Spel för den som bara kan använda musen?

Medlem

Team fight tactics, vilket är League of legends egen variant av autochess. Skoj, speciellt med polare, men mycket rng (vilket har sin charm och frustration).

Medlem

Med tanke på att du i rage mode lyckas med konststycket att bryta din hand mot en betonvägg ordinerar jag många djupa andetag kombinerat med på sin höjd MS Paint som sysselsättning för din andra hand.

Medlem

Alla Lucas Arts-äventyrsspel fram till Grim Fandango typ.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Lite spel jag kan tänka mig på rak arm.

...

HA!

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Random 4x-spel så lär du har att göra tills handen din mår bättre. Solaris, Civ-serien, Endless space, Planet fall osv osv.

Fan, med tiden de spelen tar lär man ha game time tills mänskligheten t.om botat dumhet. Men på riktigt. Det skulle vara en fantastisk julklapp. Vara sjukskriven och softa med turbaserade spel.

Hade nog då tagit mig tiden att köra igenom Battletech.

Samma här har Battletech men har svårt att slita mig ifrån mer motoriska spel.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Inaktiv

Om ingen sagt fickpingis är det mitt tips

Seriös dock; måste du spela exklusivt med musen? Annars kanske vissa äldre emulatorspel kan funka? Borde gå med en hand då det är så få knappar

Medlem

Total war på enklare nivå borde funka med bara en hand.

Medlem

Mitt tips är Civilization. Det är vad som fick mig att härda ut när jag hade brutit nyckelbenet back in the day. För min del var det Civ 2 som gällde, men spola fram till Civ VI du


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

När jag var en ung grabb bröt jag ett finger på höger hand och kunde därför inte använda handen för att spela. Mitt go-to spel blev då Across (en variant av Elasto Mania) där jag spelade med vänster hand, vilket jag fortsatte med även efter jag fått tillbaka höger hand, eftersom jag kunde aldrig bli lika duktig med den. Slog mina vänner också! Fast ifall de slog mig kunde jag ju alltid skylla på att jag använde fel hand! Nu finns nog inte det spelet kvar, men Trails-spelen är dess moderna arvtagare, så satsa på det!

Medlem

Alla får gamer-rage, frågan är hur man kontrollerar den. Jag rekommenderar att du lär dig om "Stoicism", där är en missuppfattad tolkning där det påstår att man inte ska ha något eller någon som försätter dig emotionellt - men den tolkning som menas är att "inte bli tagen emotionellt", du förtrycker inte undan vad du känner utan istället blir självmedveten och öva självkontroll.

Så set det såhär: Vad skulle du tro om dig själv om du samtidigt var väggen som mottog smällen?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Om du gillar fotboll så kan jag rekommendera Football Manager 2020.
Många här har säkerligen problem med just fotboll för att en match "så lång tid", "det händer ju inget" och den klassiska "varför ska jag titta på 22 män som springer efter en boll?". I spelet tar en match ungefär 5-8 minuter och det är du själv som instruerar vad spelarna ska göra så de aspekterna försvinner nästan helt :). Det tar dock lite tid att komma in i men sen har du oändligt med omspelbarhet och nöje!

Men har du problem med gamer rage så kan FM20 vara lite för riskfyllt. Finns inget värre än när ens spelare gör idiotmisstag och man förlorar den där viktiga matchen/sitt jobb.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

http://clickingbad.nullism.com/

Bli knarkmiljonär, gratis browserspel, förvånansvärt beroendeframkallande, rekommenderas, låg tröskel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Revakkyh:

Får man fråga vilket spel som fick det att rinna över?

Conan Exiles. Jag, @Jarefalk och några till spelade lite PVP när det började lagga sönder. Kändes också som att det började lagga precis när man skulle göra något viktigt.

Vissa tog det lungt, andra inte


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Fysiska spel, brädspel, tärningsspel m.m.

En liten utmaning är att spela handkontrollspel med någon där ni delar på mekaniken. En tar hand om karaktärens rörelser (vänster sida) och en annan tar hand om actions (höger sida) Har sett några göra "Soulsspel", Dark Souls 3 om jag minns rätt, på det viset.

Medlem

Denna tråden fick mig att dra igång Dungeon Siege igen, hade glömt av att det spelades nästan exklusivt genom musen.

Medlem

Golf Battle på luren

Medlem

Finns gott om Anime-spel på Steam som är till för att spelas med bara en hand...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Om du tränar lite så går det att spela förvånansvärt komplicerade spel med bara en hand med en handkontroll. Se det som en utmaning, säkert bra för hjärnan också Här är lite inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=zQNpcX_1Syk

Medlem

Bravely Default/Second om du råkar ha en 3DS och bröt högern.

Medlem

Något man inte ens behöver några händer till är en anger management kurs, tror jag du skulle må bra av om du blir så förbannad över datorspel.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

12
Skriv svar