Spelarna flockas återigen till The Witcher 3

Jh
Medlem

Ja 😊 jag blev helt klart sugen på att dra igång The Witcher 3 och äventyra i den världen igen.
Vuxet, mörkt.. Världens bästa spel helt enkelt🤘


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Bara en usel spelare kan se RDR2 som repetitivt som spel, då Witcher 3 är absolut ett av det bästa spelen nånsin, men om RDR2 är repetitivt så är Witcher 3 det med, för inte fan gör man mycket olika slags saker i det spelet heller? Sen om man verkligen inte gillar story i spel, rekommenderar jag att spela Red Dead Redemption 2 Online istället, där slipper du story helt, du skapar din egen gubbe, och roamar runt i världen, gör bus, gör goda gärningar, sen finns story uppdrag, som du kan välja om du vill. Jag spelar inte ens RDR2 singleplayer alls, det fick jag redan på ps4:An, orkar inte börja om från början. Men Online är faktiskt roligare och det är mer som ett rollspel, då du levelar din gubbe, skaffar utseendet som du vill, kläder, bättre häst, förresten den som skrev att man rider 5km i timmen, du kanske inte hajade att skaffa en bra snabb häst, för dom är snabbare än nåt i witcher 3, och nästan snabbare än bilarna i GTA. Så varför måste man alltid börja jämföra, som nån slags vem har störst penis tävling fast om vem som gillar rätt spel och vilket av dessa är det bättre spelet. Det är subjektivt, objektivt, det är inget du kan säga själv, för åsikter är som våra rövhål, vi alla har en, vissa t.om har två (munnen +)... Båda spelen är bra, inget av dom är bättre än det ena, så sluta snacka skit om varandras "älsklings spel", det är bara fånigt och extremt omoget och SÅ onödigt beteende som inte har nån positiv konsekvens än att alla känner behov att försvara sina spel och smak, och ofta då slänga skit på andras smak och favvospel. Bara acceptera att ni tycker olika, ingen av er har rätt, eller fel. Ni tycker på olika sätt. Jag tycker båda spelen är bra, men jag är smartare än ni, så jag behöver inte välja mellan ett eller annat?

Du kunde kortat ner det till att det är olika genrer, så blir orättvist om man har bias för rpg som dom verkar ha som säger tw3 är bättre än rdr3 😉. Ska msn jämföra spel så ska man jämföra samma genre imo. Själv är man bra sugen på rdr3 då man älskade revolver och redemption, och då är jag en av dom som mest kör rpg ^^

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Jag tänkte köpa det i somras när det var Steam-rea men avstod. Suget är inte mindre just nu men jag avstår fortfarande
Än så länge...

Well... that lasted long enough...
Laddar ner Witcher 3 just nu


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Bara en usel spelare kan se RDR2 som repetitivt som spel, då Witcher 3 är absolut ett av det bästa spelen nånsin, men om RDR2 är repetitivt så är Witcher 3 det med, för inte fan gör man mycket olika slags saker i det spelet heller? Sen om man verkligen inte gillar story i spel, rekommenderar jag att spela Red Dead Redemption 2 Online istället, där slipper du story helt, du skapar din egen gubbe, och roamar runt i världen, gör bus, gör goda gärningar, sen finns story uppdrag, som du kan välja om du vill. Jag spelar inte ens RDR2 singleplayer alls, det fick jag redan på ps4:An, orkar inte börja om från början. Men Online är faktiskt roligare och det är mer som ett rollspel, då du levelar din gubbe, skaffar utseendet som du vill, kläder, bättre häst, förresten den som skrev att man rider 5km i timmen, du kanske inte hajade att skaffa en bra snabb häst, för dom är snabbare än nåt i witcher 3, och nästan snabbare än bilarna i GTA. Så varför måste man alltid börja jämföra, som nån slags vem har störst penis tävling fast om vem som gillar rätt spel och vilket av dessa är det bättre spelet. Det är subjektivt, objektivt, det är inget du kan säga själv, för åsikter är som våra rövhål, vi alla har en, vissa t.om har två (munnen +)... Båda spelen är bra, inget av dom är bättre än det ena, så sluta snacka skit om varandras "älsklings spel", det är bara fånigt och extremt omoget och SÅ onödigt beteende som inte har nån positiv konsekvens än att alla känner behov att försvara sina spel och smak, och ofta då slänga skit på andras smak och favvospel. Bara acceptera att ni tycker olika, ingen av er har rätt, eller fel. Ni tycker på olika sätt. Jag tycker båda spelen är bra, men jag är smartare än ni, så jag behöver inte välja mellan ett eller annat?

Att du älskar RDR2 Online lägger ju ribban för vad du tycker ett spel ska vara, dock.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Bara en usel spelare kan se RDR2 som repetitivt som spel, då Witcher 3 är absolut ett av det bästa spelen nånsin, men om RDR2 är repetitivt så är Witcher 3 det med, för inte fan gör man mycket olika slags saker i det spelet heller? Sen om man verkligen inte gillar story i spel, rekommenderar jag att spela Red Dead Redemption 2 Online istället, där slipper du story helt, du skapar din egen gubbe, och roamar runt i världen, gör bus, gör goda gärningar, sen finns story uppdrag, som du kan välja om du vill. Jag spelar inte ens RDR2 singleplayer alls, det fick jag redan på ps4:An, orkar inte börja om från början. Men Online är faktiskt roligare och det är mer som ett rollspel, då du levelar din gubbe, skaffar utseendet som du vill, kläder, bättre häst, förresten den som skrev att man rider 5km i timmen, du kanske inte hajade att skaffa en bra snabb häst, för dom är snabbare än nåt i witcher 3, och nästan snabbare än bilarna i GTA. Så varför måste man alltid börja jämföra, som nån slags vem har störst penis tävling fast om vem som gillar rätt spel och vilket av dessa är det bättre spelet. Det är subjektivt, objektivt, det är inget du kan säga själv, för åsikter är som våra rövhål, vi alla har en, vissa t.om har två (munnen +)... Båda spelen är bra, inget av dom är bättre än det ena, så sluta snacka skit om varandras "älsklings spel", det är bara fånigt och extremt omoget och SÅ onödigt beteende som inte har nån positiv konsekvens än att alla känner behov att försvara sina spel och smak, och ofta då slänga skit på andras smak och favvospel. Bara acceptera att ni tycker olika, ingen av er har rätt, eller fel. Ni tycker på olika sätt. Jag tycker båda spelen är bra, men jag är smartare än ni, så jag behöver inte välja mellan ett eller annat?

Lång text. Båda spelen är okej, witcher lite mer okej.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Bara en usel spelare + WALL OF TEXT

Lite väl bajsnödigt att kalla någon för en usel spelare för att de inte delar samma åsikter som dig själv?

Medlem

själv satt jag igång körde första spelet igen. ville kunna se vad som lik o olikt från serien med storyn. själv vill man se serien igen

Medlem

Jag är även skyldig jag med. Började spela i lördags igen. Fortfarande inte klarat huvudstoryn eller något av DLC så har mycket att se fram emot.

Medlem
Skrivet av Bt:

Spelet är också 30% just på Nintendo Switch kan också spela roll. Jag köpte det idag för fick det inte i julklapp så blev min present till mig själv. Håller på att laddas ner till Switch just nu.

350kr för alla dlc och själva spelet känns bra. Nu ska man bara få tiden också som pappa till två små flickor.

Ohh. Jag såg det också men blev lite skrämd av den nedskalade grafiken. Hur tycker du spelet flyter på? Jag spelar rätt mycket i handhållet läge. Vad är ditt intryck?

Medlem

Det har ju varit både black Friday och cyber monday, så Witcher 3 har varit väldigt billigt. Med det sagt så började jag läsa böckerna för nån månad sedan, och det var pga den kommande serien. På BF köpte jag W3 när det var billigt, tänkte att jag iaf skulle testa ett så pass hyllat spel, lite trögt i början tycker jag. Jag ska nu snacka med lite folk i en by full av folk som inte vill prata med mig hahaha.

Medlem

Svar ja! Jag installerade spelet direkt igen medans jag satt titta på serien.

Dock så tog det väl några timmar att fixa igång alla moddar jag vill ha till spelet innan jag kunde börja köra =D

Medlem

Fortfarande kvar på första tredjedelen av Withcer 2, behöver släppa Surviving Mars ngn vecka..

Fråga, hur är novellerna?

/C

Medlem

Jäkligt coolt spel! Har inte velat köpa tidigare eftersom så ofta man köper och bara lirar en gång eftersom spelet inte passar en men nu finns den på Xbox gamepass. 😃

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Böckerna är dock inte intressant öht. Finns det film/serie på materialet så går det före helt och hållet.
Jag är en "sån där" som i stort sett alltid tycker film/serie är bättre än böckerna

Kommer troligtvis se serien först och om jag gillar det kommer jag bli pepp att köra spelet

Finns inte


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Finns inte

What?

Medlem
Skrivet av crilloan:

Fortfarande kvar på första tredjedelen av Withcer 2, behöver släppa Surviving Mars ngn vecka..

Fråga, hur är novellerna?

/C

Bra om du diggar universumet. Kan rekommendera att du provläser/köper The Last Wish som är en novellsamling.
Har själv läst den, Blood of Elves och Time of Contempt men det var några år sedan nu. Såg att Season of Storms som översattes 2018 är en prequel till den så den lär jag läsa någon dag.

The Witcher Books in Order of Reading
The Last Wish (short story collection), published in Polish in 1993, translated in 2007
Season of Storms , published in Polish in 2013, translated in 2018
Sword of Destiny (short story collection), published in Polish in 1993, translated in 2015
Blood of Elves, published in Polish in 1994, English version in 2009
Time of Contempt, published in Polish in 1995, translated in 2013

Medlem

Witcher 3 fick sin högsta peak detta dygn.
Gör mig glad att fler letar sig till detta underverk<3


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag har tagit tag i saken och börjat om på witcher 3, fastnade aldrig de första försöket. Nu är jag dock hyfsat igång, jag har kul och det är rolig att utforska. Men skulle någon kunna förklara vad grejen med Deserters är? Och varför går jag runt och ta död på varenda en jag möter 😛? Vad har Geralt emot dem?

123
Skriv svar