Ohoj! 10 miljoner har seglat Sea of Thieves

Robot
Ohoj! 10 miljoner har seglat Sea of Thieves

Microsofts populäraste spelvarumärke den här generationen.

#game-pass, #microsoft, #rare, #sea-of-thieves


NuZ
Testpilot

Har nog nästan 100h i spelet. Är roligt och bra uppdateringar så kan rekommendera spelet till alla


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Undrar hur många aktiva spelare det är.
På r/xboxone nämndes det något om att det är 2 miljoner av dessa 10 som inte ens fått achievementen för att äta en banan. En grej som jag gjorde inom typ första 10 minuterna när jag testade


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Var kul i början.
Provade igen för ca 5-6mpnader sen.
Men nä, kändes inte som det utvecklats så som man ville.
Känns ytligt på nå sätt utan djup.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av bson:

@DrAg00nEn: Det är det allra första man gör i tutorial, så det låter konstigt..

Ah. Var det så tidigt. Skyller på mitt utomordentliga bra men korta minne
Var ju trots allt på release jag testade


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det var ju mycket strul med achievements i början, det dröjde länge innan jag fick min bananprestation.

eld
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Undrar hur många aktiva spelare det är.
På r/xboxone nämndes det något om att det är 2 miljoner av dessa 10 som inte ens fått achievementen för att äta en banan. En grej som jag gjorde inom typ första 10 minuterna när jag testade

Många har rätt billigt gamepass, installerar ett gäng spel, går in i sea of thieves, springer runt lite för att inse att det inte var för dem.

Fast detta vet vi:

10 miljoner har startat spelet.

Det är deras mest lyckade _nya_ ip denna generation, vilket innebär att de inte behöver säga bäst säljande, eller räkna in så många spel då man kan räkna deras nya ip'n denna generation på en halv hand.

Medlem

Detta är nog det spel som varit så nära att gå i mål å vara "ett av de bästa spelen på länge", men nådde inte dit för att allt är bara cosmetics, cosmetics, cosmetics och åter cosmetics.

Gör alla saker en-två gånger och thats it. Vad jag hade önskat att spelet hade någon form av levlar och items med stats osv för att få lite mer djup och replayability

Avstängd
Skrivet av eld:

Många har rätt billigt gamepass, installerar ett gäng spel, går in i sea of thieves, springer runt lite för att inse att det inte var för dem.

Fast detta vet vi:

10 miljoner har startat spelet.

Det är deras mest lyckade _nya_ ip denna generation, vilket innebär att de inte behöver säga bäst säljande, eller räkna in så många spel då man kan räkna deras nya ip'n denna generation på en halv hand.

Vilket ju gör att dessa 10 miljoner testare/spelare samt mest lyckade nya ip är väldigt intetsägande.

Missförstå mig rätt. Menar ju absolut inte att klanka ner på deras framgångar. Men skulle vara mycket intressantare att få se siffror på aktiva spelare eller spelare som spenderat mer än x timmar på ett spel.

Såg dock en tweet från november där rare gick ut med att dom hade 600k+ aktiva spelare under en 7-dagars period(tror det var 7 iaf) i samband med ett större DLC släpp.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

eld
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Vilket ju gör att dessa 10 miljoner testare/spelare samt mest lyckade nya ip är väldigt intetsägande.

Missförstå mig rätt. Menar ju absolut inte att klanka ner på deras framgångar. Men skulle vara mycket intressantare att få se siffror på aktiva spelare eller spelare som spenderat mer än x timmar på ett spel.

Såg dock en tweet från november där rare gick ut med att dom hade 600k+ aktiva spelare under en 7-dagars period(tror det var 7 iaf) i samband med ett större DLC släpp.

Yep, 600k unika spelare hade loggade in under den perioden, brukar bli en spurt vid varje uppdatering. Spelet är fortfarande rätt så lyckat, sen är det en annan fråga om produktionen gått runt ekonomiskt då utvecklingen var lång och kostsam.

Jag tycker sea of thieves är ett lovande IP och en fantastisk idé som inte får leva ut i fullo, och jag tror rätt starkt på en mer utfylld 2'a

Medlem

Sugen på ge det en chans men kolla gameplay under en båt strid och tappa suget helt. Skjuta, springa och spika brädor över hål i båten, tömma vatten från båten med hinkar, ändra segel osv.. inte ett jobb för 1spelare, såg bara stressigt ut. Hade man varit ett gäng polare i multiplayer så kan det nog va kul

Redaktör
Skrivet av JonnyBravo:

Sugen på ge det en chans men kolla gameplay under en båt strid och tappa suget helt. Skjuta, springa och spika brädor över hål i båten, tömma vatten från båten med hinkar, ändra segel osv.. inte ett jobb för 1spelare, såg bara stressigt ut. Hade man varit ett gäng polare i multiplayer så kan det nog va kul

Det är värdelöst ensam, och fantastiskt med kompisar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Detta är nog det spel som varit så nära att gå i mål å vara "ett av de bästa spelen på länge", men nådde inte dit för att allt är bara cosmetics, cosmetics, cosmetics och åter cosmetics.

Gör alla saker en-två gånger och thats it. Vad jag hade önskat att spelet hade någon form av levlar och items med stats osv för att få lite mer djup och replayability

Jag tycker spelet är riktigt roligt som det är men jag hade kunnat tänka mej att ha 2 olika sätt att spela detta. Det ena är som det är idag och det andra där man levlar. Jag tror faktiskt att spelet skulle ha plats för båda spelarbaserna 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag har för få kompisar för att spela, men om någon känner sig sugen på att cosplaya pippis pappa med främlingar så är jag inte den som säger nej..

Medlem

Så jävla bra spel! Att spela med tre vänner på den största båten är MP-guld i sin renaste form!

Medlem

Kul att det blivit sån framgång för dem till slut. Tyvärr är det inte så skoj utan polare som lirar det. Sen är jag mer en sån som gillar att levla och få bättre grejer.

Ambassadör
Xbox

Riktigt kul och unikt spel. Hur vissa än vrider och vänder på det för att få in det i sitt eget negativa, ängsliga narrativ så är 10 miljoner spelare en rejäl framgång!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Riktigt kul och unikt spel. Hur vissa än vrider och vänder på det för att få in det i sitt eget negativa, ängsliga narrativ så är 10 miljoner spelare en rejäl framgång!

Vem är det du menar som vrider och vänder? Ser inget sådant i denna tråd. Det enda jag ser är en person som istället för att diskutera spelet klankar ner på andra användare som försöker diskutera spelet och dess framgång


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd

Tips till coachen: På en annan spelsida var det någon som föreslog att det skulle vara intressant om redaktionen även skulle kolla genom diverse achievements för spel om endast siffror för antal spelare sedan launch presenteras. Skulle ju vara intressant att se

Edit: samma sak gäller ju också såklart trophies


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Vem är det du menar som vrider och vänder? Ser inget sådant i denna tråd. Det enda jag ser är en person som istället för att diskutera spelet klankar ner på andra användare som försöker diskutera spelet och dess framgång

Tittar man på det i stort har många (inklusive folk här på sajten) varit väldigt negativa till spelet. Ska dock också sägas att folk också blivit mer positiv med alla uppdateringar, men det finns fortfarande vissa som meme:ar om Sea of Thieves.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tittar man på det i stort har många (inklusive folk här på sajten) varit väldigt negativa till spelet. Ska dock också sägas att folk också blivit mer positiv med alla uppdateringar, men det finns fortfarande vissa som meme:ar om Sea of Thieves.

Absolut. Många som inte gillar spelet på grund av att det är så repetitivt, inklusive mig själv. Width of an ocean, deep as a puddle stämmer ju in ganska bra.

Men nu var det ju inte det som diskuterades heller. Vi diskuterade spelets framgång. Och visst håller jag med om att jag själv kunde ha börjat mitt inlägg på ett positivare sätt. Men som jag senare förklarade så var det inte min mening att klanka ner på deras framgångar.

Att mortaigne öppet erkände att han bara fiskar efter bråk gör ju inte saken bättre heller.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

kul att det är en framgång för dem. Hoppas inte att det här spelet färgar av sig på kommande spel ty jag gillade det inte . Den där ombordstigningen via kanon var episk


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag kommer inte över hur ytligt spelet är, fastän grundmekaniken på segling osv. är okej. Det känns litet fel att fira att ett så pass ovärdigt spel vid launch har framgångar, men samtidigt är det ju en personlig åsikt och det verkar som om en hel del tycker det har nog att erbjuda.

Medlem

Kul för Rare. Kul att de överhuvudtaget fick lov att göra något annat än kinect sports.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Absolut. Många som inte gillar spelet på grund av att det är så repetitivt, inklusive mig själv. Width of an ocean, deep as a puddle stämmer ju in ganska bra.

Men nu var det ju inte det som diskuterades heller. Vi diskuterade spelets framgång. Och visst håller jag med om att jag själv kunde ha börjat mitt inlägg på ett positivare sätt. Men som jag senare förklarade så var det inte min mening att klanka ner på deras framgångar.

Att mortaigne öppet erkände att han bara fiskar efter bråk gör ju inte saken bättre heller.

Känns som det mest är du i tråden som är "bråksugen" och "trollsugen"... 🤪

Hur som helst; grattis till Rare för välförtjänt framgång med ett mycket bra MP-spel (även om inte min personliga favorit)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Känns som det mest är du i tråden som är "bråksugen" och "trollsugen"... 🤪

Förklara gärna närmare vad du menar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar