The Witcher 3 slår spelarrekord – 5 år efter premiären

Robot
The Witcher 3 slår spelarrekord – 5 år efter premiären

Större på Steam nu än någonsin.

#cd-projekt, #steam, #the-witcher-3


Medlem

Spelade en bit in vid release, men det har gått så lång tid sedan jag spelade sist att det är svårt för mig att hoppa tillbaka in igen. Lite sugen på att börja om från början igen, men första 2-3 timmarna känns lite sega att spela om. Överväger att hoppa rakt in i DLC istället.

Vad säger ni som spelat igenom spelet och DLCs? Borde man spela main story innan man dyker in i Hearts of Stone och Blood and Wine?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Grymt pepp på att spela igen faktiskt. Har lassat in grafikmods och skall nog köra en omgång minsann.

Skrivet av Baronova:

Spelade en bit in vid release, men det har gått så lång tid sedan jag spelade sist att det är svårt för mig att hoppa tillbaka in igen. Lite sugen på att börja om från början igen, men första 2-3 timmarna känns lite sega att spela om. Överväger att hoppa rakt in i DLC istället.

Vad säger ni som spelat igenom spelet och DLCs? Borde man spela main story innan man dyker in i Hearts of Stone och Blood and Wine?

Beror på hur långt i huvudspelet du spelat men jag skulle inte vilja missa nåt och därmed ha DLC bitarna som extra godis då man är varm i kläderna senare.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Spelade en bit in vid release, men det har gått så lång tid sedan jag spelade sist att det är svårt för mig att hoppa tillbaka in igen. Lite sugen på att börja om från början igen, men första 2-3 timmarna känns lite sega att spela om. Överväger att hoppa rakt in i DLC istället.

Vad säger ni som spelat igenom spelet och DLCs? Borde man spela main story innan man dyker in i Hearts of Stone och Blood and Wine?

Dr båda DLCerna är relativt fristående, så visst går det att hoppa direkt på dem. Tror inte att de spoilar något av mainstoryn heller, så du kan ju hugga den efteråt om du vill.

Ett tips kan vara att köra Heart of Stone före Blood and Wine. Det är lite kortare och tightare, så det kan nog vara ett bra sätt att komma in i matchen. Men återigen, det är valfritt. Storymässigt är de fristående från varandra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Netflix-serien växte intresset för mig och uppenbarligen många med mig. Jag tog mig ann att spela igenom de båda DLC-paketen till Witcher 3 som legat i backlog i flera år. Det var verkligen värt det <3

Skrivet av Baronova:

Spelade en bit in vid release, men det har gått så lång tid sedan jag spelade sist att det är svårt för mig att hoppa tillbaka in igen. Lite sugen på att börja om från början igen, men första 2-3 timmarna känns lite sega att spela om. Överväger att hoppa rakt in i DLC istället.

Vad säger ni som spelat igenom spelet och DLCs? Borde man spela main story innan man dyker in i Hearts of Stone och Blood and Wine?

Jag drog igenom huvudspelet först och det är nog att rekommendera. Dels för att du rent praktiskt behöver vara på viss level för att det inte ska bli för svårt, men dels för att vissa referenser görs och det känns naturligt att iaf låta Blood and Wine vara avslutet för Witcher 3. Jag skulle bita ihop och spela vidare. Det är inte svårt att plocka upp igen om du läser quest logs.

Medlem

Heart of Stone är fristående eller är ju mer som ett större "siduppdrag" på befintlig karta man kan ta sig an när man kommit i rätt level.
Blood and Wine däremot tycker jag inte man ska köra fören man kört genom mainstory.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Uppgraderingarna till Geralts förmågor gör dock att man kan vilja starta Blood and wine så snart som möjligt.

Medlem

Funderar på att ta fram det igen. Har betydligt bättre dator idag än då och klarade aldrig av spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillade inte TV-serien, men den gjorde mig sugen på att spela spelet igen i alla fall.

Testpilot

Har alltid tänkt att jag ska spela igenom serien någon gång till. Dock en tidskrävande uppgift

Medlem

Började med ettan för något år sen, kanske skulle ge spelen ett nytt försök när jag är klar med tv-serien


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Avstängd

Har spelat igenom Witcher 3 två gånger. AC odyssey är en förbättrad version av witcher som jag nämnde i en annan tråd.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Körde bara igenom halva spelet när det kom, kanske borde spela klart det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av breahl:

Har spelat igenom Witcher 3 två gånger. AC odyssey är en förbättrad version av witcher som jag nämnde i en annan tråd.

Skulle nog säga att AC Odyssey (Och Origins) är ett skamlöst försök av Ubishit att med konstgjord andning få deras söndermjölkade serie att fortsätta genom att kopiera the Witcher. Spelen är roliga, men de är ohyggligt dåligt optimerade för PC, har plastig grafik för att vara såpass nya spel och sedan är det fullt av precis lika många copy-paste fetch-quests och torn man ska synca från som alla deras tidigare spel. Lägg där också till att man MÅSTE spela dessa copy-paste quests för att gå upp i level och kunna fortsätta med main storyn. I the Witcher 3 är ju sidouppdragen av högre kvalitet än huvudstoryn i AC och de är dessutom HELT fristående från huvudstoryn. Så försök inte ens likställa mästerverket the Witcher 3 med mellanmjölken AC Odyssey.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Vad säger ni som spelat igenom spelet och DLCs? Borde man spela main story innan man dyker in i Hearts of Stone och Blood and Wine?

