Sony patenterar ny handkontroll med "paddlar" på baksidan

Robot
Sony patenterar ny handkontroll med "paddlar" på baksidan

Kan det vara Playstation 5-kontrollen?

#Dualshock, #Playstation-5


Medlem

Om de behåller formen från DS4 och förbättrar den med paddlar och dylikt så är jag nöjd. DS4:n är den skönaste kontrollen jag har använt!

Medlem

Med eller utan pung?

Medlem

”Pang på pungen i Portugal”


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

USB C annars kan de skita i uttaget.

Medlem

Lite som steam kontroller

Medlem

Jag ser framför mig presentationen av Playstation 8 och Xbox Kek.
-Här är den nya handkontrollen
-Vad många knappar det är!
-Japp, 101 stycken knappar till den amerikanska marknaden och 104 stycken knappar till den
svenska marknaden.
-Jaha, det är ett tangentbord.
-Ja det blev enklare så tillslut.

Medlem

Ingen usb-c och jag kommer att bli grovt besviken. Det skulle bli som att få en spark i pungen

Medlem

Hoppas den får lite mer tyngd, som en xbox kontroller. Känns alltid lite udda då jag kör med en ps4 kontroller, men då kanske jag bara är van vid en xbox kontroller och tyngden.

Medlem

Jag hoppas dom lägger till knappar på baksidan eller nere på "benen". Tror det skulle fungera svinbra att ha knappar där istället för att bara ha dom uppe på handkontrollen. Man håller ju ändå fingrarna där.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skribent

Har ni två fingrar på ovansidan kontrollen eller shiftar ni finger mellan knapparna? Jag kan inte spela med två fingrar på ovansidan så pekfingrarna får hålla koll på alla knappar på ovansidan.

edit: Det var nog lite off-topic men när det ändå diskuterades handkontroller så passade jag på att fråga.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Har ni två fingrar på ovansidan kontrollen eller shiftar ni finger mellan knapparna? Jag kan inte spela med två fingrar på ovansidan så pekfingrarna får hålla koll på alla knappar på ovansidan.

edit: Det var nog lite off-topic men när det ändå diskuterades handkontroller så passade jag på att fråga.

Jag har två fingrar på l1, l2, r1, r2. Självklart inte samtidigt. Jag är otydlig, jag har ett finger på vänster sidan för L1, L2 och ett finger för R1 och R2. Det är mina pekfingrar på dom, resten är på baksidan för att greppa kontrollen. Samma med xbox kontrollen. Så jag tror att vi kör samma Shadee.

Medlem

Att överhuvudtaget antyda att handkontrollen kommer att bli ett tangentbord var mycket vedervärdigt...

Inaktiv

Sååå man kopierar Xbox Elite 1/2 med paddlar... Good for Såny... Patentera? Lol

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sååå man kopierar Xbox Elite 1/2 med paddlar... Good for Såny... Patentera? Lol

Mm, kan man patentera en lite variation av något som redan finns? Jag använder bara mina pekfingrar till l1,l2 etc. Jag greppar verkligen kontrollen med mina andra fingrar. Jag har en xbox elite 1, men kör verkligen inte dom där bak. Tog bort dom tidigt, hoppas att dom ger något alternativ ifall dom ska implantera detta.

Medlem

Playstation 5 passar likabra i padelhallen, som den gör när man ska fiska med sin pappa "men du måste börja paddla unge, innan vi åker ned för forsen" *flippar med fingrarna mot kontrollen så snabbt det bara går*.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

USB C annars kan de skita i uttaget.

Skrivet av YmerXE:

Ingen usb-c och jag kommer att bli grovt besviken. Det skulle bli som att få en spark i pungen

Om jag inte är helt ute och cyklar så har usb-c redan bekräftats.

Tillagt: Japp det var bekräftat sen innan av Mark Cerny.

Medlem

Kul att de uttökar möjligheterna men ska bli spännande att se varför man ska köpa en sån här istället för Scuf som redan gör succé med sina kontroller.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@gorbatjov: Ah, trevligt. En glad nyhet för mig inför nyårsfestandet

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Kul att de uttökar möjligheterna men ska bli spännande att se varför man ska köpa en sån här istället för Scuf som redan gör succé med sina kontroller.

Skulle väl vara priset isåfall. Förutsatt att en DS5 eller DS4 + "pung" blir billigare än en scuf.

Medlem

@Ljummern: Vi får se, om den är dyrare är jag nyfiken på motiveringen. Ser fram emot lite prestanda tester och trailers


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar