Spel för den som bara kan använda musen?

Medlem
Spel för den som bara kan använda musen?

Tjena allihopa! Ja nu är det ju så här att pga av en liten (läs stor) Gamer-Rage så bestämde jag mig för att ta mig an en betong vägg för jag ville inte förstöra något. Väggen var extremt överlevlad och hade alldeles för hög Physical Resistance så jag förlorade fighten och sitter nu här med bruten hand.

Så vad ska jag spela nu när jag bara kan använda musen?

Medlem

Stellaris fungerar ypperligt att spela utan att använda tangentbordet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

Agar.io, om du kan iaf kan trycka till mellanslag med gipset. Eller Swarm Simulator.


signatur
Medlem

Strategi, Turbaserade spel? Xcom2, Warcraft, Age of Empires, Red Alert, Heroes 3 etc

Releasehästryttare

Klicker spel som Clicker heroes

Medlem
Skrivet av Jarefalk:

Tjena allihopa! Ja nu är det ju så här att pga av en liten (läs stor) Gamer-Rage så bestämde jag mig för att ta mig an en betong vägg för jag ville inte förstöra något. Väggen var extremt överlevlad och hade alldeles för hög Physical Resistance så jag förlorade fighten och sitter nu här med bruten hand.

Så vad ska jag spela nu när jag bara kan använda musen?

Tycker det låter som du inte borde spela något alls på ett tag XD

Men turbaserade strategispel som sagt, och ta det lugnt o långsamt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De flesta av Paradox spel.

Kan starkt rekommendera Europa Universalis 4, Crusader Kings 2, Hearts of Iron 4 samt Stellaris (som nämndes tidigare i tråden)

Medlem

Spela igenom alla Monkey Island-spel, fast med walkthrough nära till hands så inget mer går sönder av frustration,...

Medlem

Baba is you! Går utmärkt att spela med en hand!

Får man fråga vilket spel som fick det att rinna över?

Medlem

Civilization


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hearthstone. I nuvarande metan riskerar du dock samma öde för andra handen om du ger dig på det.

Medlem

Du kan alltid spela Pyro i Team Fortress 2. Det enda du behöver göra är att på något sätt hålla ner W, men det kan lika gärna göras med foten. Förmodligen så alla andra Pyros spelar det ändå.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Du kan alltid spela Pyro i Team Fortress 2. Det enda du behöver göra är att på något sätt hålla ner W, men det kan lika gärna göras med foten. Förmodligen så alla andra Pyros spelar det ändå.

du kan även binda gå framåt och bakåt till musknappar, är inget nytt att folk går med musen i FPS.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Random 4x-spel så lär du har att göra tills handen din mår bättre. Solaris, Civ-serien, Endless space, Planet fall osv osv.

Fan, med tiden de spelen tar lär man ha game time tills mänskligheten t.om botat dumhet. Men på riktigt. Det skulle vara en fantastisk julklapp. Vara sjukskriven och softa med turbaserade spel.

Hade nog då tagit mig tiden att köra igenom Battletech.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Nova Drift om du gillar den typ av spel.

Medlem

Isometriska rpg's går utmärkt med bara mus. Pathfinder: Kingmaker, Shadowrun, Divinity: Original Sin 1&2 etc

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tycker det låter som du inte borde spela något alls på ett tag

Håller dig, verkar ohälsosamt att bli arg på spel. Kanske borde testa någon ny hobby

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

... tills mänskligheten t.om botat dumhet.

Tror universum hinner dö värmedöden innan det inträffar


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Plants vs Zombies
Heroes of Might and Magic 3 Complete
Diablo

Medlem

Nog bäst att du tar det lugnt med spelandet ett tag, så du inte sitter där med två brytna händer

Medlem

Spelläget TFT i LoL

Inaktiv
Skrivet av Jarefalk:

Tjena allihopa! Ja nu är det ju så här att pga av en liten (läs stor) Gamer-Rage så bestämde jag mig för att ta mig an en betong vägg för jag ville inte förstöra något. Väggen var extremt överlevlad och hade alldeles för hög Physical Resistance så jag förlorade fighten och sitter nu här med bruten hand.

Så vad ska jag spela nu när jag bara kan använda musen?

Som flera andra nämnt så tänker jag också på storstrategi, 4X etc. Men "Slay the Spire" ett utomordentligt spel som släpptes förra året funkar sen "Battle Brothers" där du leder ett sällskap av legosoldater är också ett rimligt alternativ.

Avstängd

Enarmad bandit? Rekommenderar ej dock.

Skribent

One Finger Death Punch!
One Finger Death Punch 2!

Fast tyvärr tror jag nog den andra handen kommer brytas då också, men riktigt roliga spel. Gillar ettan mer än tvåan, mest för att jag tycker musiken är bättre i det spelet.

Medlem

Starcraft 2 som är gratis nu kan du spela med en hand om du spelar på lättare svårighetsgrad mot ai, där man inte behöver använda macros så mycket.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Riktigt Hardcore att bryta handen av att lira Games ;D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Lite spel jag kan tänka mig på rak arm.

Strategi:
Stellaris
Xcom
Xcom 2
Endless Space 2
Sid Meier's Civilization-serien

Peka & Klicka-spel:
Thimbleweed Park
Machinarium
Deponia
Samorost 3
Little Misfortune
Gibbous: A Cthulhu Adventure
Grim Fandango

RPG:
Pillars of Eternity (Osäker på om detta går att spela i turordning, eller om det var något exklusivt för tvåan. I vilket fall går det att pausa med Spacebar)
Pillars of Eternity II: Deadfire
Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin II
Baldur's Gate
Baldur's Gate II
Planescape: Torment
Neverwinter Nights
Neverwinter Nights II
Shadowrun-serien

Kortspel:
Hearthstone
Eternal
The Elder Scrolls: Legends
Slay the Spire

MMO:
EVE Online
Old School RuneScape

Telltale-spelen


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gillar du riktigt djup strategi så är ju Europa Universalis IV och Hearts of Iron IV två riktiga guldkorn som du kan spela med en hand. Ser att de nämnts tidigare.

Albion Online borde fungera bra så länge du avvaktar med PVP-delen tills handen läkt.

Crossroads Inn är ganska kul om man vill bygga en taverna. Det finns många sådana typer av spel där man ska tjäna pengar och resurser och bygga upp något som man kan spela med en hand. Prison Architect är en annan, men kan kräva lite mer reflexer ibland än Crossroads Inn.

Slay the Spire är en gömd juvel och som har gått lite under radarn vad jag vet. Det är ett indiespel, men det är ett grymt bra sådant. Det är ungefär som en dungeon-crawling Hearthstone. Spelet är inte PVP och man behöver inte köpa kort eller så. Man bygger ihop sitt deck desto längre man lyckas komma. Det må finnas många liknande spel där ute men det här är det överlägset bästa. Skönt flyt i hela spelet med ljud, grafik och animationer.

Iratus: Lord of the Dead är roligt och kan spelas med en hand eftersom det är turbaserat. Det är väldigt likt Darkest Dungeon, men är lite mer förlåtande och roligare att spela. Upplägget påminner en del om Slay the Spire, men istället för kort så bygger man ihop sina odöda arméer och utrustning genom crafting och man levlar upp deras förmågor. Innehåller även "basbyggande" likt Heroes of Might and Magic.

Medlem

Har aldrig spelat något själv, men en Visuel Novel kan säkert spelas med bara en hand och dom finns det gott om på Steam. Finns 1653 stycken på Steam just nu, försiktig med andra handen bara.

12
Skriv svar