Gott nytt pokéår! Nintendo Direct på torsdag handlar bara om Pokémon

Robot
Gott nytt pokéår! Nintendo Direct på torsdag handlar bara om Pokémon
Medlem

På tal om Sword/Shield. Ni som har testat, vad tycker ni än så länge? Är det värt att skaffa?

Har själv ett Switch och var sugen att köpa vid release, men blev lite osäker i och med all kritik som kom i samband med släppet.

Har inte kört något Pokémon på riktigt sedan 2nd generation på mitt Gameboy Color.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Tyckte det var kul men samtidigt lite av en besvikelse då det mer eller mindre är som vilket gammalt pokemonspel som helst (många hade nog hoppats på mer då det kom till switch). Vidare tycker jag spelet är för lätt, var sugen på att testa att spela online men eftersom singleplayerdelen är så lätt så är det som att hoppa från 1 till 100 i att förstå hur stridssystemet fungerar då du mer eller mindre inte behöver tänka mer än svaghet och styrka (typ av pokemon) när du spelar single player och då bara flyta igenom spelet utan några motgångar.

jbx
Medlem
Skrivet av DitroX:

På tal om Sword/Shield. Ni som har testat, vad tycker ni än så länge? Är det värt att skaffa?

Har själv ett Switch och var sugen att köpa vid release, men blev lite osäker i och med all kritik som kom i samband med släppet.

Har inte kört något Pokémon på riktigt sedan 2nd generation på mitt Gameboy Color.

Underhåller men är på tok för lätt. Jag skulle föredra att få kämpa och grinda mer. Avskyr att alla Pokémon i ditt party får exp även om du bara använder en.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av DitroX:

På tal om Sword/Shield. Ni som har testat, vad tycker ni än så länge? Är det värt att skaffa?

Har själv ett Switch och var sugen att köpa vid release, men blev lite osäker i och med all kritik som kom i samband med släppet.

Har inte kört något Pokémon på riktigt sedan 2nd generation på mitt Gameboy Color.

Som halvavdankad PKMN-nörd så är spelet något Du troligen kommer att tycka är kul att spela igenom en gång om du inte råkar ha spoilat dig själv av Let's Plays eller liknande redan. Efter det så lär Du inte känna någon lust att plocka upp det igen.

Beroende på hur bra du är på Pokémon så kan du räkna med ca 8 timmar eller mer speltid i Singleplayer. Sedan är frågan hur mycket du bryr dig om "Catch 'em all" eller övrig post-game (vilket jag ej avslöjar).

Personligen fann jag spelet riktigt mysigt under tiden jag spelade. Efter jag klarat det huvudsakliga spelet så kände jag att det kunde ha varit större för att vara något som lanserades på Switch i kärnserien.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DitroX:

På tal om Sword/Shield. Ni som har testat, vad tycker ni än så länge? Är det värt att skaffa?

Har själv ett Switch och var sugen att köpa vid release, men blev lite osäker i och med all kritik som kom i samband med släppet.

Har inte kört något Pokémon på riktigt sedan 2nd generation på mitt Gameboy Color.

Mycket är bättre, men lika mycket är sämre. Det bästa är nog striderna och hur man utforskar världen. Wild area är också kul.

Problemet är egentligen med de sistnämna. Även fast det är mer intressant att utforska så finns det allt för lite att utforska. Allt är väldigt linjärt, mer än vanligt och Wild Area är alldeles för smått för att det sak vara intressant också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar