Inför Playstation 5 fortsätter good ol' PS4:an sälja bra

Robot
Inför Playstation 5 fortsätter good ol' PS4:an sälja bra

Runt tre miljoner sålda konsoler på sistone.

#playstation-4, #sony


Medlem

Jag har köpt två, först en slim som jag såld och bytte upp till en PRO även om jag spelar i 1080p, grattis Sony ni har "lurat" mig


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Passerat ps1 och ps3 ska det väll stå?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har bara orginalet. Avstått Pro för att få fetare skillnad med hoppet till Ps5.

Redaktör
Ponny

@Molotov: Gud ja! Tack. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

den lär ju fortsätta sälja bra med tanke på vilka bra spel finns o ska komma innan ps5 kommer..

NuZ
Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

den lär ju fortsätta sälja bra med tanke på vilka bra spel finns o ska komma innan ps5 kommer..

De tror jag den kommer göra men de som köper mest konsoler är familjer till barn och de bra spelen är inte barnvärnliga. De mest spelade på ps4 är Fifa, Fortnite och Minecraft. Jag fick en till konsol jag gav till lilla grabben när jag köpte ny telefon på Black friday. Så nu har jag 3st ps4 i hemmet där jag bara köpt 1, fått 2st. Har också 2st xbox och 1 switch och 2 pc i dugligt skick. Jag har blivit helt lurad kan man säga 🤣 lite över tusenlappen om året i plus,guld, nin online


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag köpte PS4 Ultimate Player Edition 1TB strax efter release, sedan vart det en PS4 PRO 1TB som tuffar på fortfarande


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Lyckats riktigt bra denna generationen

Det enda som jag kan klaga på är ui:n
Hoppas de designar om den till ps5

Medlem

Bra spel säljer konsoler. Så har det alltid varit. Kommer alltid att vara.

Medlem

"I slutet av september hade Playstation 4 sålt i 102,8 miljoner exemplar. En höst och en julhandel senare landar den siffran på 106 miljoner ".

Det går inte riktigt att jämföra de siffrorna då den gamla siffran är skeppade konsoler och dagens siffra är sålda till kund. Dagens skeppade antal lär ligga runt 107-108.

Medlem

Välförtjänt. En fantastisk konsol.

Fragtjuv

Playstation 4 lär fortsätta sälja bra under hela året. Kan det bli så att PS4-ans succé kan göra att försörjningen av PS5 i början går trögt? De lär ju behöva några riktigt vassa titlar redan vid release eller strax efter release för att det ska bli succé direkt. Eller är jag helt fel ute?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Köpte Ps4 pro förra året.
Kommer nog vänta på pro versionen av ps5 med.

1
Skriv svar