Respawns Vince Zampella blir chef för Dice LA

Robot
Respawns Vince Zampella blir chef för Dice LA

Studion kommer troligen byta namn och jobbar på ett eget ej utannonserat spel.

#Dice-la, #Electronic-arts, #Respawn


Geeks Gaming

Nytt icke VR Medal of honor? Hade varit något då de va typ han som fick både medal of honor och CoD att bli så stort som det va/blivit.

Skägg.
10 Chambers

Frågan är om man vill distansera sig för att skaffa en egen identitet eller för att bara distansera sig från Dice. De verkar ju ha lyckats vända Battlefront 2 men Battlefield V är stökigare.


signatur
Medlem

EA tycker nog inte det finns anledning att ha två Dice studios längre, Dice gör ju bara samma saker år ut och år in, studion har ju helt stagnerat. Battlefield 5 är ju typ likadant som Battlefield 1, så tröttnade man på det så blev det inte bättre med femman. Och eftersom det kostar så mycket för dom att göra spel som t ex Mirrors Edge så kan dom bara göra det en gång var 10onde år, eftersom det inte är spel som säljer den mängden EA vill.

Han får nog ganska fria händer med, undrar om det blir ett nytt IP, alltså, det blir kanske ett nytt FPS ip då, jag kan inte tänka mig att dom skall sitta och administrera massa Need for Speed eller skeva StarWarsprojekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

EA tycker nog inte det finns anledning att ha två Dice studios längre, Dice gör ju bara samma saker år ut och år in, studion har ju helt stagnerat. Battlefield 5 är ju typ likadant som Battlefield 1, så tröttnade man på det så blev det inte bättre med femman. Och eftersom det kostar så mycket för dom att göra spel som t ex Mirrors Edge så kan dom bara göra det en gång var 10onde år, eftersom det inte är spel som säljer den mängden EA vill.

Han får nog ganska fria händer med, undrar om det blir ett nytt IP, alltså, det blir kanske ett nytt FPS ip då, jag kan inte tänka mig att dom skall sitta och administrera massa Need for Speed eller skeva StarWarsprojekt.

Bfv och Bf1 är ju inte så lika, om något är ju bf5 betydligt mer likt äldre titlar och mindre casual. Jag gillade konstigt nog dock bf1 mer , bf1 var en jäkligt välpolerad produkt jämfört med bfv..

Medlem

@heady89: Jag tycker inte det är mycket skillnad, den är så liten, det som är skillnad för mig är sådant som måste vara skillnad, t ex att det är ett annat krig och så. Men jag tyckte också BF1 var bättre.

BF1 var typ som att Dice ville göra ww2, men det hade varit en för stor produktion och man var inte säkra på marknadsläget, sedan när det väl blev hett att göra ww2 igen så hade man redan gjort BF1 som känns som lite ww2-mini typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Personligen har jag alltid tyckt att det är slöseri med potential och kompetens att låta DICE utveckla ett nytt Battlefield med jämna mellanrum. Vore högst trevligt om de Likt DICE LA fick möjlighet att göra något nytt och eget.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag gillar inte att talang delar upp sig så där. Det blir aldrig bra. Typ som musiker som spelar i 2 eller flera band. "Faan spelning i Europa imorgon, spelning i Kalifornien idag".

Medlem

Trodde inte att Dice LA fanns längre ens.

1
Skriv svar