Den stora Assassin's Creed Odyssey-tråden

Avstängd

Jag sitter ju och kör igenom spelet igen men finns ju vissa quester som är småroliga. Som när man ska ta "Testikles champion of sparta" till olympiska spelen. Det är faktiskt många bra skådisar i detta spel och många är bättre än dom i RDR 2 enligt mitt tycke.

För att utveckla, hon som spelar Kassandra är mycket bättre än han som spelar Arthur i RDR 2. Även dessa som spelar Barnabas och Herodotos är grymma som fan!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag sitter ju och kör igenom spelet igen men finns ju vissa quester som är småroliga. Som när man ska ta "Testikles champion of sparta" till olympiska spelen. Det är faktiskt många bra skådisar i detta spel och många är bättre än dom i RDR 2 enligt mitt tycke.

För att utveckla, hon som spelar Kassandra är mycket bättre än han som spelar Arthur i RDR 2. Även dessa som spelar Barnabas och Herodotos är grymma som fan!

Jag tycker det är svårt att jämföra. Inte bara för att de i Odyssey snackar engelska med grekisk brytning medan de i RDR2 snackar cowboy-engelska. 😁

Överlag så är det riktigt bra skådespelarinsatser i båda spelen skulle jag vilja säga så jag röstar oavgjort. 😉

Avstängd

Har ni fått det lyckliga slutet någon gång? Jag lyckades nu efter några genomspelningar. Man får bra folk till båten då alla 4 överlever.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Blir även en del roliga konversationer på båten efter man fått det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har nu kommit en bit in. Level 33 just nu. Finns så otroligt mycket att göra att jag har svårt att veta vad jag ska fokusera på. Har svårt att gå ifrån ett område innan jag kollat in alla "?" och side-quests. Blir en hel del att göra, men än så länge så njuter jag av varenda ny sak jag hittar.

Med så mycket valmöjligheter är det svårt att bara hålla sig till en grej, vilket är lite av charmen antar jag. Har även börjat pröva med olika builds och rustningar.

Glad över mitt köp!

Medlem

Blev klar med grundspelet under julledigheten efter 130 timmar och var supernöjd, bra spel, bra frihet och valmöjligheter, samt bra npc:er (Barnabas och Alkibiades var ett par favoriter) samt

Aspasia som slutboss som faktiskt gick att resonera med (eller hångla upp ) imponerade på mig

Men den första expansionen Legacy of the Blade var ju rent skräp, inga valmöjligheter och tråkiga quests

och sedan blev man inhopparad med den lamaste mesen med konstant hundvalpsutseende utan att ens val betydde något.

Läste att den expansionen gjordes av en annan studio och det märktes för den smutsade ned spelets goda namn enligt mig.

Har inte orkat spela Fate of Atlantis ännu då jag blev så besviken på Laste Blade, hoppas dock att den är bättre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Blev klar med grundspelet under julledigheten efter 130 timmar och var supernöjd, bra spel, bra frihet och valmöjligheter, samt bra npc:er (Barnabas och Alkibiades var ett par favoriter) samt

Aspasia som slutboss som faktiskt gick att resonera med (eller hångla upp ) imponerade på mig

Men den första expansionen Legacy of the Blade var ju rent skräp, inga valmöjligheter och tråkiga quests

och sedan blev man inhopparad med den lamaste mesen med konstant hundvalpsutseende utan att ens val betydde något.

Läste att den expansionen gjordes av en annan studio och det märktes för den smutsade ned spelets goda namn enligt mig.

Har inte orkat spela Fate of Atlantis ännu då jag blev så besviken på Laste Blade, hoppas dock att den är bättre.

Jag är på Last blade nu i min omspelning och den är bra enligt mig. Om man spelat AC Origins innan så förstår man mer för Kassandra är ju en förfader till Aya/Amunet. https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Amunet


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Har nu kommit en bit in. Level 33 just nu. Finns så otroligt mycket att göra att jag har svårt att veta vad jag ska fokusera på. Har svårt att gå ifrån ett område innan jag kollat in alla "?" och side-quests. Blir en hel del att göra, men än så länge så njuter jag av varenda ny sak jag hittar.

Med så mycket valmöjligheter är det svårt att bara hålla sig till en grej, vilket är lite av charmen antar jag. Har även börjat pröva med olika builds och rustningar.

Glad över mitt köp!

Vad kör du för build?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad kör du för build?

Kör en med fullt fokus på båge och assassin, och en med ren warrior stats! Funkar utmärkt. Kul att variera hur man ska tackla mercs eller ett fort.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Kör en med fullt fokus på båge och assassin, och en med ren warrior stats! Funkar utmärkt. Kul att variera hur man ska tackla mercs eller ett fort.

Jag kör ingen båge men kör warrior och fire som min main stats. Sen har jag en annan med som jag kör då man ska smyga, dvs assassin med poison. Det är riktigt kul då du fått alla "extra" talents när du klarat atlantis.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kör ingen båge men kör warrior och fire som min main stats. Sen har jag en annan med som jag kör då man ska smyga, dvs assassin med poison. Det är riktigt kul då du fått alla "extra" talents när du klarat atlantis.

Ingen båge alls? Varför? Smyger hellre än att bara kötta. Jagat ner alla cosmos snubbar för att få mitt första epic set. Det gynnade stealth en hel del.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Ingen båge alls? Varför? Smyger hellre än att bara kötta. Jagat ner alla cosmos snubbar för att få mitt första epic set. Det gynnade stealth en hel del.

Jo alltså på långt håll kör jag så klart båge. Men har inte satt några talents på hunter. Du är väl bara level 33 så svårt att förklara.

Men du får talents efter level 99 som du kan sätta ut på olika saker, som hunter/assassin/warrior


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Denna är härlig. https://www.youtube.com/watch?v=DBOmid0FkVk

Inga spoilers utan är bara skådisarna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Bör man göra all main story innan man ger sig på Atlantis?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Bör man göra all main story innan man ger sig på Atlantis?

Är nog upp till var och en skulle jag tro. Jag själv kommer inte ge mig på dem föres jag avslutat grundspelet.

Medlem

Ah okej, tänkte om det var något negativt med att göra så. För jag råkade hitta till där det börjar och göra lite intro till Atlantis. Men jag avslutar nog hellre grundstoryn helt innan jag fortsätter. Lvl 38 nu tror jag.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Ah okej, tänkte om det var något negativt med att göra så. För jag råkade hitta till där det börjar och göra lite intro till Atlantis. Men jag avslutar nog hellre grundstoryn helt innan jag fortsätter. Lvl 38 nu tror jag.

Jag tror 38 är lite väl lågt för att göra atlantis, vet inte vad det är för cap där men tror det är betydligt högre än så.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Uppdatering till detta i morgon med ett nytt Ezio set bland annat.

https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2199636

Det ska vara gratis med, men antagligen några quester och så för att låsa upp det.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Man kommer att låsa upp denna outfit med och kommer göra det stegvis. Jag misstänker att det är en del per vecka och något man ska göra/döda. Vi kommer få mer info om det och jag tippar på att första grejen man ska göra kommer på weekly reset, dvs tisdag 16:00.

Här kan ni se lite stats på den vilket ni även kan ingame om ni kollar i store. Det är 5 delar + 1 svärd, och det är assassin dmg och sånt så klart eftersom det är Ezio.

https://www.youtube.com/watch?v=omd-hB_kMkk


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Har precis klarat grundspelet samt tagit platinum.
Håller på med Additional Feats nu.

Något jag är rätt konfunderad av runt slutet dock, se spoiler taggen.

Kommer aldrig credits?
Fick achievementen för att klara sista episoden samt epilogen innan jag ens mött den sista sektmedlemmen. Så förväntade mig få credits efter mötet med Aspasia.

