Nyårsrea i Nintendos digitala butik

Robot
Nyårsrea i Nintendos digitala butik

33 % rabatt på Mario Kart 8 Deluxe, med mera.

#nintendo, #rea, #switch


eld
Medlem
Medlem

Sämsta rean sedan CDON körde müsli som finalerbjudande på Black Friday.

Medlem

Någon som vet. Om man kan köpa på sig spel nu. Fast man inte har Switch än (men kanske köper som julklapp till familjen) så man har spel direkt? Precis som med Xbox One och så vidare.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Någon som vet. Om man kan köpa på sig spel nu. Fast man inte har Switch än (men kanske köper som julklapp till familjen) så man har spel direkt? Precis som med Xbox One och så vidare.

Jag hade nog avvaktat med att köpa på mig spel om tanken är att köpa en Switch till julen 2020?

Medlem

Att ett flera år gammalt spel är på "REA" för 400 spänn är rätt sjukt egentligen... Nintendo är inte rädda för att ta betalt direkt Undrar om de hade tjänat mer eller mindre pengar på att ha 400 som ursprungspris?

Medlem

Sweet! Fick precis Dragon Quest XI för 370 kr. Jag var helt inställd på att köpa det för 599 kr nästa vecka

Medlem

Reor har aldrig varit Nintendos starkaste sida.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Någon som vet. Om man kan köpa på sig spel nu. Fast man inte har Switch än (men kanske köper som julklapp till familjen) så man har spel direkt? Precis som med Xbox One och så vidare.

Jag försökte göra det innan jag köpte en Switch för några veckor sedan då jag visste ett Switch-köp låg i framtiden. Det gick inte, man behöver en registrerad Switch kopplat till sitt Nintendo-konto för att handla från hemsidan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

Sweet! Fick precis Dragon Quest XI för 370 kr. Jag var helt inställd på att köpa det för 599 kr nästa vecka

Ha så förbaskat kul! Ett av mina favoritspel någonsin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ha så förbaskat kul! Ett av mina favoritspel någonsin.

Tack Har spelat det tio timmar (!) långa demot och är riktigt pepp på att få fortsätta äventyret.

Inaktiv

Till de som undrar varför Nintendo aldrig sänker prisen på deras spel som andra utvecklare säger de själva att det är för att inte minska andrahandsvärdet för mycket för de som köpt spelen och vill sälja vidare. Nog för att det är sant i sig men känns ju rent spontant som att det inte är ett vinstdrivande företags primära anledning

Medlem

En annan anledning är att spelen säljer mycket under lång tid, varför sänka priset om spelet ändå säljer?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Till de som undrar varför Nintendo aldrig sänker prisen på deras spel som andra utvecklare säger de själva att det är för att inte minska andrahandsvärdet för mycket för de som köpt spelen och vill sälja vidare. Nog för att det är sant i sig men känns ju rent spontant som att det inte är ett vinstdrivande företags primära anledning

Känns lite konstigt, givet att rean är på digitala spel som inte går (??) att sälja vidare

Inaktiv
Skrivet av Landelusen:

Känns lite konstigt, givet att rean är på digitala spel som inte går (??) att sälja vidare

Ja exakt. Digitala spel kan man ju inte sälja vidare ändå så där spelar det mindre roll om man rear eller inte även om det såklart kan påverka den fysiska marknaden till viss del.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja exakt. Digitala spel kan man ju inte sälja vidare ändå så där spelar det mindre roll om man rear eller inte även om det såklart kan påverka den fysiska marknaden till viss del.

Förstår din poäng, men om man vill ha en fysisk kopia för att sälja den vidare är det naturligt att sådana spel är dyrare. Därför borde andrahandsvärdet hålla sig på en någorlunda nivå ändå. Personligen tycker jag digitala spel alltid borde vara billigare och att rean därför borde vara mer tilltagen i deras online-shop eftersom andrahandsvärdet är noll.

1
Skriv svar