F.d. Naughty Dog-topp menar att spel som Uncharted och The Last of Us kan göras utan skjutandet

Robot
F.d. Naughty Dog-topp menar att spel som Uncharted och The Last of Us kan göras utan skjutandet

Bruce Straley applåderar Kojimas Death Stranding.

#bruce-straley, #naughty-dog, #the-last-of-us, #uncharted


NuZ
Testpilot

Definitivt sant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skjutandet är det sämsta i Uncharted och The Last of Us imo.

Medlem

Självklart! Bytte till supereasy under de sekvenser med kanonmat som kommer från ingenstans i Unchartedspelen. De momenten gör att alla spelen aldrig kan få toppbetyg av mig i en annars bra upplevelse. Gu vad träliga de momenten var!

Medlem
Skrivet av excentri:

Skjutandet är det sämsta i Uncharted och The Last of Us imo.

Skulle precis säga detsamma. Väldigt repetitivt och tämligen simpelt. Bra spel i övrigt dock, skulle gärna ha sett dem i en version med mindre skjutande och mer överlevande. I synnerhet Last of Us.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Eller hålla det på en rimlig nivå. Jag hade hellre mött två-tre smarta fiender per strid där man istället för att skjuta dom kunde använda stealth för att döda/göra medvetslösa eller smyga förbi.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hade gärna sett ett spel där man inte behöver interagera med spelet utan kan sitta tillbaka och njuta med lite popcorn.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Nej, våld är kul så mer våld innebär per automatik mer kul. Alla spel behöver inte handla om varuleveranser.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Skulle precis säga detsamma. Väldigt repetitivt och tämligen simpelt. Bra spel i övrigt dock, skulle gärna ha sett dem i en version med mindre skjutande och mer överlevande. I synnerhet Last of Us.

Absolut, jag gillar dock hoppandet och klättrandet. Det är lite lagom hjärndött mellan all pussellösning och storysekvenser. Actionsekvenserna med pang pang är nog mycket för att de inte vågade göra annat. Måste finnas med för att det ska sälja.
Hade varit nice om man kunde välja spelläge om man gillar mer story/pussel eller om man är mer actionorienterad.

Medlem

The last of us skulle väl kanske ha varit ännu mer stämningsfullt om man stannat med pilbåge, revolver och sen kanske uppmuntrat ett mer smygande spelupplägg . Även fast det spelet står sig riktigt grymt för att vara 6 år gammalt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nej, våld är kul så mer våld innebär per automatik mer kul. Alla spel behöver inte handla om varuleveranser.

Lugn. Du skjuter sjukt mycket i DS

Medlem

Hade gärna sett mer experimenterade med sånt här i spel, jag gillar ju action men det kan bli mycket tyngre om det inte är action konstant. Hade även velat se mer dynamik i strider gällande typ moral etc. Att man kan få fiender att ge upp/fly i större utsträckning, att fiender kan försöka ge upp när de skadas etc. Känns som att det finns VÄLDIGT få spel där konfrontationer mot "vanliga" fiender inte slutar med deras död, även spel där man ska spela som en "god" person ges några såna alternativ och AI'ns "liv" värderas väldigt lågt.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Eller hålla det på en rimlig nivå. Jag hade hellre mött två-tre smarta fiender per strid där man istället för att skjuta dom kunde använda stealth för att döda/göra medvetslösa eller smyga förbi.

Exakt. Såna spel älskar jag verkligen. Att man kan välja hur man ska ta sig förbi. Gå in fullt ös o meja ner fanskapen, smyga sig snyggt förbi fanskapen likt en ninja dans, eller plocka ut de med icke dödligt våld. Personligen brukar jag välja stealth biten som är så spännande o passar mig perfekt.

Sedan gillar jag våld i stora doser också i vissa spel. GTA till exempel.

Skrivet av Ftmch:

Hade gärna sett mer experimenterade med sånt här i spel, jag gillar ju action men det kan bli mycket tyngre om det inte är action konstant. Hade även velat se mer dynamik i strider gällande typ moral etc. Att man kan få fiender att ge upp/fly i större utsträckning, att fiender kan försöka ge upp när de skadas etc. Känns som att det finns VÄLDIGT få spel där konfrontationer mot "vanliga" fiender inte slutar med deras död, även spel där man ska spela som en "god" person ges några såna alternativ och AI'ns "liv" värderas väldigt lågt.

Bra och intressant skrivet. Håller med.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Eller hålla det på en rimlig nivå. Jag hade hellre mött två-tre smarta fiender per strid där man istället för att skjuta dom kunde använda stealth för att döda/göra medvetslösa eller smyga förbi.

En av dom absolut roligaste striderna jag har haft i ett spel är Crysis när man möter 2-4 (kommer inte ihåg exakt hur många) Kinesiska fiender med deras egna variant av nanosuits. Det var så sjukt kul att smyga runt i stealth mode och försöka hitta dom när dom själva var osynliga.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hade gärna sett ett spel där man inte behöver interagera med spelet utan kan sitta tillbaka och njuta med lite popcorn.

Du menar en film?

Medlem

Så länge det släpps spel med slakt, stealth och storydrivet gameplay i spelbranchen så är jag nöjd.
Gillar inte ifall han menar att alla spel borde vara utan vapen, men det är ju svårt att tolka här.

Det råa i Last of us var en viktig del i upplevelsen, hade man bara kunnat smyga så hade jag nog tröttnat tidigare T.Ex.
Klättringen i uncharted vart också lite tjatigt ibland, men helt okey.
Spel måste inte ha skjutandet men det bidrar ibland till variationen.

Medlem

Grim Fandango?
Thief The Dark Project?
Portal 1+2?
Tell Tales The Walking Dead?

Även titlar som Planescape Torment, Silent Hill 2 och Shadow of The Colossus visar att man kan göra något annat än bara ännu ett Action Adventure Shooter. Detta borde väl inte vara något speciellt nytt eller revolutionerande?

Förstår inte heller att man kan tycka en karaktär som Nathan Drake i Uncharted-serien kan vara intressant och tilltalande. Som i många andra generiska AAA-spel har Uncharted ett stort problemet att story och gameplay inte hänger ihop för fem öre, Vi snackar om två helt olika personligheter, Indiana Jones/Han Solo i mellansekvenserna och galen blodtörstig Rambo/Tomb Raider i gameplayet.

DoomGuy i Doom är en mer sammanhängande och därmed bättre spelkaraktär. I Max Payne 1&2 fanns det en motivation, en anledning till att meja ner horder av skurkar, och det stämde överens med karaktärens personlighet, +skjutandet i dessa spel var också bra. Till och med Gears of Wars och Call of Duty lyckas bättre att förmedla karaktärer som hänger ihop med det man faktiskt gör i spelet.

Att det tog Naughty Dog tills The Last of Us för att klura ut att gameplay och story bör hänga ihop, visar ärligt talat hur överskattat det bolaget är.

Medlem

Har alltid tyckt att det är konstigt att personer som Lara Croft, Nathan Drake ect kan ta an tränande soldater utan problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ok? Klart det kan, är det någon som har påstått något annat?

Medlem

”kan göras utan skjutandet”
Whats the fun in that?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Har alltid tyckt att det är konstigt att personer som Lara Croft, Nathan Drake ect kan ta an tränande soldater utan problem.

Visste du inte att Lara Croft varit med i brittiska SAS. Nathan Drake var tidigare elitsoldat i SFOD-D (Delta Force).


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Just påbörjat Uncharted: The Nathan Drake Collection (köpte i slutet av förra månadeb, nu på ps plus)och hittils har jag inte spelat så mycket samma med The last of us Remastered. Missar jag något helt? Eftersom för mig så innehåller avsnitt av klassiska macgyver mer handling och story. Samma går för The last of us, zombies!! Aah 😳. Inte funnit vidare mycket djup eller story i någon av dom hittils. Kommer det senare?

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Just påbörjat Uncharted: The Nathan Drake Collection (köpte i slutet av förra månadeb, nu på ps plus)och hittils har jag inte spelat så mycket samma med The last of us Remastered. Missar jag något helt? Eftersom för mig så innehåller avsnitt av klassiska macgyver mer handling och story. Samma går för The last of us, zombies!! Aah 😳. Inte funnit vidare mycket djup eller story i någon av dom hittils. Kommer det senare?

Du måste spela ut The Last Of Us iaf. Fantastiskt äventyr. Det kommer hända grejer i storyn helt klart. Lira DLCt efter du klarat huvudspelet också. Du borde tilldelas 1 år på anstalt om du avbryter nu. hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Utan skjutandet så kan man slänga spelet i papperskorgen direkt, är ju det spelen går ut på alltså skjuta sin motståndare. Hur ska man annars få ner människan, zombien, hade de tänkt ? Spel som Outlast, daylight med horror tema är så jävla segt o tröttsamt. man tröttnar innan spelet är slut för allt det går ut på e att smyga smyga osv..

Skjutandet gör Last of us helt klart

Sant, men Naughty Dogs spel är tip-top när det kommer till action också.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med om att utdragna skjutpartier är stora nackdelen med Uncharted och TLOU, välkomnar fler spel med fokus på annat, men Death Stranding urartar väl ganska mycket helt ärligt, gillade spelet jättemycket men skjutandet var det sämsta med det och blev alldeles för mycket.

Medlem

Nu har jag inte spelat Uncharted men TLOU säkert fem gånger, det spelet skulle absolut bli sämre utan allt skjutande. Det är väldigt roligt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Nu har jag inte spelat Uncharted men TLOU säkert fem gånger, det spelet skulle absolut bli sämre utan allt skjutande. Det är väldigt roligt.

I just TLOU tycker jag en del av skjutandet bidrar så mycket till stämningen, begränsat med ammo osv men finns absolut partier där det skulle kunna minskas, tycker t ex den sista stora gunfighten är onödigt lång/svår, då vill man bara rusha fram. Men är mitt absoluta favoritspel nånsin så missta inte min kritik 😉

Medlem
Skrivet av laban005:

I just TLOU tycker jag en del av skjutandet bidrar så mycket till stämningen, begränsat med ammo osv men finns absolut partier där det skulle kunna minskas, tycker t ex den sista stora gunfighten är onödigt lång/svår, då vill man bara rusha fram. Men är mitt absoluta favoritspel nånsin så missta inte min kritik 😉

Och nu blev jag sugen som fan på att spela det igen, var längesen nu och snart kommer 2an, blir att friska upp minnet 💕

Avstängd

Skjutandet ska vara ett alternativ och inte ett måste. Ge spelaren fler val istället för att ta bort saker, det är bara slappt och inte bättre design.

12
Skriv svar