Sony visar upp logotypen för Playstation 5

Robot
Sony visar upp logotypen för Playstation 5

Ingen blir förvånad över att den ser ut som Playstation 4 med ny siffra.

#playstation-5


Medlem

Sony behöver inte visa upp någon cpu inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Sony behöver inte visa upp någon cpu inte.

Nae för de har samma. Dock enligt rykten verkar Xbox bli kraftfullare och ps5 lite billigare. Så om Lockhart stämmer så ligger Xbox med en kraftfullare över och en billigare under Sonys maskin. Vet inte hur Sony ska kontra det dock så det får framtiden visa. Ska bli kul o köpa båda i jul sen. Billigare än ett grafikkort till datorn att köpa båda så


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

De får kontra med bra exklusiva spel. Brukar ju vara ett recept för framgång.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av matt76:

De får kontra med bra exklusiva spel. Brukar ju vara ett recept för framgång.

Ja de har ett par st riktigt bra, inte i närheten av mängden på PC dock. Sen är det multiplatformspel som är populärast bland familjerna som köper konsol. Minecraft och Fortnite spelar varenda unge och om de kan marknadsföras att vara bäst på MS konsol så är de ju de dom köper.

Sedan hoppas jag på nya IP från sony. God of War 75, Uncharted 11 och Last of Us 15 håller inte i längden. De de gjorde med Spiderman var riktigt bra. Så hoppas på bra spel. Annars står den mest när man är klar med de titlarna och spelar på andra platformar. Där man får över 200spel för en billig peng bla. Sony är bra på JRPG så fler sånt nu när MS köper in sig i Japan också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ps4 är perfekt enligt mig: interface & menyer, handkontrollen, logga. Inget behov av stora ändringar... förutom hårdvara förstås.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av B-itta:

Ps4 är perfekt enligt mig, interface & menyer, handkontrollen, logga. Inget behov av göra stora ändringar... förutom hårdvara förstås.

Känner samma sak. Snabbare mojänger under huven och starka lanseringstitlar så är Sony i hamn.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

NuZ
Testpilot
Skrivet av B-itta:

Ps4 är perfekt enligt mig, interface & menyer, handkontrollen, logga. Inget behov av göra stora ändringar... förutom hårdvara förstås.

Håller med. Lite större handkontroll bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ps4 är perfekt enligt mig, interface & menyer, handkontrollen, logga. Inget behov av göra stora ändringar... förutom hårdvara förstås.

Nja, inte behöva ha ps+ för cloudsaves och automatisk uppladning av sparningar saknas. Samt installerar du ett spel på skiva så tittar den inte ens efter en digital licens. Man måste då ladda ner spelet igen om du inte vill använda skiva. Xbox kollar både digital licens och skiva med samma.

Medlem

Jäklar jag är förvånad
Trodde inte att den skulle se så ut!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Lite som traditionen med deras handkontroller. Förändra så lite som möjligt och ta emot kärleken av bakåtsträvande japanofila gamers.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Augustus:

Lite som traditionen med deras handkontroller. Förändra så lite som möjligt och ta emot kärleken av bakåtsträvande japanofila gamers.

Det stämmer ju verkligen inte med skuttet i kvalitet mellan DS3 och DS4.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Kontot avslutas

Fast det hade ju varit häftigt om de hade förändrat loggan totalt. P't och S't ser ju typ likadant ut som det har gjort sen Playstation 2, förutom att bokstäverna var mer kantiga då och nu är de rundare


signatur

ゼルダの城

Medlem

Känns tryggt, logiskt och rationellt. Även om den utannonserats som Razorback box quantum Zero series. Så hade alla kallat den PS5 iaf.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ingen blir förvånad över att den ser ut som Playstation 4 med ny siffra.

Nej visst, men det osäkra har ju varit vilken siffra det skulle bli!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ps4 är perfekt enligt mig: interface & menyer, handkontrollen, logga. Inget behov av stora ändringar... förutom hårdvara förstås.

Håller på det stora med, men bättre stöd för streaming-tjänster och uppladdning hade inte skadat. Men det handlar mer om att förbättra det som redan finns. Hade inte skadat om de samarbetade med en viss jätte och lanserade fullfjädrad chrome-webbläsare heller. Inga jättebehov som är dealbreakers, men mycket sådant smått quality of life grejs som kan väga in i slutet.

Själv är jag så upplåst i PS+ vid det här laget så X-lådan känns inte så aktuellt oavsett "rå kraft". Sony gjorde så mycket rätt vid lanseringen av PS4 att man hoppas de får till det igen, men de senaste åren har varit skakiga. VR-hjälmen är ju grymt bekväm, men så sitter man där med de sjukt värdelösa move-kontrollerna som inte ens fått uppdaterad "ladd-port" till standard USB och PS+ har varit väldigt ojämnt åt det sämre hållet. (Ska erkännas att jag främst utnyttjar rabatterna och sällan brytt mig så mycket om "gratis"-spelen.) Ska bli väldigt spännande att se PSVR2 eller vad de väljer att kalla det.

Medlem

@B-itta: Playstation High5


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Själv är jag så upplåst i PS+ vid det här laget så X-lådan känns inte så aktuellt oavsett "rå kraft". Sony gjorde så mycket rätt vid lanseringen av PS4 att man hoppas de får till det igen, men de senaste åren har varit skakiga. VR-hjälmen är ju grymt bekväm, men så sitter man där med de sjukt värdelösa move-kontrollerna som inte ens fått uppdaterad "ladd-port" till standard USB och PS+ har varit väldigt ojämnt åt det sämre hållet. (Ska erkännas att jag främst utnyttjar rabatterna och sällan brytt mig så mycket om "gratis"-spelen.) Ska bli väldigt spännande att se PSVR2 eller vad de väljer att kalla det.

Vad menar du med Move-kontrollerna? Mina har samma usbladdkabel som ps4-handkpontrollerna, usb micro eller vad det är? Heller menar du ps4kontroller överlag borde updatera sig till usb-c?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så det vart inte Playstation Series Z?🤔

Jag är nog mest nyfiken på vad dom kommer lyckas pressa ur den hårdvarubaserade ray-tracingen och VR, det låter som stora utmaningar för billig hårdvara.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mina barn väntar otåligt på att ps5an ska släppas redan. Även om dom mest prioriterar Fortnite.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vad menar du med Move-kontrollerna? Mina har samma usbladdkabel som ps4-handkpontrollerna, usb micro eller vad det är? Heller menar du ps4kontroller överlag borde updatera sig till usb-c?

Weird, det har inte mina tre. Alla tre har en helt annan "PS3"-kontakt på kontrollen. Oavsett vilket är det gammal skit som har värdelös tracking även med den "nya" kameran. Sorgligt när "hjälmen" är så jäkla bra. VIVE/Oculus < PSVR < Index.

1
Skriv svar