Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Tyvärr för oss som spelat igenom spelet ett antal gånger nu så är det vad det är. Gillar man att fiska och jaga, bara för att, visst. Annars så är det ganska tomt efter endgame. Finns i princip inga missions som är kvalitetsmässigt som huvudstoryn. Småtrötta bounties osv.
Inget för mig , har man kommit till slutet och är sugen på mer så börja om från början är min rekomendation


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan vi snälla släppa detta med att spoila i denna tråd? PC-spelarna får skylla sig själva om dom inte lirat spelet ännu.

Hacka inte på PC spelare
Du anser det ok att spoila ett 3månader gammalt spel för consolspelarna?
Så fall varna åtm för spoiler.
Finns ju en spoiler tagg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Snabb fråga angående single player.

Är bara ett par timmar in och det första jag märker när jag kliver av hästen inne vid en stad är att mina vapen som jag bär på ryggen försvinner omedelbart när jag lämnar hästen.
Kliver jag på hästen igen så är mina vapen bortsollade och jag får återställa dem med vapenhjulet igen.... Varenda gång.

Ska det vara såhär i början av single-player delen eller är det någon kalas-bugg som hoppat igång!?
Har provat ladda om spelet två gånger och det är exakt samma fenomen.
Det stör mig också att det tydligen inte finns en snabbvalsknapp för favoritvapen som i Online.
Trycker man på vapenknappen i single-player så drar karln upp ett helt random vapen även fast man hade t.e.x. prickskyttegeväret uppe senast. Stör mig så ofattbart och efter 125h i Online så är det en katastrof att komma tillbaka till dedär "random-vapen-fibblandet" igen.

[Spelar på PC]

Medlem

@Razken
för mig försvinner inte vapnen direkt men Du ska välja vapnen innan du kliver av, alt stå brevid hästen när du klivit av och välj vapen.
Rider man tillräckligt länge så stoppar Arthur undan sina vapen och man måste plocka fram dom igen.
Har inte spelat online men kan mycket väl tänka mig att där har man vapnens på sig hela tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov:
Jo, stoppar undan vapnen i hölstret på hästen efter en stunds ridande gör man automatisk i Online också. (Kolossalt irriterande)
Men här så försvinner de helt och hållet! Jag kan inte avgöra om det är scriptat så att man inte ska kunna göra det i detta tidiga skede i spelet eller om det är nån jäkla bugg.
Kan beskriva med bilderna här: https://drive.google.com/open?id=1tOibKikErGF73GLy6M_vozX64YL...
När man inte ens får bestämma själv hur man spelar så är det nog ingen idé att jag ens börjar harva med single-player.
Är redan trött på Arthurs ständiga babblande om BOOOOOY & GUUUUURL 😐😏 (fniss!)

Medlem

@Razken
På bild 2 finns det inga vapen valda därför är det tomt när du kliver av.
Sadeln visar att du måste välja ett vapen från sadeln.

Jag vet inte annars, har som inte upplevt nått problem med vapnen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov:
Det är därför jag kliar mig i skallen just nu. Jag har ju valt ett vapen i bild 1, men i samma stund som jag kliver av hästen är vapnet puts väck.

Aja, det här spelet i ett nötskal. Oskrivna regler som skrivs om hejvilt och krångligaste, absolut bökigaste kontrollerna man kan föreställa sig. Får väl köra vidare och se ifall fenomenet försvinner ett par missions in. 🙄

Medlem
Skrivet av Razken:

@Molotov:
Det är därför jag kliar mig i skallen just nu. Jag har ju valt ett vapen i bild 1, men i samma stund som jag kliver av hästen är vapnet puts väck.

Aja, det här spelet i ett nötskal. Oskrivna regler som skrivs om hejvilt och krångligaste, absolut bökigaste kontrollerna man kan föreställa sig. Får väl köra vidare och se ifall fenomenet försvinner ett par missions in. 🙄

Du råkat inte ha öppna vapenhjulet och holster på samma knapp?

Om du "snurrar" fram geväret när du är på hösten en av sloten försvinner det då också?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov:
Låt oss säga att jag väljer geväret i vänster slot, håller i det och sedan kliver av hästen så försvinner geväret automatiskt och sätts tillbaka på hästens hölster. När jag sedan står på backen så går det endast att använda pistolen, de båda andra gevären sitter kvar på hästen. Kliver jag upp igen på hästen så måste jag ÅTERIGEN välja fram båda gevären så att de hamnar i varsin slot eftersom båda slottarna är tomma trots att jag precis valt fram dem innan jag klev av hästen.

Årets gåta dethär. ^^

Medlem

@Razken
Ok då är jag med.
Det är definitivt nått galet då så ska det inte vara.
Har du kollat keybindings att det inte hamnat på samma knapp att hölstra vapen samtidigt som man kliver av/på hästen eller nått annat dubbelkommando


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Razken
Det problemet har jag inte haft i singelplayer. Låter som att det skulle kunna vara något i din ände. Jag har kört med mus och keyboard.

Ibland har jag dock märkt att det glitchar lite med det grafiska och det ser ut som Artur inte har vapen på ryggen när jag sitter på hästen men när jag hoppar av kommer de tillbaka (lite motsats till ditt problem med andra ord).

Medlem

100 sidor och jag har inte läst dem så hav överseende.
Kanske spoilervarning?
Spooky

Ville bara kolla om någon mer än jag råkat på skogen med spökröster?
Jag gjorde det härrom natten och jag fick kolla om det var i spelet eller om det var på riktigt

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Äntligen lite Gavin igen! Det var ett tag sedan. 😄

Hoppas någon har lite ny input på det. Och så har vi ju det där med prinsessan också. Men det löste sig, eller? Vet inte om det blev bekräftat.

Hur löste sig prinsessan?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Nizze Najs:

100 sidor och jag har inte läst dem så hav överseende.
Kanske spoilervarning?
Spooky

Ville bara kolla om någon mer än jag råkat på skogen med spökröster?
Jag gjorde det härrom natten och jag fick kolla om det var i spelet eller om det var på riktigt

Tror jag inte träffat på den skogen vad jag kan minnas.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur löste sig prinsessan?

De gamla spåren (på PS4 för ett år sedan) blev nog aldrig bekräftade.

Men jag såg att någon hade hittat nya ledtrådar...

I PC-versionen finns det en modell som heter IKZ vilket matchar prinsessans initialer. Modellen föreställer en tonåring vilket också skulle stämma i och med att prinsessan borde vara runt 15 år när spelet utspelar sig dvs 1899.

Så det verkar ju vara intressant ledtråd. Här står det mer om det hela inklusive video:

https://www.vg247.com/2019/11/13/red-dead-redemption-2-pc-pri...

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

100 sidor och jag har inte läst dem så hav överseende.
Kanske spoilervarning?
Spooky

Ville bara kolla om någon mer än jag råkat på skogen med spökröster?
Jag gjorde det härrom natten och jag fick kolla om det var i spelet eller om det var på riktigt

Var det uppe i norr?

Det finns en märklig figur där (i närheten av legendariska älgen) som håller till uppe i träden och svamlar och håller på. Han säger att han är The King.

Ambassadör
Xbox

Leeeeeeennnyyy!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Leeeeeeennnyyy!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Haha, så jäkla bra.


signatur

Jump in.

Medlem

@breahl: Jag tror han är ett fall som aldrig kommer att lösas. Hoppas han blir borgmästare ändå.

Medlem

@breahl @nemo
Nix inte gubben, han råkade jag förvisso skjuta en natt när det var fullmåne.
Men skogen är i norr.

Sitter på jobbet så tar det ur minnet.
Strax norr om sista campen finns en skog där det nattetid är en tjej som viskar/pratar/mumlar.
Osäker på om det finns någon trigger. Jag hade varit där en stund innan det hände, om det var att det blev rätt till på dygnet eller om jag varit där en viss tid vet jag inte.

Vill ni ha närmare besked får jag starta en savefile och återkomma

Tråddemonen
Testpilot

@Nizze Najs: Om det var i ett träskområde så ska du återkomma på natten.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Nizze Najs: Om det var i ett träskområde så ska du återkomma på natten.

Ja, det är mycket som händer i detta spel som bara händer vid vissa tider på dygnet. Det är ju även massor som bara triggas igång efter mer skriptade händelser.
Själv spelade jag kapitel 4 så länge det var möjligt för vissa saker ändras i och med att k.5 börjar. Så min uppmaning till alla som vill göra alla extrauppdrag är att leta i hela den öppna världen innan 5te kapitlet. Tänk även på det nämnda. Tid på dygnet! Så får man ut det allra mesta av händelser i spelet. Spara ofta så har ni en hel del möjligheter att återvända och göra ngr missade uppdrag.
Jag har försökt att inte spoila. Men är det någon ovanlig händelse så tycker jag att man ska använda spoilertagsen.

Jag funderar på om det är några PCspelare som har kollat om en stor bugg fortfarande existerar. Jag tror att R* aldrig tog bort den på PS och XBOX. Det kanske de gjort nu iofs. Grejen är i alla fall att om man hjälper maffian i St Denis och dödar folk på kyrkogården så är det möjligt att korsa floden och ej bli skjuten/jagad när man tar sig till Blackwater. Alltså man får inte göra något annat i storyn innan man prövar. Man kan aldrig ta sig dit normalt sett vid den tiden i spelet. Det händer mycket senare normalt sett. Det roliga med det är att man kan döda "specialdjuren", hitta hemligher, växter, dinosaurieben m.m i det området när det är tänkt att man inte ska ha de grejerna så tidigt. Så min fråga både till PCspelare och andra. Existerar den buggen fortfarande i någon form?

Avstängd
Skrivet av Över45:

Ja, det är mycket som händer i detta spel som bara händer vid vissa tider på dygnet. Det är ju även massor som bara triggas igång efter mer skriptade händelser.
Själv spelade jag kapitel 4 så länge det var möjligt för vissa saker ändras i och med att k.5 börjar. Så min uppmaning till alla som vill göra alla extrauppdrag är att leta i hela den öppna världen innan 5te kapitlet. Tänk även på det nämnda. Tid på dygnet! Så får man ut det allra mesta av händelser i spelet. Spara ofta så har ni en hel del möjligheter att återvända och göra ngr missade uppdrag.
Jag har försökt att inte spoila. Men är det någon ovanlig händelse så tycker jag att man ska använda spoilertagsen.

Jag funderar på om det är några PCspelare som har kollat om en stor bugg fortfarande existerar. Jag tror att R* aldrig tog bort den på PS och XBOX. Det kanske de gjort nu iofs. Grejen är i alla fall att om man hjälper maffian i St Denis och dödar folk på kyrkogården så är det möjligt att korsa floden och ej bli skjuten/jagad när man tar sig till Blackwater. Alltså man får inte göra något annat i storyn innan man prövar. Man kan aldrig ta sig dit normalt sett vid den tiden i spelet. Det händer mycket senare normalt sett. Det roliga med det är att man kan döda "specialdjuren", hitta hemligher, växter, dinosaurieben m.m i det området när det är tänkt att man inte ska ha de grejerna så tidigt. Så min fråga både till PCspelare och andra. Existerar den buggen fortfarande i någon form?

Jag gjorde den i min nuvarande genomspelning och det funkade då. Detta var ju dock några månader sedan, det är inte allt för ofta jag öppnar upp red dead 2. Men Otis Millers revolver är trevlig och är snygg med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har också läst och hört om märkliga saker man kan hitta i spelet men har aldrig stött på dom, ska finnas en knäppis som bor i ett träd någonstans också.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag gjorde den i min nuvarande genomspelning och det funkade då. Detta var ju dock några månader sedan, det är inte allt för ofta jag öppnar upp red dead 2. Men Otis Millers revolver är trevlig och är snygg med.

Kommer du ihåg Algernon? En rolig prick!

En revolver som jag kämpade för bra länge var den som jag fick av Algernon. Han skulle förstås ha massa exotiska blommor och annat junk först. Revolvern var ju snygg i alla fall!

Och hatten!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Kommer du ihåg Algernon? En rolig prick!

En revolver som jag kämpade för bra länge var den som jag fick av Algernon. Han skulle förstås ha massa exotiska blommor och annat junk först. Revolvern var ju snygg i alla fall!

Och hatten!

Jag har inte orkat göra den även fast jag har tre genomspelningar snart.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har inte orkat göra den även fast jag har tre genomspelningar snart.

Haha, jag förstår dig för den var riktigt seg! 😅

När jag hade kommit igång så ville jag ju göra klart den, men inget jag skulle göra om.

Jag lärde mig i alla fall att det finns massa exotiska fåglar och annat i träsket, vilket jag säkert hade missat annars.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha, jag förstår dig för den var riktigt seg! 😅

När jag hade kommit igång så ville jag ju göra klart den, men inget jag skulle göra om.

Jag lärde mig i alla fall att det finns massa exotiska fåglar och annat i träsket, vilket jag säkert hade missat annars.

Ja de uppdragen blir man nästan tokig på om man verkligen bestämmer sig för att göra alla. Det är så att säga öppet uppdrag fortfarande i mina sparfiler. Lär nog fortsätta vara oklarat också. Men kul att se belöningarna.😃

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja de uppdragen blir man nästan tokig på om man verkligen bestämmer sig för att göra alla. Det är så att säga öppet uppdrag fortfarande i mina sparfiler. Lär nog fortsätta vara oklarat också. Men kul att se belöningarna.😃

När jag hade klarat av Algernons uppdrag och såg att jag hade 97 % avklarat så tänkte jag att nu kanske jag kan fortsätta och fixa 100 % completion, men de sista procenten visade sig vara rätt knepiga så jag har fortfarande inte fixat det. Men de är väl inte omöjliga. Måste ha EN PLAN bara...

Skriv svar