Lucasfilm var först tveksamma till ljussablar och jedis i Fallen Order

Robot
Lucasfilm var först tveksamma till ljussablar och jedis i Fallen Order
Medlem

Det hade varit trevligt med både och. Jedis och kraften i all ära, men som Fallen Order visar så innebär det ofta mycket grävande i ruiner, mystik och symbolism. Hade gärna sett en annan spelserie i SW-universumet där man skippar allt sånt till förmån för större fokus på karaktärsutveckling och intressanta världar. Men då kanske man bara ska spela Mass Effect istället.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Låter som att dela Star wars-spel kan ledas till både Disney och EA. Känns som studiorna har väldigt lite kreativ frihet.

Och: Gör 1313 då om ni vill ha blasters och bounty hunters...

Medlem

Star Wars behöver inte alltid handla om Jedis och Sith.
It's been done.
Men folk blir ju upphetsade när dom ser en lysande sabel
*That shit is going to do some damage* typ

Ett nytt bounty hunter spel skulle ha varit bättre, precis det projektet som dom skrotade.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arzei:

Det hade varit trevligt med både och. Jedis och kraften i all ära, men som Fallen Order visar så innebär det ofta mycket grävande i ruiner, mystik och symbolism. Hade gärna sett en annan spelserie i SW-universumet där man skippar allt sånt till förmån för större fokus på karaktärsutveckling och intressanta världar. Men då kanske man bara ska spela Mass Effect istället.

Hade dock inte haft några problem med ett Mass Effect-stuk på spelet fast i Star Wars-universumet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Det var ju tur det...ljussabelsvingandet i Fallen Order är riktigt bra.

Hade också gärna sett fler spel i Star Wars-universumet, gärna med Mass Effect-upplägg som nämns ovan. Det är ju ett universum som lämpar sig synnerligen väl för många olika slags berättelser. Ett riktigt RPG hade ju inte varit dumt...


signatur

Jump in.

Medlem

Fallen Order var fruktansvärt opolerat och hade en helt otroligt dålig sabelsvingande gameplay. Jag tycker det är synd att de inte fortsatte i de bounty hunter spåret.

Medlem

Vilken fullständigt unik sales pitch. Ett Star Wars-spel med Jedis!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av 413X:

Fallen Order var fruktansvärt opolerat och hade en helt otroligt dålig sabelsvingande gameplay. Jag tycker det är synd att de inte fortsatte i de bounty hunter spåret.

Kapten överdrift på ingång!

Medlem

Tycker mycket konstigt att det här spelet blev så populärt.
Antar att det är svältfött på star wars fronten.
Dom gamla Jedi Knight spelen är mycket bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte detta på januarirean, vilket skitspel! Lägg budgeten på annat än meningslösa skådisar, typ kodare.

Medlem

Vad tur att de skippade en massa skjutande o tog ljussabel istället. Blev ett riktigt lyckat äventyr med skön känsla i light saber vapnet o bra combat. Ser fram emot uppföljare i serien. Skulle dock vilja ha en råare ton i spelet med lemlästningar av människor också. De var ju där på monster som man kunde dela. Nu lär det ju knappast bli så då det blir 18 årsgräns på spelet men det är vad jag saknade med spelet iaf.
Eller så vore det nice med ett gore läge/patch som man kunde tanka ner/ställa in för oss vuxna som gillar sånt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av CARTMAN:

Vad tur att de skippade en massa skjutande o tog ljussabel istället. Blev ett riktigt lyckat äventyr med skön känsla i light saber vapnet o bra combat. Ser fram emot uppföljare i serien. Skulle dock vilja ha en råare ton i spelet med lemlästningar av människor också. De var ju där på monster som man kunde dela. Nu lär det ju knappast bli så då det blir 18 årsgräns på spelet men det är vad jag saknade med spelet iaf.
Eller så vore det nice med ett gore läge/patch som man kunde tanka ner/ställa in för oss vuxna som gillar sånt.

+1 på detta!


signatur

Jump in.

Medlem

Hade föredragit bounty hunters, hade nog blivit ett köp då.
Är så sjukt less på jedis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad tur att de skippade en massa skjutande o tog ljussabel istället. Blev ett riktigt lyckat äventyr med skön känsla i light saber vapnet o bra combat. Ser fram emot uppföljare i serien. Skulle dock vilja ha en råare ton i spelet med lemlästningar av människor också. De var ju där på monster som man kunde dela. Nu lär det ju knappast bli så då det blir 18 årsgräns på spelet men det är vad jag saknade med spelet iaf.
Eller så vore det nice med ett gore läge/patch som man kunde tanka ner/ställa in för oss vuxna som gillar sånt.

Kan inte fatta varför det är så viktigt att kunna hugga i itu folk i detta spel. Men att döma av alla kommentarer lite överallt verkar det vara gängse uppfattning.

Medlem

@Lauchen: Personligen vill jag att min ljussabel skall kännas som en ljussabel och inte ett brännbollsträ.

Kapningarna från gamla Jedi Academy med Dismemberment påslaget var guld, men det bästa var att majoriteten av fienderna dog på en träff eller två, det blev tröttsamt att dänga folk i huvudet gång på gång med sitt tomtebloss tills dom äntligen dog i Fallen Order.

Fortfarande ett hyfsat spel, med bra persongalleri (även om dom hade kunnat skippa "Darth Fanservice" för en gångs skull...), men striderna var ingen höjdare.

Jag gillar Jedi riktigt mycket, men dom får gärna göra ett Star Wars spel med smugglare och eller prisjägare nästa gång. Omväxling är livets salt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tyckte att det var en lagom enkelt spel i min smak. Om man vill ha något lätt tuggat över julen. På något sätt så passade det perfekt som jul underhållning.

Medlem

Eftersom jag inte gillar närstridsspel så går det här med ljussablarna bort direkt. Och Kraften är jag överlag less på efter sequel-trilogin. Alltid gillat när Star Wars är lite mer vardagsnära.

Drömmen:
Ett managementspel där man ska bygga och driva barer i Star Wars-universumet. Lite ekonomi, lite rollspelsinslag, kanske en gnutta Theme Hospital... Muta korrumperade imperieledare och välja lojaliteter. Och Ibland kommer en känd SW-karaktär förbi och tar ett glas.

Det är ju svårt att ge gamers vad de vill ha tydligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Lauchen: Personligen vill jag att min ljussabel skall kännas som en ljussabel och inte ett brännbollsträ.

Kapningarna från gamla Jedi Academy med Dismemberment påslaget var guld, men det bästa var att majoriteten av fienderna dog på en träff eller två, det blev tröttsamt att dänga folk i huvudet gång på gång med sitt tomtebloss tills dom äntligen dog i Fallen Order.

Och nej, är det så? Det är bland det värsta jag vet i spel. Man skjuter eller hugger en fiende som antingen inte reagerar alls eller i bästa fall gör nåt ljud och typ rycker till lite, sen får man upprepa detta fem gånger.

Gör ett "realistiskt" SW spel nån gång. Ett hugg med en ljussabel ska gå rakt genom och allting ska dö på ett hugg. Om det blir för lätt, lägg till fler fiender eller mer taktiskt utmanande miljöer.

Medlem

Väntar på att spelet blir billigare eller kommer till GAME PASS eller EA ACCESS.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Hullken: Det är ojämnt som fasiken, vissa fiender dör på en eller två träffar medans andra klarar av 5 minuter i en lasermixer.

Bossarna är typiska tv-spelsbossar med enorma livmätare och tål hur mycket som helst.

Folk säger att striderna påminner om souls-spelen, jag har aldrig spelat dom så jag vet inte, jag vet bara att jag föredrar striderna i Jedi Outcast och Academy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Lauchen: Personligen vill jag att min ljussabel skall kännas som en ljussabel och inte ett brännbollsträ.

Det här var även min största takeaway från Fallen Order. Svärdet känns trubbigt och oprecist, samtidigt som spelets hoppiga animationer gör att allt känns lite half-baked.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar