Spana in nytt gameplay från mech-strategispelet Iron Harvest

Robot
Spana in nytt gameplay från mech-strategispelet Iron Harvest

Jätterobotar och realtidsstrategi ser ut att bli en vinnande kombination.

#Iron-harvest, #King-art


Medlem

Ser verkligen fram emot singleplayer i detta, jag är för dålig för MP i spel som dessa

En underbart härlig setting och framstegen de gjort med spelet i år bådar riktigt gott för framtiden!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Ser ok ut men känns lite 2003 att maskinerna inte kan röra på sig och skjuta samtidigt.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Ser ok ut men känns lite 2003 att maskinerna inte kan röra på sig och skjuta samtidigt.

inte 1920 då?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har för mig att fortfarande under andra världskriget så var det mer regel än undantag att tanks stannade innan de sköt, eftersom träffsäkerheten under färd var under all kritik. (IRL alltså)

Finns det kanske någon MÖP här på FZ som kan bekräfta/dementera?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ser ut som brädspelet Scythe tycker jag, artwise dvs.

Medlem
Skrivet av Agresator:

Ser ut som brädspelet Scythe tycker jag, artwise dvs.

Tror det är samma art director eller att de har tagit inspiration av samma persons arbete

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag har för mig att fortfarande under andra världskriget så var det mer regel än undantag att tanks stannade innan de sköt, eftersom träffsäkerheten under färd var under all kritik. (IRL alltså)

Finns det kanske någon MÖP här på FZ som kan bekräfta/dementera?

Stämmer rätt bra att de vanligaste var att de stannade upp - träffsäkerheten blev betydligt bättre då.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har då sett tidigare footage då mechs skjuter samtidigt som dom rör sig i Iron Harvest. Så vore konstigt om de inte skulle kunna göra det alls nu.

Yup WW2 fordon undvek att skjuta on the move, även om det hände ibland. Fanns inga stabilisatorer som idag.
CoH och MoW tyckte jag hade bra funktioner så man fick sämre accuracy om man inte stanna upp.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Har då sett tidigare footage då mechs skjuter samtidigt som dom rör sig i Iron Harvest. Så vore konstigt om de inte skulle kunna göra det alls nu.

Tja, inte konstigare än att de kanske har bestämt sig för att nerfa mechsen lite för att få ett (i deras tycke) bättre gameplay.

Skrivet av Tarmböld:

Yup WW2 fordon undvek att skjuta on the move, även om det hände ibland. Fanns inga stabilisatorer som idag.

Mm, var ungefär det jag hade för mig. Vet du när det började komma stabilisatorer till tanksen?

Skrivet av Tarmböld:

CoH och MoW tyckte jag hade bra funktioner så man fick sämre accuracy om man inte stanna upp.

Ja en sådan funktion kunde ju passa till det här spelet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar