CS:GO snittar nästan 500,000 samtidiga spelare

Robot
CS:GO snittar nästan 500,000 samtidiga spelare

Shattered Web-uppdateringen verkar ha lockat (tillbaka) många.

#CS-go, #Counter-strike, #Hidden-path, #Valve


Medlem

Respekt att CS fortfarande har en stor spelarbas kvar.

Medlem

CS är en sjukt stor del av mitt liv, spelat sen jag var liten och nu tjänar jag pengar från design på skins. Inget gör mig gladare än att se spelet gå så bra! Det var lite trögt och deprimerade de senaste 2-3 åren men verkar som Valve är redo att satsa hårt på CS nu.

Vet att de har expanderat ganska mycket på CS avdelningen under 2019, samt Dota går ner i popularitet. Fattats bara att CS skulle få en International nu

Medlem

Bättre och vackrare än någonsin!


signatur

autograph

Medlem

https://playercounter.com/games/ En annan sida som räknar spelare som är online.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent

Jag skulle vilja se hur många som spelar ESEA, Faceit, Esportal o.s.v. jämfört med hur många som spelar MM.

Communityn vill inget hellre än att ha 128-tick servrar och vettigt anti-fusksystem till MM men blir ignorerade av Valve år efter år vilket stöter bort spelare till andra plattformar. Tråkigt tycker jag, för ju fler på samma plattform desto bättre kan man jämföra sig med andra och desto lättare att hitta jämna matcher.

Jag är personligen även skeptisk till flera ändringar som Valve gjort i spelet senaste året, men det är en annan diskussion och i grund och botten ska man väl vara glad för att ens favoritspel är populärt.

Medlem

Precis, finns inte ett enda annat spel som kräver att man använder en tredjepartstjänst för att få en vettig spelupplevelse. Också otroligt skeptisk till de nyare ändringarna, främst character skins och all tid de lagt på dangerzone.

Medlem
Skrivet av adde111:

CS är en sjukt stor del av mitt liv, spelat sen jag var liten och nu tjänar jag pengar från design på skins. Inget gör mig gladare än att se spelet gå så bra! Det var lite trögt och deprimerade de senaste 2-3 åren men verkar som Valve är redo att satsa hårt på CS nu.

Vet att de har expanderat ganska mycket på CS avdelningen under 2019, samt Dota går ner i popularitet. Fattats bara att CS skulle få en International nu

Vilka skins har du gjort?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skribent
Skrivet av adde111:

CS är en sjukt stor del av mitt liv, spelat sen jag var liten och nu tjänar jag pengar från design på skins. Inget gör mig gladare än att se spelet gå så bra! Det var lite trögt och deprimerade de senaste 2-3 åren men verkar som Valve är redo att satsa hårt på CS nu.

Vet att de har expanderat ganska mycket på CS avdelningen under 2019, samt Dota går ner i popularitet. Fattats bara att CS skulle få en International nu

Häftigt. Har du gjort något man känner igen?

Hur är det med ersättningen nuförtiden? Har hört att det var betydligt bättre förut, att Valve har strypt ersättningen. Ligger det någon sanning i det?

rug
Medlem

Har spelat CS i många år och kör fortfarande regelbundet med ett gäng. Upplever dock en grav försämring i fusk efter att det blev gratis. Det får oftast inte att spela 3-4 matcher utan att minst en av dem har en eller flera som helt uppenbart fuskar. Det borde gå att fixa!!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Häftigt. Har du gjort något man känner igen?

Hur är det med ersättningen nuförtiden? Har hört att det var betydligt bättre förut, att Valve har strypt ersättningen. Ligger det någon sanning i det?

P2000 ivory! Kan inte ge för mycket detaljer när det gäller procent och så men om du ser siffran på papper så känns det lite snålt men pengamässigt är det högst av alla Valve's spel. Du kan lätt leva på ett skin i flera år. Inkomsten på ett 4-5 år gammalt skin för mig är fortfarande högre i månaden än medellönen i Sverige.

Strypt ersättning stämmer nog däremot för spel som TF2/Dota. Förr så var det 25% per person innan lådor kom, så de med mest talang förlorade väldigt mycket pengar på det bytet. Alltså försäljning av item direkt (25%) vs uppdelat % på alla items i en låda.

Medlem

Synd bara att de la till äckliga nya spelarmodeller som inte syns på vissa banor.

Medlem
Skrivet av rug:

Har spelat CS i många år och kör fortfarande regelbundet med ett gäng. Upplever dock en grav försämring i fusk efter att det blev gratis. Det får oftast inte att spela 3-4 matcher utan att minst en av dem har en eller flera som helt uppenbart fuskar. Det borde gå att fixa!!

Detta ser inte jag. Jag spelar på LEM/Supreme-nivå och har inte mött en enda uppenbar fuskare sen de la till Prime.
Har mött fuskare såklart, men inte uppenbara.

Medlem

@ScorchPipe: Det har dom ju redan patchat och fixat till?


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Detta ser inte jag. Jag spelar på LEM/Supreme-nivå och har inte mött en enda uppenbar fuskare sen de la till Prime.
Har mött fuskare såklart, men inte uppenbara.

bra fuskare kommer du inte upptäcka.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av adde111:

P2000 ivory! Kan inte ge för mycket detaljer när det gäller procent och så men om du ser siffran på papper så känns det lite snålt men pengamässigt är det högst av alla Valve's spel. Du kan lätt leva på ett skin i flera år. Inkomsten på ett 4-5 år gammalt skin för mig är fortfarande högre i månaden än medellönen i Sverige.

Strypt ersättning stämmer nog däremot för spel som TF2/Dota. Förr så var det 25% per person innan lådor kom, så de med mest talang förlorade väldigt mycket pengar på det bytet. Alltså försäljning av item direkt (25%) vs uppdelat % på alla items i en låda.

Fan vad häftigt. Undra vad de dyrare skinsen ger shit.

Vad gäller fuskare så kryllar det fortfarande i MM. Men tycker inte att Face IT Premium kostar så mycket och då måste
man ha en anti-cheat klient för att spela. Lite seriösare spelare också. Det är värt för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av sam_s:

@ScorchPipe: Det har dom ju redan patchat och fixat till?

Möjligt, kanske har missat det.
Tycker dock de borde ta bort det helt så hela laget ser likadana ut. Det blir lite mer tävlingsinriktat .

Qus
Medlem

Kul för dom som gillar CS:GO som jag dock inte kan förstå hur man kan göra. CS 1.6 var verkligen så mycket bättre på allting förutom grafiken då, och det är väl kanske allt ungdomar bryr sig om idag. Riktigt trist att CS:Promod inte kom någonvart.

Medlem

går in nån gång om året fortf å testar lite. spelet där ordet noob uppfanns


signatur

//monster

Har spelat i över tio år, fortfarande lika kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Bättre på gamla tiden när man satt på IRC och letade praccar, dvs i början av 2000-talet.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av adde111:

CS är en sjukt stor del av mitt liv, spelat sen jag var liten och nu tjänar jag pengar från design på skins. Inget gör mig gladare än att se spelet gå så bra! Det var lite trögt och deprimerade de senaste 2-3 åren men verkar som Valve är redo att satsa hårt på CS nu.

Vet att de har expanderat ganska mycket på CS avdelningen under 2019, samt Dota går ner i popularitet. Fattats bara att CS skulle få en International nu

Häftigt! Skulle gärna se en foruntråd där du visar upp vad du gjort och hur du gör det


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Qus:

Kul för dom som gillar CS:GO som jag dock inte kan förstå hur man kan göra. CS 1.6 var verkligen så mycket bättre på allting förutom grafiken då, och det är väl kanske allt ungdomar bryr sig om idag. Riktigt trist att CS:Promod inte kom någonvart.

Kan du lista vad du tycker är bättre med 1.6? Jag kan inte gå tillbaka till det, efter att ha kört CS:GO ett par år.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Häftigt! Skulle gärna se en foruntråd där du visar upp vad du gjort och hur du gör det

Haha kanske det, men här är några jag gjort på senaste tiden som jag är nöjd med om du är nyfiken. Försöker alltid se till att de har ett specifikt tema!

Skogshuggare (min favorit)

Dust Devil

Backpacker

Skribent
Skrivet av Qus:

Kul för dom som gillar CS:GO som jag dock inte kan förstå hur man kan göra. CS 1.6 var verkligen så mycket bättre på allting förutom grafiken då, och det är väl kanske allt ungdomar bryr sig om idag. Riktigt trist att CS:Promod inte kom någonvart.

Jag håller med dig i sak, men communityn var på väg att splittras mellan 1.6 och Source så utan CS:GO är jag osäker på om CS hade överlevt i den storleken det är idag. Jag kommer ihåg själv hur man satt och hatade på CS:Source för att det blev färre spelare i 1.6 och svårare att hitta matcher, även att en del av de man spelade med bytte till Source så det blev svårare att få ihop 5 st. Det i sin tur gjorde att folk slutade spela för det finns roligare saker att göra än att sitta på IRC och söka Clanbase/Pracc ett bra tag innan man fick någon match.

Fick jag däremot välja så skulle jag vilja ha tillbaka rörelsemekaniken (förutom de förbannade rysshoppen) och ljuden från 1.6, men allt annat från CS:GO. Just det, MP5an i originalutförande och TMP också!

edit: AKn i 1.6 är låter så jävla tillfredsställande och när man drar ett HS på någon som får en rejäl flygtur. Helt jävla magiskt.

Glömde även att nämna banorna. De börjar bli lite för kladdiga just nu, en blandning mellan 1.6 varianten och CS:GO varianten vore något.

Qus
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kan du lista vad du tycker är bättre med 1.6? Jag kan inte gå tillbaka till det, efter att ha kört CS:GO ett par år.

Jag ska fatta mig enkelt:

- 1.6 har mycket bättre rörelsemekanism och man känns inte alls lika stel

- Det är lättare att avgöra i 1.6 via ljudet vart ifrån spelarna skjuter eller springer
- Spelarna rasar inte ihop som någon robot där batterier har tagit slut när spelarna dör
- Flasharna var enormt mycket enklare att placera
- Stopsound kommandot. Att kunna ta bort jobbiga bakgrundsljud på mapparna med ett kommando

Det viktigaste är såklart movementen. I CS:GO är man så sjukt stel och begränsad i sina rörelser och man kan inte hoppa runt taktiskt lite som en apa för att undvika att bli träffad. Allt för att noobsen ska ha lättare för att få kills.

Medlem
Skrivet av Qus:

Jag ska fatta mig enkelt:

- 1.6 har mycket bättre rörelsemekanism och man känns inte alls lika stel

- Det är lättare att avgöra i 1.6 via ljudet vart ifrån spelarna skjuter eller springer
- Spelarna rasar inte ihop som någon robot där batterier har tagit slut när spelarna dör
- Flasharna var enormt mycket enklare att placera
- Stopsound kommandot. Att kunna ta bort jobbiga bakgrundsljud på mapparna med ett kommando

Det viktigaste är såklart movementen. I CS:GO är man så sjukt stel och begränsad i sina rörelser och man kan inte hoppa runt taktiskt lite som en apa för att undvika att bli träffad. Allt för att noobsen ska ha lättare för att få kills.

Jag tycker inte att det sista håller. Det finns ju olika ranker i CS GO som man blir placerad i efter sin skill. Alltså faller ditt argument platt.

Medlem
Skrivet av Qus:

Jag ska fatta mig enkelt:

- 1.6 har mycket bättre rörelsemekanism och man känns inte alls lika stel

- Det är lättare att avgöra i 1.6 via ljudet vart ifrån spelarna skjuter eller springer
- Spelarna rasar inte ihop som någon robot där batterier har tagit slut när spelarna dör
- Flasharna var enormt mycket enklare att placera
- Stopsound kommandot. Att kunna ta bort jobbiga bakgrundsljud på mapparna med ett kommando

Det viktigaste är såklart movementen. I CS:GO är man så sjukt stel och begränsad i sina rörelser och man kan inte hoppa runt taktiskt lite som en apa för att undvika att bli träffad. Allt för att noobsen ska ha lättare för att få kills.

-Smaksak antar jag.
-Håller ej med. Har du testat med utan 3d-ljud?
-Ser lite mer realistiskt ut.
-Varför ska saker vara enkla?
-Sånt borde ju gälla för alla på servern då. Vem ska bestämma nåt sånt i mm?`

-Är inte den största nooben den som dör? Och jo det går att hoppa runt. Bara lite svårare nu.

1
Skriv svar