Sedan tänkte jag att jag skulle få det när av fixat alls artefakter till Pythagoras, men det hände inte heller.

Får man inte credits efter att ha klarar spelet?

Spoilers om slutet

signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Har precis klarat grundspelet samt tagit platinum.
Håller på med Additional Feats nu.

Något jag är rätt konfunderad av runt slutet dock, se spoiler taggen.

Kommer aldrig credits?
Fick achievementen för att klara sista episoden samt epilogen innan jag ens mött den sista sektmedlemmen. Så förväntade mig få credits efter mötet med Aspasia.

Sedan tänkte jag att jag skulle få det när av fixat alls artefakter till Pythagoras, men det hände inte heller.

Får man inte credits efter att ha klarar spelet?

Spoilers om slutet

Nej tyvärr. Är det något Ubi missat så är det credits.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av breahl:

Nej tyvärr. Är det något Ubi missat så är det credits.

Jätteskumt. Blev jätteförvånad. Men då vet jag att jag inte missat något! Tackar!

Börjar på DLC:erna nu då jag är klar med Additional feats.
Legacy of the Blade känns lite mer som ett riktigt Assassin's Creed-spel. Saknat att se hidden blades


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Jätteskumt. Blev jätteförvånad. Men då vet jag att jag inte missat något! Tackar!

Börjar på DLC:erna nu då jag är klar med Additional feats.
Legacy of the Blade känns lite mer som ett riktigt Assassin's Creed-spel. Saknat att se hidden blades

Ha så kul och där är en grym karaktär med vid namn Darius.

Ezio mot Darius, vem skulle vinna?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kollade på Eurovision-filmen på Netflix och tyckte jag kände igen hon som spelade Greklands bidrag. Visst, det är Melissanthi Mahut som spelade Kassandra i AC: Oddyssey.
https://www.imdb.com/name/nm3562015/

Medlem

Jag har till slut klarat ut kampanjen, är lvl50 nu. Har en hel del kvar att göra, men borde hinna med DLC innan Valhalla släpps. Funderar på att börja med legacy of the first blade, vad tror ni om det?

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag har till slut klarat ut kampanjen, är lvl50 nu. Har en hel del kvar att göra, men borde hinna med DLC innan Valhalla släpps. Funderar på att börja med legacy of the first blade, vad tror ni om det?

Ja jag brukar göra legacy först. Men det spelar nog ingen roll i vilken ordning du gör dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jag brukar göra legacy först. Men det spelar nog ingen roll i vilken ordning du gör dom.

Fint, redan gjort första uppdraget där sen tidigare, det i grottan, så är väl bara fortsätta.

Blir det guldutgåvan av ac Valhalla för dig?

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Fint, redan gjort första uppdraget där sen tidigare, det i grottan, så är väl bara fortsätta.

Blir det guldutgåvan av ac Valhalla för dig?

Japp blir så man får med säsongspass.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp blir så man får med säsongspass.

Samma här. Tror det blir ett trevligt sätt att spendera julledigheten med ny konsol och nytt spel.

Lyssnade på P3 Historia om Sokrates
https://sverigesradio.se/avsnitt/1592042

Kul höra om Alkibiades och andra personer från spelet i den. Sokrates verkar dock mer som en luffare(utseende) enligt dokumentären än i spelet..

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Samma här. Tror det blir ett trevligt sätt att spendera julledigheten med ny konsol och nytt spel.

Lyssnade på P3 Historia om Sokrates
https://sverigesradio.se/avsnitt/1592042

Kul höra om Alkibiades och andra personer från spelet i den. Sokrates verkar dock mer som en luffare(utseende) enligt dokumentären än i spelet..

Tror jag bokade min ps5 för sent så blir nog ingen konsol innan jul så får köra det på ps4 men går nog lika bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar