Lirar du trådlöst?

Medlem
Lirar du trådlöst?

Då trådlöst blivit allt mer populärt de senaste åren och kanske allra mest det senaste året så tänker jag mig att majoriteten av oss gamers lirar trådlöst. Men det kanske inte stämmer?

Så hur ser det ut för er?

Vad har ni för utrustning när det gäller headset, mus och tangentbord m.m?


signatur

Halo kompis!

Medlem

Switch är det enda jag kör trådlöst. Där spelar jag Stardew Valley.
Inget spel som är beroende av perfekt uppkoppling direkt.
Allt annat kör jag med sladd då det är överlägset.

Medlem

Trådlösa headset, kommer nog aldrig gå tillbaka till sladd där

Mus, tangentbord och headset är alla trådbundna. Har testat köra trådlöst men att behöva ha i åtanke på batteriprocenten fick mig att byta tillbaka. Det finns hjälpmedel ja men det är endå ett moment jag inte vill ha.

Däremot kör jag trådlöst till datorn. Wifi 6 är drömmen. Har inte märkt nån skillnad på sladd eller wifi.

Medlem

Röstade nej, men kom på att de få gånger jag använder handkontroll så har jag handkontrollen trådlöst.

Medlem

Endast headset, kan inte gå tillbaka till tråd. Känns som man är fastbunden, särskilt när man i samtal på discord 80% av tiden


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Enda trådlösa är handkontrollen till PlayStation 4, resten är med sladd.

Medlem

Har inga problem med sladd till mitt tangentbord och min mus, men hatar sladden till mitt headset. Är trött på att trassla ur den under kontorsstolen och runt armstödet. Vet inte varför, men har aldrig ens tänkt på att det finns trådlösa headsets förrän nu..

Ni som använder trådlösa headsets, vilka lurar använder ni, hur länge räcker batterierna, och märker ni av någon fördröjning kontra trådat headset? Kan ni rekommendera trådlöst över trådat?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Handkontroll PS3 och PS4, samt Headset till PC är trådlöst. Resten har sladd.

Skrivet av Baronova:

Har inga problem med sladd till mitt tangentbord och min mus, men hatar sladden till mitt headset. Är trött på att trassla ur den under kontorsstolen och runt armstödet. Vet inte varför, men har aldrig ens tänkt på att det finns trådlösa headsets förrän nu..

Ni som använder trådlösa headsets, vilka lurar använder ni, hur länge räcker batterierna, och märker ni av någon fördröjning kontra trådat headset? Kan ni rekommendera trådlöst över trådat?

Har ett Sound blaster tactic3d wrath. Fungerar bra för mig, med OK ljud. En smula plastigt dock, och folk i andra ändan av multiplayer-spelandet har klagat på knäppande missljud från det.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Allt som (kan) rör(a) på sig ska vara trådlöst. Logitechs möss är såpass bra att det inte är någon skillnad mellan trådad och trådlös så det är en no-brainer. Headset är även det endast skillnad på ljudkvalité och med 2.4GHz så är skillnaden svår att märka mot trådad om man inte är audiofil. Bara tangentbordet, ratt, joystick osv som fortfarande är trådat, ser ingen poäng med det om de inte behöver flyttas hela tiden. Hade jag kunnat få min Valve Index trådlös också så hade det varit underbart men osäker på om det fungerar bra där.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Trådlöst headset sedan ett år tillbaka och köpte nyligen trådlöst tangentbord. Sen trådlös xboxdosa till datorn

Medlem

Jag använder en bärbar gaming laptop.
Då jag är hemma så pluggar jag in en extern monitor, tangentbord och mus (alla med sladd).
Då jag åker bort och tar med min gaming laptop så tar jag med en trådlös mus.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Trådlös mus, logitech G305, lika låg latens som trådat och aslång batteritid. Grym.

Annars är det det vanliga med kontrollerna till mina konsoler, xbox och switchen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag har en mus som gick att köra trådlöst, dock fungerar det inte att köra med batteri nå mer så det är ständigt inkopplad med sladd

När jag/vi spelar med kontroll på PC så använder vi mest trådlösa Xbox 360 kontroller.

Oculus Quest får väll ses som en helt trådlös spelenhet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara musen som är trådlös, Logitech G900, men den har sladden i större delen av tiden.

Den är ett smidigt sätt att märka att sladd gör skillnad också, inte extremt, men märkbart.

Gick från ett par trådlösa hörlurar till ett par Logitech G Pro X med sladd.

Medlem

Mus och headset, rätt najs att kunna gå iväg med headset på, enda nackdelen är väl att det hörs om man går å pissar och har micen på

Medlem

Oj röstade fel, trodde du menade internet. Kör endast Wi-Fi. Men tangentbord, mus och headset är trådat.

Medlem

Kört med en trådlös mus ett bra tag nu och det har funkat över förväntan trots att det är en Plexgear som kostar en hundring. Anledningen till att jag länge varit emot att köra med trådlösa enheter på datorn är att de varit så dåliga förut (iaf baserat på vad jag läste då) att det inte varit värt det jämfört med en trådad mus.

Köpte även en trådlös handkontroll som funkar för både PC och konsol och den funkar lika bra som min Logitech kontroll. Så ja trådlös har mer och mer blivit ett bra alternativ om man inte behöver det bästa där minsta latens kan vara avgörande.

Medlem

När det gäller PCn så är allt trådat. Mus, tangentbord, handkontroll och headset.

Medlem

Logitech G933 trådlösa hörlurar.
Xbox trådlös handkontroll.
Resten trådar i form av
Logitech G910 tangentbord.
Steelseries Rival 500 mus.
Extern mikrofon i form av Blue Yeti.

Sen såklart trådlös Dualshock till PS4.

Nästa tangentbord och mus blir nog trådlösa då det, enligt vad folk skrivit senate tiden, är minst lika bra som trådar nuförtiden.
Behöver dock hitta en bra mus med tillräckligt många knappar bara...


signatur

Halo kompis!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Kör med tråd. Enda anledningen är för när man är på LAN. Headsetet alltid muppar ur då om man kör trådlöst.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Bara Internet som är trådat, allt annat tangentbord/möss/handkontroller är trådlöst.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

jbx
Medlem

Allt trådat utom Elite controller series 2 som körs med wireless adapter. Är skönare så då jag spelar vissa spel på TV via min PC.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Joffe:

Kör med tråd. Enda anledningen är för när man är på LAN. Headsetet alltid muppar ur då om man kör trådbundet.

Trådlöst menar du i slutet va?


signatur

Halo kompis!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Bussovic:

Trådlöst menar du i slutet va?

Det borde det nog vara. Lesson learned, skriv inte samtidigt som man gör mat


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Endast hörlurar och tangentbord som är trådat, trådlösa har inte riktigt kommit upp på samma nivå där än. Speciellt hörlurar, trådlösa lurar är riktigt skräp jämfört med bra trådade.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Trådlös mus, Logitech G403, går aldrig till tråd.

Vill ha trådlöst tangentbord men finns inget jag vill ha ett. Ge mig ett Logitech G810 trådlöst, dvs ett utan makroknappar.

Headset kommer bli trådlöst så småningom, troligtvis ett SteelSeries Arctis-headset då jag tycker de är sköna.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kör med Razer Viper Ultimate och Logitech G915 Tactile.
Dyrt men det är helt underbara produkter.
Nu väntar jag bara på ett vettigt trådlöst headset

Medlem

@Baronova: Använde ett sånt Sound blaster tactic3d som någon skrev, men det var nog det mest obekväma par lurar jag någonsin testad, kunde ha på mig dom i runt en timma, sen gjorde det ont i mina öron och runt öronen så fick sätta på mig mitt gamla siberia tills det var lugnt igen.
Kör nu med logitech g533, otroligt mycket skönare, haft dom i två+ år och rekommenderas stark, billiga också!

Geeks Gaming

gamepad är oftast trådlös och ibland lurar pga smidighet. Annars är allt trådat (förutom löken, löken är alltid trådlös )

12
Skriv svar