Lucasfilm gör Knights of The Old Republics Revan Star Wars-canon igen

Robot
Lucasfilm gör Knights of The Old Republics Revan Star Wars-canon igen
Medlem

Hoppas mest på att Kyle Katarn blir kanon igen, vill dock minnas att Rogue One satte stopp för den drömmen.

Medlem

Så otroligt smaskigt det hade varit med en KOTOR trilogi..!

Första filmen från Taris, andra är fram tills att man får veta att man själv är Revan..!
Sen sista blir Star Forge temat

Medlem

Tänk om något spelföretag skulle våga sig på att göra en ny Tie Fighter. Drömma kan man

Medlem

@kebbe: Länge sedan jag spelade Jedi Knights. Hur satte rogue one stopp för det?

Medlem
Skrivet av Baabzie:

@kebbe: Länge sedan jag spelade Jedi Knights. Hur satte rogue one stopp för det?

Kyle Katarn stal planerna till Dödstjärnan i Dark Forces.

Medlem
Skrivet av Baabzie:

@kebbe: Länge sedan jag spelade Jedi Knights. Hur satte rogue one stopp för det?

Det var Kyle Katarn som snodde 'Death Star' ritningarna förut.

Men tycker han kan fortfarande vara med, det är ju ändå bara en liten del av hans historia så med lite omskrivning så kan ha definitivt ha en plats i det nya.

FM-guru
F.d. Sisyr

Huvudsaken är att Kreia blir canon igen. Det är nog den bästa karaktären jag stött på i Star Wars-fiktion.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Hoppas mest på att Kyle Katarn blir kanon igen, vill dock minnas att Rogue One satte stopp för den drömmen.

Skrivet av Alexraptor:

Kyle Katarn stal planerna till Dödstjärnan i Dark Forces.

Fast vad spelar det för roll? Det här är ju en ny canon, som ni mycket väl vet. De kan lätt introducera honom och låta han göra lite annorlunda saker bara för att passa in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker dom borde göra en baby simulator med han den där nya bäbisen av okänd ras från The Mandalorian. Typ som en tamagotchi till datorn.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fast vad spelar det för roll? Det här är ju en ny canon, som ni mycket väl vet. De kan lätt introducera honom och låta han göra lite annorlunda saker bara för att passa in.

Fast Katarns tidigare spel krockar med Rogue One medan hans senare spel krockar med (tågkraschen) The Last Jedi. Anpassar man karaktären i dessa avseenden är det poänglöst att ens göra honom kanon igen.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tänk om något spelföretag skulle våga sig på att göra en ny Tie Fighter. Drömma kan man

Det skulle få mig att slänga ut min konsoll (Xbox) och köpa PC för 30000 och VR!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Inte förvånande med tanke på hur Disney helt verkar sakna egna vettiga idéer, får mig att tänka på Duff Brewery avsnittet i Simpsons...

(1:30)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tänk om något spelföretag skulle våga sig på att göra en ny Tie Fighter. Drömma kan man

Det vore sannerligen episkt!


signatur

^Katten, idle extreme.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Fast Katarns tidigare spel krockar med Rogue One medan hans senare spel krockar med (tågkraschen) The Last Jedi. Anpassar man karaktären i dessa avseenden är det poänglöst att ens göra honom kanon igen.

Hur han tidigare blev gestaltad spelar ju dock ingen roll, som nämnt innan.

Vi har ju redan fått tonvis med filmer, Rogue One inkluderat, som rört om i grytan och ändrat saker som inte borde ha ändrats. De kan mycket väl få in Kyle och skriva om honom lite för att det ändå ska passa. Inge konstigheter. Sådant händer hela tiden för film i helhet (när allt bara är adapterat från någon annanstans, helst Marvel.).

Förstår dock vad du menar. Allt som Kyle gjort har ju gjort honom till den karaktär han är och skulle man ändra något blir det inte exakt samma sak. I det stora hela bör det nog inte vara någon fara. Med alla former av omskrivningar vi fått genom åren så kan de få det att fungera om de bara lägger manken till, gentemot vad de gjort med de senaste filmerna : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hela prylen är löjlig. När ett verk har lämnat upphovsmannen har hen inte längre kontroll över dess liv. Även om upphovsrätten fortfarande erhålls av upphovsmannen så övergår själva ägandeskapet av berättelsen till publiken. Vem bestämmer till exempel vilken som är den definitiva versionen av Star Wars episod IV? Publiken såklart, även om George Lucas försökt att dribbla med den gång efter annan och varje gång påstår att den nya versionen är den definitiva och bästa (vi vet dock bättre). Det som kan anses vara de bästa historierna eller karaktärerna är just de som finns i hjärtat på alla de som tagit dom till sig och lärt sig älska dom genom åren. Vad som stämplas officiellt eller inte i efterhand av en ny ägare är bara dumheter och försök till någon slags kommersiell kontroll. Historierna är redan berättade och konsumerade. Löjligt....om man inte är ekonom på Disney såklart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pappa Zappa:

Hela prylen är löjlig. När ett verk har lämnat upphovsmannen har hen inte längre kontroll över dess liv. Även om upphovsrätten fortfarande erhålls av upphovsmannen så övergår själva ägandeskapet av berättelsen till publiken. Vem bestämmer till exempel vilken som är den definitiva versionen av Star Wars episod IV? Publiken såklart, även om George Lucas försökt att dribbla med den gång efter annan och varje gång påstår att den nya versionen är den definitiva och bästa (vi vet dock bättre). Det som kan anses vara de bästa historierna eller karaktärerna är just de som finns i hjärtat på alla de som tagit dom till sig och lärt sig älska dom genom åren. Vad som stämplas officiellt eller inte i efterhand av en ny ägare är bara dumheter och försök till någon slags kommersiell kontroll. Historierna är redan berättade och konsumerade. Löjligt....om man inte är ekonom på Disney såklart.

De flesta är dock ganska eniga om att det är skaparen eller de som äger IP:et som bestämmer vad som är "canon", dock är det där något som snabbt ändras om gemenskapen i stort tycker något är dåligt. Alla ändringar för A New Hope är väl ett prakt exempel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gud, kan inte vänta på att Disney ska förstöra ännu mer karaktärer.
Finns väl lite hopp om det blir Favreu och Filoni som tar över efter Darth Kennedy.

Medlem

Kan nämna också att jag tycktes skymta Darth nihilus som staty i filmen.

https://images.app.goo.gl/9EQZyQGgs99Eb9qm9

Medlem

Dags att göra Imperiets Arvinge från Timothy Zahn canon igen. Dem rätta Episode 7, 8 och 9,

Medlem

Med tanke på vad SWTOR gjorde med Revan så... Mjaeh, kanske ändå kan glömma honom.

Däremot den där världen som hintades om i prequelsarna, med Jedis som inte är så jäkla najs, kanske till och med kan ses som de onda, och Siths som kan ses som "moraliskt korrekta" (även om själva imperiet tveksamt kan kallas det) är något Bioware lyckades göra spännande, att ondska och godhet finns på båda sidorna, världen inte är "disney-svartvit" (dvs röd och blå). Old republic är ju betydligt mer intressant än tiden efter imperiet så som Disney gjort den. Hade gärna sett att man gick ännu längre bak, eller att en old republic-filmserie utforskar tiden före. De tidiga Jedis, Coruscants skapare, eller varför inte följa någon karaktär i old empire när man utforskar/lever på Korriban/Dromund Kaas. En film(trilogi) om Malgus baserad på böckerna hade kunnat vara rätt intressant.

Nu blev ju prequel 1-3 inte så jäkla bra, men grundidén för dem är egentligen riktigt solid, kunde blivit bra filmer om GL låtit någon annan hålla i rodret. Revan i Kotor-spelen är en intressant karaktär. (Däremot får hela SWTOR gärna bli non-canon och ett old school kotor3 får gärna bli verklighet.) Men klipp gärna bort rakghouls-biten också. Tyvärr sabbade de också Darth Malgus och en del andra i SWTOR, men böckerna är läsvärda.

Medlem

KOTOR karaktärerna överlag är så jävla nice i jämförelse med skräpet i filmserierna Speciellt de tre senaste.
Alla gamla sithlords på Korriban och historierna runt dom.
Fan nästan så de blir en 23042234 genomspelning av dom. Blev half chubbed av blotta tanken.

1
Skriv svar