Tycker att de gör sig bäst efter huvudspelet, Hearts of Stone kanske man kan köra lite närsom men Blood and Wine känns på många sätt lite som en epilog och är ett väldigt fint avslut för serien på många sätt så det bör verkligen köras efter huvudstoryn, rent dramaturgiskt känns det också lite konstigt om Geralt mitt i sin jakt på Ciri drar långt söderut på ett jättelångt annat uppdrag.

eld
Medlem

Alltid värt att slänga en slant på the witcher 3

Medlem

Spelat igenom det två gånger redan. Får min dos av att kolla streams när andra spelar medans jag gör annat^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Spelar just nu, på switch. Riktigt najs att ha det i handhållen medan sambon ser tv :). Spelet flyter på riktigt bra och det är egentligen bara i filmsekvenser som det hackar till.

Någon som kan rekommendera en build för den som inte pallar med potions? Hatar verkligen potionsystemet och craftingen...

Medlem

Blood and Wine är förmodligen det bästa DLC jag någonsin spelat.

Medlem

Tycker Geralt är en tråkig karaktär men spelet i sig är trevligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ravenknight:

Tycker Geralt är en tråkig karaktär men spelet i sig är trevligt.

Därför det kan vara trevligt om ett framtida spel låter oss skapa en egen Witcher.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

installerat och moddat, 8 moddar


signatur

//monster

Medlem

Hoppa in i dlcna direkt? Hur funkar det ens? Man behöver levla ordentligt i orginal spelet rätt mycket först. Förstår inte ens varför man vill missa orginal storyn. Är väldigt förvirrad nu...

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Skulle nog säga att AC Odyssey (Och Origins) är ett skamlöst försök av Ubishit att med konstgjord andning få deras söndermjölkade serie att fortsätta genom att kopiera the Witcher. Spelen är roliga, men de är ohyggligt dåligt optimerade för PC, har plastig grafik för att vara såpass nya spel och sedan är det fullt av precis lika många copy-paste fetch-quests och torn man ska synca från som alla deras tidigare spel. Lägg där också till att man MÅSTE spela dessa copy-paste quests för att gå upp i level och kunna fortsätta med main storyn. I the Witcher 3 är ju sidouppdragen av högre kvalitet än huvudstoryn i AC och de är dessutom HELT fristående från huvudstoryn. Så försök inte ens likställa mästerverket the Witcher 3 med mellanmjölken AC Odyssey.

Satan vad personligt du tog en annan persons åsikt om ett spel.. Jag gillar båda spelen, The Witcher känns ju dock som du styr en jävla legogubbe i ett rutnät jämfört med hur rörelserna flyter på i AC: Odyssey

Medlem
Skrivet av meganollan:

Spelar just nu, på switch. Riktigt najs att ha det i handhållen medan sambon ser tv :). Spelet flyter på riktigt bra och det är egentligen bara i filmsekvenser som det hackar till.

Någon som kan rekommendera en build för den som inte pallar med potions? Hatar verkligen potionsystemet och craftingen...

Kör full set av wolf gear, maxa igni och quen så mycket det går, sen så lägger du några poäng i fast eller strong attack grenen så är du klar. Du kommer inte behöva några oils det bara köra på signs och basic attacks.

Medlem

vet inte varför, men witcher 3 grep mig inte alls lika mycket som 2:an gjorde.
spela igenom de mest bara för att få de överstökat.

blev lite sné när en av dom sista bossarna buggade för mig.
men de var väl ok.

inget spel ja hade spelat om, men har man en tråkig dag och inget annat för sig så funkar de väl antar jag.

Avstängd
Skrivet av Potatisbullen:

Skulle nog säga att AC Odyssey (Och Origins) är ett skamlöst försök av Ubishit att med konstgjord andning få deras söndermjölkade serie att fortsätta genom att kopiera the Witcher. Spelen är roliga, men de är ohyggligt dåligt optimerade för PC, har plastig grafik för att vara såpass nya spel och sedan är det fullt av precis lika många copy-paste fetch-quests och torn man ska synca från som alla deras tidigare spel. Lägg där också till att man MÅSTE spela dessa copy-paste quests för att gå upp i level och kunna fortsätta med main storyn. I the Witcher 3 är ju sidouppdragen av högre kvalitet än huvudstoryn i AC och de är dessutom HELT fristående från huvudstoryn. Så försök inte ens likställa mästerverket the Witcher 3 med mellanmjölken AC Odyssey.

Ehm sidouppdragen är ju helt fristående i AC Odyssey med? Och måste du gå upp i level för att fortsätta main storyn är du bara dålig på att spela. Jag har spelat igenom Odyssey några gånger nu så det där blir inte ett problem sen. Dessutom uppdateras det varje vecka, gör witcher 3 det?


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar