Allt tvivel är nu bortröjt

Skribent
Skrivet av Molotov:

På 90-talet var pc och konsolspel inte samma/portar av samma spel.
PC-Versioner av spel var ofta helt gjort efter PC och samma för konsol. Det gjorde att Konsoler och PC drog nytta av sina respektiva fördelar som i interface osv.
Men jag vill nog påstå att när PC-datorerna fick "voodoo grafikort" med voodookortens intåg så blev PC-spelen snyggare och snabbare. Före det var det "Software" som såg ut som Playstation 1

Nej, man längtar tillbaka till den tiden då spel utvecklades specifikt för PC. Börjar bli lite less på portar och kontrollscheman som är anpassade till handkontroller. Alternativt så är det ett tecken på att man börjar bli gammal "det var bättre förr..."

Avstängd

Plattform vs plattform är löjligt. Oberoende vilken plattform som föredras.

Men speciellt pinsamt är nog pcmasterrace. Efter 25-ish år som främst PC spelare men har även ägt så gott som alla konsoler under samma tidsperiod så vill jag helst inte nämna att jag spelar på PC. Bara På grund av pcmr idiotin skäms jag lite idag över att säga att jag spelar på PC


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

På 90-talet var pc och konsolspel inte samma/portar av samma spel.
PC-Versioner av spel var ofta helt gjort efter PC och samma för konsol. Det gjorde att Konsoler och PC drog nytta av sina respektiva fördelar som i interface osv.
Men jag vill nog påstå att när PC-datorerna fick "voodoo grafikort" med voodookortens intåg så blev PC-spelen snyggare och snabbare. Före det var det "Software" som såg ut som Playstation 1

Mjo Playstation har ingen bilinear texture filtrering som smälter ihop pixlarna i texturerna så man ser varenda pixel istället. Därför det såg så annorlunda ut jämfört med N64.
Men förutom Quake fanns det inte jättemånga spel med bra grafik på PC 1996.
Sen har det ändå varit små fönster skulle jag säga, när konsolgrafik varit vackrare.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Plattform vs plattform är löjligt. Oberoende vilken plattform som föredras.

Men speciellt pinsamt är nog pcmasterrace. Efter 25-ish år som främst PC spelare men har även ägt så gott som alla konsoler under samma tidsperiod så vill jag helst inte nämna att jag spelar på PC. Bara På grund av pcmr idiotin skäms jag lite idag över att säga att jag spelar på PC

inget att skämmas över.
Jag spelar på flera plattformar och har nog alltid ägt konsoler sen barnsben.
Men jag skäms inte för den delen att säga att PC är bäst att spela på
Just nu är jag däremot insöad på VR. Har både PCVR i form av ett WMR-headset och snart en Quest som i förstahand bör ses som en "VR-Konsol" (som även kan kopplas till PC)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

inget att skämmas över.
Jag spelar på flera plattformar och har nog alltid ägt konsoler sen barnsben.
Men jag skäms inte för den delen att säga att PC är bäst att spela på
Just nu är jag däremot insöad på VR. Har både PCVR i form av ett WMR-headset och snart en Quest som i förstahand bör ses som en "VR-Konsol" (som även kan kopplas till PC)

Pcmr anser jag man ska skämmas för. Tyvärr drar den communityn alla andra PC spelare i smutsen per automatik.
Själv kör jag PSVR tillsammans med ps4 pro när det kommer till VR men planerna är ett Quest så småningom. Blev ny 65" TV nu först och Quest är backordered fram till februari så den får vänta lite

Och Jo. Vr är lätt att bli insnöad på. Anser själv att VR är framtiden för spelande. Kommer så klart inte ersätta vanligt spelande helt men för att få bästa upplevelsen är och kommer vr vara krav


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Pcmr anser jag man ska skämmas för. Tyvärr drar den communityn alla andra PC spelare i smutsen per automatik.

Helt enig. Riktigt pinsamt med folk som beter sig sådär och är seriösa.

Inaktiv
Skrivet av HallonTreo:

Helt enig. Riktigt pinsamt med folk som beter sig sådär och är seriösa.

Det tycker ni bara för att ni är dirty console peasants.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Pcmr anser jag man ska skämmas för. Tyvärr drar den communityn alla andra PC spelare i smutsen per automatik.
Själv kör jag PSVR tillsammans med ps4 pro när det kommer till VR men planerna är ett Quest så småningom. Blev ny 65" TV nu först och Quest är backordered fram till februari så den får vänta lite

Och Jo. Vr är lätt att bli insnöad på. Anser själv att VR är framtiden för spelande. Kommer så klart inte ersätta vanligt spelande helt men för att få bästa upplevelsen är och kommer vr vara krav

Tips Oculus Quest finns i lager om du beställer från oculus.com
Billigare än svenska butiker också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Tips Oculus Quest finns i lager om du beställer från oculus.com
Billigare än svenska butiker också

Ahaaa. Trodde det gällde oculus store också.
Tack för tipset


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är ingen töntig diskution.
Älskar man nått försöker man sprida vidare så andra ska få det bästa.
Samma med VR varenda negativ kommentar mot VR här på FZ försöker man motargumentera.
Ja man kanske är nöjd med konsol men man kan kanske alltid omvända en till den ljusare sidan, varför ska man nöja sig "bara" och inte prova det bästa:)

Det är en töntig diskussion, detta då ingen rätt eller fel finns.

Att människor fortfarande inte, efter alla år, förstår att folk fungerar olika är patetiskt, barnsligt och tramsigt. Vilket kan sammanfattas som töntigt.

Istället för att bråka, är det inte bättre att växa upp?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är en töntig diskussion, detta då ingen rätt eller fel finns.

Att människor fortfarande inte, efter alla år, förstår att folk fungerar olika är patetiskt, barnsligt och tramsigt. Vilket kan sammanfattas som töntigt.

Istället för att bråka, är det inte bättre att växa upp?

Vem bråkar i denna tråd egentligen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är en töntig diskussion, detta då ingen rätt eller fel finns.

Både ja och nej. Å ena sidan kan man resonera "låt alla köpa det dom vill, smaken är som baken" osv. Å andra sidan så är ju ett av argumenten i debatten att utvecklingen av spelen med konsol/handkontroller i fokus påverkar upplevelsen även för PC-spelare och att det är därför som PC-spelarna reagerar.

(Och innan någon säger "det är inte konsolernas fel, utan utvecklarnas": javisst så kan man resonera men det är ändå så läget är och så länge det inte finns tillräckligt stora ekonomiska incitament för utvecklarna att ändra på det så kommer det så att förbli. Det "argumentet" förändrar alltså ingenting.)

Skrivet av Freakon:

Istället för att bråka, är det inte bättre att växa upp?

Bråka och bråka. Jag har (i alla fall i de flesta inläggen) sett en god ton där man fört fram en åsikt utan påhopp. Det verkar mer som att dom som gillar sin konsol tenderar att hamna i försvarsläge och drar PCMR-kortet med en gång. Typ mer som att försvara sitt val av plattform snarare än att komma med motargument.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det verkar mer som att dom som gillar sin konsol tenderar att hamna i försvarsläge och drar PCMR-kortet med en gång. Typ mer som att försvara sitt val av plattform snarare än att komma med motargument.

Tycker snarare jag ser mer PCMR-folk som klankar ner på hur dåligt konsol är än jag ser konsol-folk som drar PCMR-kortet.

Jag spelar både PC och konsol. Medtadels på PC.
Jag tycker PCMR är skitlöjligt.
Tror det är väldigt många som kör multiplatform och tycker det är otroligt löjligt med PCMR.

Men men. Som med många andra topics kommer detta bara gå ram och tillbaka tills någon tvingas stänga tråden.

123
Skriv svar