Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Kommer definitivt inhandlas på en rea om några år, eller kanske vänta tills det kommer 'gratis' på nån tjänst, eller så kanske det kommer nåt annat jag spelar istället, vi får se.


signatur

Styret upp och däcken ner

Bra tråd! Det här är det spelet jag mest sett fram emot sedan Nintendo visade Breath Of the Wild för första gången. Jag fullständigt älskade The Witcher 3 och dess DLC och rankar Witcher 3 som det bästa spelet som släppts på 2000-talet.

Med andra ord är mina förväntningar otroligt höga och jag börjar svettas bara jag tänker på att få glida runt i Night City och bara insupa staden och dess omgivningar.

16 april kan inte komma snart nog!

Tråddemonen
Testpilot

Riktigt snygg fanmade trailer med Ciri från The Witcher 3 när hon beskriver Cyberpunks värld 😁

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Riktigt snygg fanmade trailer med Ciri från The Witcher 3 när hon beskriver Cyberpunks värld 😁

https://youtu.be/OinRDzEbqXc

Cool

Det lär ju finnas en liten cameo eller någon slags lore om Ciri(eller The Witcher-världen) i Cyberpunk, ska bli kul att se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Indigo Gaming på youtube gör en ny dokumentärserie om Cyberpunk.
Nej, inte spelet specifikt! Och inte heller om specifik om rollspelet det baseras på.

Hoppas det här inlägget är relevant nog ändå för ämnet

Dokumentärserien behandlar Cyberpunk som genre. Hur den uppstod och genom vilka verk. Det tog tydligen flera månader att skapa avsnitt 1, men fler ska komma och jag gillar vad jag ser.

Relaterat till det faktiska spelet Cyberpunk och den värld där det utspelar sig är däremot de 4 videorna av 2OldGamers; där världen som bordsrollspelet utspelar sig i behandlas i några avsnitt. (Har visats tidigare på FZ, men repost för att dom ger en bra överblick )

Video 1:

Lista:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8rD1M9UNdF76Oar4Se51X...

Frilansare
Skrivet av Zimpan:

Riktigt snygg fanmade trailer med Ciri från The Witcher 3 när hon beskriver Cyberpunks värld 😁

https://youtu.be/OinRDzEbqXc

Ja den var snygg! Katten, nu blev jag sugen på Witcher 3 igen...

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Way ahead of you! Startade ett nytt game på svårighetsgraden Death March i helgen. Har tagit precis klarat questet Bloody Baron!

NuZ
Testpilot

Jag hoppar det blir bättre än tidigare Cyberpunk Rollspelet. Silverhand var en så grymt bra karaktär så hoppas på liknande i detta. Hoppas de passar som spel och att de görs rätt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem

https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1217861009446182912?s...


Edit. oops, freaky snabbare.
Men ugh.. det här förstörde min kväll


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot
Skrivet av dTexN:

https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1217861009446182912?s...


Edit. oops, freaky snabbare.
Men ugh.. det här förstörde min kväll

Segt, men skönt att de väljer att finslipa det så slipper vi göra det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av dTexN:

https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1217861009446182912?s...


Edit. oops, freaky snabbare.
Men ugh.. det här förstörde min kväll

Jag sa högt "Åh nej" när jag läste nyheten men vi måste vara ärliga, det är bara bra att dom skjuter upp det om det behövs.

Medlem

Håller med.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Beställde neuromancer trilogin för några dagar sen. Aldrig varit så sugen på ett spel som på fucking jävla Cyberpunk.
Vilket känns läskigt. Så höga förväntningar kan - bara? - innebära en smärre härdsmälta när man inser att det inte höll måttet.


signatur

- pixelfantast

SoL
Medlem

Att dom fortfarande inte har visat natt gameplay tycker jag e lite oroande, jag förknippar cyberpunk med mörker och neonljus, inte sol och palmer.

Medlem
Skrivet av SoL:

Att dom fortfarande inte har visat natt gameplay tycker jag e lite oroande, jag förknippar cyberpunk med mörker och neonljus, inte sol och palmer.

Vad kallar du detta?

Moderator | Testpilot
Skrivet av SoL:

Att dom fortfarande inte har visat natt gameplay tycker jag e lite oroande, jag förknippar cyberpunk med mörker och neonljus, inte sol och palmer.

Finns hur mycket gameplay som helst! Bara gå på Youtube


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av snabbfakta:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns hur mycket gameplay som helst! Bara gå på Youtube

Nyckelordet var "Natt". Det har som SoL skrev inte visats något riktigt gameplay när det är natt. i det långa klippet som länkades ovan så var det väl skymning dom sista 30 sekunderna och det är väl det närmaste dom visat.

Natt eller inte jag vill se MER från spelet, kanske lite karaktärsskapande?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Fezk:

Cool

Det lär ju finnas en liten cameo eller någon slags lore om Ciri(eller The Witcher-världen) i Cyberpunk, ska bli kul att se.

Hoppas på att få en quest där man undersöker spåren av en mystisk främling. Under questen så får man typiska tecken från en Witcher (tomma brygd-flaskor, lägereldar, etc). I slutet av questen så möter man Ciri precis innan hon reser vidare.

Edit: questen kan börja med att någon form av energi har märkts av. Typ så som Avengers hittade Thanos i End game. "Some kind of disturbance".


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Nyckelordet var "Natt". Det har som SoL skrev inte visats något riktigt gameplay när det är natt. i det långa klippet som länkades ovan så var det väl skymning dom sista 30 sekunderna och det är väl det närmaste dom visat.

Natt eller inte jag vill se MER från spelet, kanske lite karaktärsskapande?

Alltså jag behöver ju glasögon av en anledning.. My bad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SoL:

Att dom fortfarande inte har visat natt gameplay tycker jag e lite oroande, jag förknippar cyberpunk med mörker och neonljus, inte sol och palmer.

Tror inte att det bör vara en källa till oro, snarare tvärtom. Jag tror att de håller lite på det för att vi ska få uppleva det själva sen. En cyberpunkstad i natten med neonljus är mycket lättare att få till än dagsljus, blir liksom alltid snyggt i princip, även när man sitter och pillrar ihop enklare grejer i planet coaster och annat. Så allt undvikande av det tror jag nog mest är att de kaxar sig lite.

SoL
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Tror inte att det bör vara en källa till oro, snarare tvärtom. Jag tror att de håller lite på det för att vi ska få uppleva det själva sen. En cyberpunkstad i natten med neonljus är mycket lättare att få till än dagsljus, blir liksom alltid snyggt i princip, även när man sitter och pillrar ihop enklare grejer i planet coaster och annat. Så allt undvikande av det tror jag nog mest är att de kaxar sig lite.

Jag hoppas du har rätt. Orolig är väll kanske att ta i, vill nog bara se hur det ser ut för att se om det stämmer överens med min bild

Medlem
Skrivet av SoL:

Jag hoppas du har rätt. Orolig är väll kanske att ta i, vill nog bara se hur det ser ut för att se om det stämmer överens med min bild

Förstår din känsla! Har lite samma. Förhoppningsvis blir det dock mycket natt också, och är det som i Witcher 3 och dylikt så kan man väl bestämma lite själv när man väljer att ge sig ut i staden. Rollspela som riktig nattmänniska som sover bort hela dagarna etc.

Medlem
Skrivet av snabbfakta:

Jag kallar det inte så mycket gameplay på natten iallafall. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag kallar det inte så mycket gameplay på natten iallafall. ^^

Sorry, jag läste "natt" som "nått" 😅

Medlem
Medlem
Skrivet av FreakyDan:

Oh FFS! Nu tröttnar jag på riktigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av FreakyDan:

Gött, då blir det på ps5 😊

Medlem
Skrivet av FreakyDan:

Alltså... nu börjar hypen dö rätt ordentligt måste jag säga

Medlem

Cyberpunk VR support?
Vågar man hoppas.
Varför skulle dom ha VR utrustning ?

https://wccftech.com/rumor-cyberpunk-2077-delayed-vr-mode/


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar