Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Backloggens befriare
Skrivet av G4ruda:

Bra initiativ!

Min backlogg för 2020:

- XCOM2
- Spider-man
- Horizon: Zero Dawn
- Dragon Quest 11
- Grim Fandango
- Wasteland 2
- Doom (2016)
- Disco Elysium
- Assassins Creed: Odyssey

Med sambo, jobb, stort hus och ett barn som anländer i början av maj blir det en utmaning. Speciellt som Cyberpunk, Wasteland 3, AoE IV, FF7 etc också dyker upp. Vet inte hur det här ska gå ...

Ah, lycka till!

Skrivet av Dohman:

Klarade ut Age of Empires III: Complete Edition (huvudspelet) igår, första spelet ur backloggen för år 2020! På både gott och ont har spelet två ganska matiga expansioner. Provlirade lite idag och störtgillade det, mycket större utmaning och lite mer variationer. Så det blir runt 15 timmar till på det spelet.

Trots det har jag ändå börjat spela Antichamber, blev helt psykad av spelet. Riktigt kul!

Yeah! Nu kör vi!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Min backlog är enorm och efter en genomgång så uppgår den till ca. 200 spel på Xbox, 100 på PC och runt 15 på övriga konsoler. (Detta efter att div. skräpspel sållats bort...)

Det säger ju sig självt att det inte går att spela alla så jag försöker koka ned det till någon form av topp 50 som skall betas av först. Det går fortfarande sådär...
Jag skulle vilja komma ikapp med diverse serier som förmodligen får uppföljare i närtid, samtidigt som det finns andra spel som jag är sugen på också. Men att komma ikapp med Assassin's Creed får nog bli ett av målen i alla fall.

Som andra nämnt så är det ju en hel del lååånga spel och det ställer ju till det lite för kvantiteten. Vi får se hur många det blir till slut. Det kommer ju en hel del nya spel i år som kommer i vägen också.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Min backlog är enorm och efter en genomgång så uppgår den till ca. 200 spel på Xbox, 100 på PC och runt 15 på övriga konsoler. (Detta efter att div. skräpspel sållats bort...)

Det säger ju sig självt att det inte går att spela alla så jag försöker koka ned det till någon form av topp 50 som skall betas av först. Det går fortfarande sådär...
Jag skulle vilja komma ikapp med diverse serier som förmodligen får uppföljare i närtid, samtidigt som det finns andra spel som jag är sugen på också. Men att komma ikapp med Assassin's Creed får nog bli ett av målen i alla fall.

Som andra nämnt så är det ju en hel del lååånga spel och det ställer ju till det lite för kvantiteten. Vi får se hur många det blir till slut. Det kommer ju en hel del nya spel i år som kommer i vägen också.

Ja, jag ska som sagt sammanställa en lista i år.. Dels med backlog-spel och dels med spel som jag verkligen vill spela om. Samt sådana som jag kommer att välja bort.

In other news…
De spel jag har igång just nu.. Eftersom de är så pass olika och fyller olika "behov" är Two Point Hospital, Tyranny och Lego Star Wars: The Complete Saga samt att jag har Zeus: Masters of Atlantis kvar sedan förra året, de sista banorna är rätt träliga faktiskt...

Har också klarat av ett spel, men det var en dubblett...
Spelade igenom Manual Samuel med en polare förra helgen. Kan varmt rekommenderas! Men tidigare klarat det solo.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Ja, jag ska som sagt sammanställa en lista i år.. Dels med backlog-spel och dels med spel som jag verkligen vill spela om. Samt sådana som jag kommer att välja bort.

In other news…
De spel jag har igång just nu.. Eftersom de är så pass olika och fyller olika "behov" är Two Point Hospital, Tyranny och Lego Star Wars: The Complete Saga samt att jag har Zeus: Masters of Atlantis kvar sedan förra året, de sista banorna är rätt träliga faktiskt...

Har också klarat av ett spel, men det var en dubblett...
Spelade igenom Manual Samuel med en polare förra helgen. Kan varmt rekommenderas! Men tidigare klarat det solo.

Sätt upp listan här, det blir roligt att se vad folk planerar! Det blir ju aldrig som man tänkt sig

Jag har Jedi: Fallen Order igång för tillfället men det är också en övergång från förra året, och dessutom ett av de spelen jag köpte... Har också Luigi's Mansion 3 igång vid sidan av, också ett inköp. Så inga backlog-poäng än inte.


signatur

Jump in.

Medlem

Alltså allt som är inköpt innan 2020.01.01 räknas som backlogg. Allt efter det är nya spel icke tillhörande backloggen.

Med det sagt, nya året har knappt börjat och jag har redan lyckats köpa 3 nya spel. 1 fysiskt och 2 digitala. Bådar inte gott för framtida backlogg!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av A1200G:

Alltså allt som är inköpt innan 2020.01.01 räknas som backlogg. Allt efter det är nya spel icke tillhörande backloggen.

Med det sagt, nya året har knappt börjat och jag har redan lyckats köpa 3 nya spel. 1 fysiskt och 2 digitala. Bådar inte gott för framtida backlogg!

Ah, en liten fresh start sådär? Tja, jag säger inte emot.

Haha, det är svårt att hålla sig borta från att fylla på backloggen, 3 spel redan är dock starkt jobbat


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av A1200G:

Alltså allt som är inköpt innan 2020.01.01 räknas som backlogg. Allt efter det är nya spel icke tillhörande backloggen.

Med det sagt, nya året har knappt börjat och jag har redan lyckats köpa 3 nya spel. 1 fysiskt och 2 digitala. Bådar inte gott för framtida backlogg!

Ja, så räknar jag med.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har gaaaalet mycket spel att spela på steam som jag köpt på mig under diverse steam sales.
Sen köpte jag och vännen PS4 under mellandagsrean och därmed ökade min backlog ännu mer.

De jag kommer försöka ta mig genom först och främst är dock:

PS4
Detroit Becoming Human
No Mans Sky
God of War
Ni no kuni 2

PC
Fear-spelen
South Park-spelen
Dying Light
Dead Space-spelen

Backloggens befriare
Skrivet av Jiminy:

Har gaaaalet mycket spel att spela på steam som jag köpt på mig under diverse steam sales.
Sen köpte jag och vännen PS4 under mellandagsrean och därmed ökade min backlog ännu mer.

De jag kommer försöka ta mig genom först och främst är dock:

PS4
Detroit Becoming Human
No Mans Sky
God of War
Ni no kuni 2

PC
Fear-spelen
South Park-spelen
Dying Light
Dead Space-spelen

Välkommen ombord!


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av Jiminy:

Har gaaaalet mycket spel att spela på steam som jag köpt på mig under diverse steam sales.
Sen köpte jag och vännen PS4 under mellandagsrean och därmed ökade min backlog ännu mer.

De jag kommer försöka ta mig genom först och främst är dock:

PS4
Detroit Becoming Human
No Mans Sky
God of War
Ni no kuni 2

PC
Fear-spelen
South Park-spelen
Dying Light
Dead Space-spelen

"South Park - The Fractured but whole" kan du knuffa ner på backloggslistan. Det var precis att jag orkade mig igenom det. Humoren består i princip endast av fisar och bajs, vilket blir tröttsamt tråkigt efter ett kort tag. "South Park - The Stick of Truth" är grymt dock och något jag verkligen kan rekommendera. Fortfarande barnslig humor med inslag av kiss och bajs men den känns mer varierad, stridssystemet och storyn tycker jag också är bättre.

Bara ett tips

Jag spelade ut "Katana Zero" igår. Visserligen köpt i år, men det var bara för att jag väntade tills sista rea-dagen med mina köp. Får det räknas in i backloggen eller är det strikt endast sådant som är köpt 2019 och tidigare som gäller?

Medlem

Tips till dom som har hela sin backlog i Steam som mig, Steams nya funktion med dynamiska kollektioner är perfekt för detta ändamål. I Steam (på engelska): Library > Collections > Create A New Collection och välj sedan filter "Unplayed" samt övriga filter enligt önskemål.

Medlem

Jag bestämde mig för en ny approach till backloggen.

Blev inspirerad när någon skrev "införa preskriptionstid" på backloggen, en superbra idé.

Såhär kommer jag lira spel framöver:

* Allt som kom ut förr-förra säsongen, alltså från 1 jan till 1 juni 2019 samt allt innan det får nu anses som "gammalt" och preskriberat.

* Av det som kom ut under höst säsongen 2019 har jag att välja på. Det som för närvarande lockade mig mest var Star Wars Jedi: Fallen order och blev därför mitt första och enda köp under 2020 såhär långt.

* För att få ut det mesta ur mitt nyköpta spel kommer jag att satsa på Platinum trofén. Vissa spel har helt idiotiska troféer förstås, då kommer jag bara satsa på att få så många som möjligt sålänge jag har roligt med spelet.

* Jag kommer inte att köpa ett nytt spel oavsett vad förrens jag antingen uppnår platinum trofén eller bara känner mig helt klar.

På detta sätt hoppas jag bli mer ekonomisk med mina spelköp och få ut mer av mitt spelande,ska bli kul att se hur det går


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Fick lite inspiration av din tråd här och ska försöka beta av lite spel i backloggen. Passade på att börja under julledigheten med LEGO Batman the videogame som man har plockat hem gratis på EPIC.

Avklarade spel:
1. LEGO Batman: The Videogame PC 5/1
2. Costume Quest PC 6/1

Påbörjade spel
1. Lego Batman 2 DC Super heroes
2. XCOM 2


signatur

Rock n Roll

Medlem

Bestämde mig att se ett DLC som ett spel i sig. Visst, "fusk" men jag vill känna att jag spelar mot mindre backlog hela tiden. Dessutom är innehållet matigt i det här fallet: Age of Empires III: The War Chiefs avklarat idag, grymt bra DLC. Mycket mer utmanande än huvudspelet, blev ett par ragequits.

Nu blir det Age of Empires III: The Asian Dynasties som är ännu längre, men ändå taggad. 2 st avklarade spel under 2020. När jag klarat av 10 stycken köper jag Death Stranding, det är bestämt!


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Bestämde mig att se ett DLC som ett spel i sig. Visst, "fusk" men jag vill känna att jag spelar mot mindre backlog hela tiden. Dessutom är innehållet matigt i det här fallet: Age of Empires III: The War Chiefs avklarat idag, grymt bra DLC. Mycket mer utmanande än huvudspelet, blev ett par ragequits.

Nu blir det Age of Empires III: The Asian Dynasties som är ännu längre, men ändå taggad. 2 st avklarade spel under 2020. När jag klarat av 10 stycken köper jag Death Stranding, det är bestämt!

Grymt! Så ser jag det också, med "DLC". Är det många små buntar jag ihop dem, är det en större räknas de i sig själva.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

* För att få ut det mesta ur mitt nyköpta spel kommer jag att satsa på Platinum trofén. Vissa spel har helt idiotiska troféer förstås, då kommer jag bara satsa på att få så många som möjligt sålänge jag har roligt med spelet.

Ja, det är mycket smartare att spela andra spel och bocka av i backloggen istället. Jag var en trophy hunter förut och det är lite jobbigt att se fula procent i listan (dvs inte 100%) men när man tänker på kompromissen är det lugnt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Då så! Decenniet och årets första spel är avklarat! Vilket blev Final Fantasy V Advance, Riktigt kul då det är ett spel som gäckat mig runt 10 år. Köpte kassetten för 10 år sedan och kom till sista bossen men kom aldrig förbi den. Misstänkte också att jag kanske hade en piratkassett, vilket trubba av spelglädjen lite (är inte säker på detta dock, min FFVI som jag skaffa ungefär samtidigt är dock definitivt en piratkopia). Men vid den tiden så hatade jag jobbsystemen i serien och har länge placerat femman väldigt långt ner när jag rankat serien på grund av detta.

Men förra året köpte jag ett komplett exemplar och har spelat på sen innan nyår. Jag har haft riktigt kul till och med. Så kul att jag maxade nästan samtliga jobb. (skippa mime på två av karaktärerna och strunta helt i de nya jobben för den här utgåvan).

Sen täckte jag äntligen till en lucka också. Har nu klarat samtliga titlar ii serien upp till och med XIII (minus XI). Riktigt kul få börja det nya årtiondet men en sån här start!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare
Skrivet av Fader Konungen:

Då så! Decenniet och årets första spel är avklarat! Vilket blev Final Fantasy V Advance, Riktigt kul då det är ett spel som gäckat mig runt 10 år. Köpte kassetten för 10 år sedan och kom till sista bossen men kom aldrig förbi den. Misstänkte också att jag kanske hade en piratkassett, vilket trubba av spelglädjen lite (är inte säker på detta dock, min FFVI som jag skaffa ungefär samtidigt är dock definitivt en piratkopia). Men vid den tiden så hatade jag jobbsystemen i serien och har länge placerat femman väldigt långt ner när jag rankat serien på grund av detta.

Men förra året köpte jag ett komplett exemplar och har spelat på sen innan nyår. Jag har haft riktigt kul till och med. Så kul att jag maxade nästan samtliga jobb. (skippa mime på två av karaktärerna och strunta helt i de nya jobben för den här utgåvan).

Sen täckte jag äntligen till en lucka också. Har nu klarat samtliga titlar ii serien upp till och med XIII (minus XI). Riktigt kul få börja det nya årtiondet men en sån här start!

Snyggt jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Shadee:

"South Park - The Fractured but whole" kan du knuffa ner på backloggslistan. Det var precis att jag orkade mig igenom det. Humoren består i princip endast av fisar och bajs, vilket blir tröttsamt tråkigt efter ett kort tag. "South Park - The Stick of Truth" är grymt dock och något jag verkligen kan rekommendera. Fortfarande barnslig humor med inslag av kiss och bajs men den känns mer varierad, stridssystemet och storyn tycker jag också är bättre.

Bara ett tips

Jag spelade ut "Katana Zero" igår. Visserligen köpt i år, men det var bara för att jag väntade tills sista rea-dagen med mina köp. Får det räknas in i backloggen eller är det strikt endast sådant som är köpt 2019 och tidigare som gäller?

Någonstans måste man sätta brytpunkten och det mest rimliga är 2020-01-01. Eller som konungen brukade säga: "Nu vänder vi på bladet!" Bra jobbat hur som haver.

På tal om preskriptionstid så var det någon som ville preskribera spel från redan 2019!? Det är lite väl att ta i...jag hade tänkt mig nämligen spel som är 10-20+ år gamla. T.ex. hittade jag ett gäng gamla Command & Conquer spel i källaren som jag installerade på nytt och började lira - skitbra spel fortfarande! Samma med Westwood pecka och klicka äventyr - Bladerunner (hittade originalboxen när källaren rensades)- har aldrig spelat klart det. Dessa spel är från mitten/slutet av 90-talet och kan med fördel preskriberas dvs. de tillhör inte backloggen - även om man spelar de idag.

Backloggens befriare

Årets första "spel" är avklarat, för egen del. Faktiskt för flera dagar sedan, men jag har inte riktigt kunnat besluta hur jag ska räkna... Det är det första tillägget till Two Point Hospital, och jag tänker faktiskt ge det en egen markör. För de är så pass långa om man ska klara allt i dem, att jag inte orkar något annat.

Älskar verkligen spelet, men blir lite frustrerad ibland över hur lång tid det kommer att ta att klara, och varför, åh varför började jag om? (Det är kul, men MÅNGA timmar som ska spelas om där...).

Avklarade spel 2020: 1
Antal spel checkade från backloggen: 1
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Detta var en ganska rolig idée har massor spel som borde spelas (dam you humblebundels!) kanske får bli årets team för mig med 2019 blev mitt Retro spelår. Klarade ut Fallout 1 och 2, Neverwinter nights (alla tre kampanjer), Sam and Max (de tre säsongerna), diablo 1 och 2, Zelda: ocarina of time, Final fantasy 7, conkers bad fur day och suikoden 1 och 2 bra år 🏁🏁

Medlem

Hur hinner ni med allt? 30-40 klarade spel? Hur ser er vardag ut? Jobb, familj osv.?

Jag hann klara två spel: Little Nightmares och Firewatch

Backloggens befriare
Skrivet av Evil_Teddiz:

Detta var en ganska rolig idée har massor spel som borde spelas (dam you humblebundels!) kanske får bli årets team för mig med 2019 blev mitt Retro spelår. Klarade ut Fallout 1 och 2, Neverwinter nights (alla tre kampanjer), Sam and Max (de tre säsongerna), diablo 1 och 2, Zelda: ocarina of time, Final fantasy 7, conkers bad fur day och suikoden 1 och 2 bra år 🏁🏁

Snyggt jobbat!

Skrivet av Stripe:

Hur hinner ni med allt? 30-40 klarade spel? Hur ser er vardag ut? Jobb, familj osv.?

Jag hann klara två spel: Little Nightmares och Firewatch

Kan ju bara svara för mig själv men... Jobbar rätt så mycket, vilket gör att jag har stort behov av återhämtning och att vara själv, vilket jag gärna gör via spelande. Familj finns tyvärr inte.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag har lite svårt för att avsluta spel, eller jag har snarare svårt att hitta ro att spela, och det kan bli lite långt emellan gångerna ibland pga familj, jobb m.m. därför blir det oftast "enklare" spel så som Fifa 20, div bilspel m.m.

Men jobbar lite på det nu, klarade av Shadow of tomb raiden i helgen, tror jag startade den spelningen första gången för 8-9 månader sedan, klurar lite på om jag också ska köpa alla expansioner och köra dom när jag ändå är inne i det eller inte.

Har ca 3 kapitel kvar på Rdr2, startade den spelningen första gången när det släpptes haha..

Sedan har vi Witcher 3 som jag aldrig hann avsluta helt på datorn innan jag sålde den för 1 år sedan, så nu ska jag börja om där fast på One x.

På steamkontot har jag många spel liggandes den dagen jag blir sugen på pc igen, på Xboxet ligger ca 20-30 spel ospelade. Så det finns absolut att jobba med.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Hur hinner ni med allt? 30-40 klarade spel? Hur ser er vardag ut? Jobb, familj osv.?

Jag hann klara två spel: Little Nightmares och Firewatch

Jobbar och knegar på och hanterar allt annat med huset men har kanske två timmar om dagen i alla fall då de finns tillfälle att spela hjälper att min fru är minst lika mycket spel nörd som jag så vi spelar gärna ihop eller bredvid varandra blir nog en del mindre spelande i år dock då vi fick vårt första barn i november

Ambassadör
Xbox

Då var årets första spel avklarat för min del. Luigi's Mansion 3 var en smidig följeslagare som sidospel under alla resor under julledigheten och nu tog jag det i mål. Mysigt spel, som kanske var roligast i co-op dock det lilla jag spelade så. Passade bra att spela lite då och då, och Switchens bärbarhet är ju fenomenal på det viset. Stark 3/5.

Avklarade spel 2020: 1
Antal spel från backloggen: 1
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Medlem

: P köpt ny dator kommer spela qw cod ow. kan nog inte gå på lista ) )

Medlem

hoppas fler hoppar på nquake

Medlem

Fyfan, då har jag att göra haha

Satte ihop en lista i Microsoft To Do med 20 spel jag verkligen vill spela klart i år men när det är så mycket kul på G under 2020 så känner jag redan nu att det kommer bli svårt!


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Medlem

@cogiskart:

Har du 700 spel i backloggen?!

Skriv svar