Xenosaga får troligen ingen HD-remaster

Robot
Xenosaga får troligen ingen HD-remaster

Enligt Bandai Namco skulle de inte vara ekonomiskt lönsamt.

#Bandai-namco, #Xenosaga


Medlem

förståligt spelen var inte de bästa väldigt klunking mech combat och storyn som var tänkt för 6 spel blev tryckt in i 3e spelet och ja det blev inte bra. Göra en Remake av Xenogears där av skulle funka bättre än Xenosaga.

Medlem

Kommer ihåg att jag var så himla hypad inför Xenosaga och tyckte det såg helt fantastiskt ut. Importerade det tillsammans med Suikoden 3 som var två av dom första spelen jag spelade på min regionsfria PS2, men blev rätt så besviken. Xenogears är så mycket bättre.

Har aldrig ens brytt mig om att spela Xenosaga 2 eller 3.

Medlem

Skulle gärna tagit en remake av Xenosaga serien, även om den var lite av en besvikelse.

En remake av Xenogears dock, det skulle jag kunna betala mycket pengar för.
Var väl nåt rättighets tjafs med det spelet dock, som antagligen omöjliggör detta för all framtid, suck.

Medlem

Jag hade mer än gärna tagit emot en remaster på Xenosaga-trilogin, men jag har också en känsla av att det inte vore en särskilt vinstdrivande historia så jag kan förstå varför de väljer att bortprioritera det.
Jag kommer dock att fortsätta hoppas på att det en dag blir verklighet, eftersom jag är ett stort fan av serien och spelen helt klart har potential för rejäla förbättringar i form av smidigare strider m.m.

Skulle även vilja se remasters på Suikoden 3-5, men sannolikheten att det sker är väl ännu mindre, med tanke på hur Konami är nuförtiden.

Shadow Hearts-trilogin vore också väldigt trevligt, men den sålde väl sämst av alla spelserier som nämnts och dessutom gick utvecklaren, Sacnoth/Nautilus, i graven för över 10 år sedan så den enda chansen vore väl om Aruze, som så vitt jag vet äger rättigheterna till varumärket, otroligt nog bestämmer sig för att det är ett projekt värt att satsa på.

Medlem

Awww, synd. Får se fram emot xenoblade-remastern till switch istället.

Medlem

Fortfarande på min att spela lista.

1
Skriv svar