en najs möjlighet.
Det känns som hela immersive snacket runt dessa två saker är att det är svårt tekniskt..inte för immersive grejen...men jag kommer älskart!

Medlem

Som många andra är jag också misstänksam inför Cyberpunk. På ytan verkar det stort och fint, men who knows.

Sen tänker jag att Halo: Infinite är givet i den här listan. Jag älskar Halo, men H5 var fanimej ett riktigt jävla magplask.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Final Fantasy VII-remaken har ju en bit att falla om det inte vill sig.

Medlem

Cyberpunk.
Det är i min mening omöjligt att den lever upp till alla av den bredd personer som jag sett runtomkring mig ser fram emot det.

Medlem

Cyberpunk som många har sagt, hoppas det var värt att offra en semesterdag...
DOOM känns ändå som ett relativt "säkert" kort.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Farornas Konung

Tror FFVII remaken, men vi får se.

Medlem

Cyberpunk kommer inte att leva upp till hypen som folk har byggt up, blir nog lite som No man's sky för vissa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror inte att FF7R kommer leva upp till allas förväntningar och många har nog orealistiska förväntningar till att börja med. Lite som Half-Life 3, när(om) det kommer så kommer folk vara besvikna för det inte är precis lika mäktigt som deras nostalgiska minnen av tidigare spel - alltså orealistiskt.

Personligen är jag konstigt nog som mest hajpad inför Animal Crossing, haha!

Jag vet inte riktigt vilket spel jag tror hade kunnat göra mig som mest besviken i år. Cyberpunk och FF7R tror jag att jag har ganska lagom hype för, men det finns vissa spel jag är lite mer kluven på; Wasteland 3 och Dying Light 2 till exempel. De kanske inte blir "årets besvikelser" men jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, men jag vill spela de.

Räknar vi med expansioner/DLC så är det utan tvekan något utav säsongerna i Destiny 2. Jag förväntar mig att de kommer göra något konstigt beslut förr eller senare.

Medlem

Gissar att Watch Dogs: Legion inte blir så pass fräsigt som en del hoppas på. Ubisoft har kört på i samma spår med sina spel alldeles för länge. Varenda open-world-spel de släpper bygger på samma mekaniker och det börjar bli jäkligt tröttsamt.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Finns ingen given på förhand som Anthem var förra året. Men kanske att Warcraft III remastern kommer vara lite svagare än folk tror.

Om dom inte implementerar custom maps då tror jag det kommer väldigt många besvikna fans

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gustav Höglund:

- Crusader Kings III har för lite innehåll och för många buggar på release.
- Half-Life: Alyx blir inte titeln som gör att alla köper ett VR-headset
- Psychonauts 2 får väldigt mediokra betyg trots nostalgikänslor hos alla recensenter.
- Vampire: the Masquerade – Bloodlines 2 lyckas inte återskapa magin från ettan.

Exakt samma tanke fast lägger till Cyberpunk som många andra. Det är en remake på ett ok rpg från 1988. Som rpg och som fps tror jag det blir superbra men det är just det folk inte förstår tror jag. Att det är ett rpg, inte en lootershooter, fps korridor shooter osv.

Sedan Ghost of Sutshima eller hur de stavas. Tror det blir ett nytt mediokert Ninja guiden. Kanske snyggt för att vara konsol men troligen 3/5. Utseende är inte allt om inget i ett spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Cyberpunk. Hypen har nått sådana höjder att det blir svårt för CPR att nå dit oavsett hur bra spelet blir.

oan
Medlem

@DrAg00nEn: Jag tror du just har sått ett frö till ett salamispel!

Medlem

Cyberpunk och Bloodlines 2 tråkigt nog.

Medlem

Lutar åt nyversionen av FF7, men å andra sidan sa jag samma sak om FF15 och det har sålts i 9 miljoner exemplar (eller något sådant), så vad vet jag?

Är också orolig för Bloodlines 2.

Ubisoft verkar ju ha lite problem med sina spel också, i stort sett alla deras kommande spel sköts upp för ett tag sedan. Speciellt Watch Dogs: Legion känns lite tveksamt även om det nog skulle vara kul att bara vandra omkring i London.

Medlem

Ändå förvånad på hur många det är som förbereder sig för Cyberpunk flopp...

Avstängd
Skrivet av sezth:

Om dom inte implementerar custom maps då tror jag det kommer väldigt många besvikna fans

Det finns redan i betan.

Medlem

Kan tänka mig att Cyberpunk kanske inte lever upp till förväntningarna hos vissa enskilda personer, men känns som risken är minimal att det ska få kalla handen av majoriteten av spelare/kritiker.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

12
Skriv svar