Inga planer på VR-stöd för Mechwarrior 5: Mercenaries

Robot
Inga planer på VR-stöd för Mechwarrior 5: Mercenaries

Men Piranha Games utesluter inte att det kan läggas till i framtiden.

#Mechwarrior-5-mercenaries, #Piranha-games


Medlem

Helt ointressant utan VR för mig.

Medlem

Synd, hade köpt direkt om det haft VR stöd.

Hade aldrig spelat så mycket Elite Dangerous som jag gjort om det inte hade VR stöd. Utan VR stöd hade jag antagligen inte köpt det.

Får hoppas nån modar in VR stöd då...

Medlem

...jag avgudar Mechwarrior 2...så jag såg verkligen fram emot detta spelet med VR stöd... men spelet såg inte hälften så bra ut som jag förväntade mig 2019 och att VR stödet inte finns var nog den största letdown.
Men för eller senare får vi kanske ett grymt Mechwarrior VR med singelplayer kampanj som heter duga... vi kan alltid dröma!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Lär komma mod och lär läggas till inofficiellt stöd.

Men kan lätt säga att spelet är värt de ändå. Riktigt kul. Så kan varmt rekommendera de speciellt nu när man kan få 10$ off på redan ett rimligt pris.

Medlem

Det är en liten studio och spelet är redan försenat så det handlar troligen om ett val man fått göra av tidsbrist, de har ju avtal med utgivare (Epic) som måste hållas. Men om man från början haft VR i åtanke är det kanske inte så svårt att lägga till det efter att man uppfyllt releasekraven.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är en liten studio och spelet är redan försenat så det handlar troligen om ett val man fått göra av tidsbrist, de har ju avtal med utgivare (Epic) som måste hållas.

Vad yrar du om? Piranha Games har valt att ge ut spelet helt själva. De är alltså sin egna utgivare. Finnas att läsa både på wikipedia och på deras säljsida. I detta fallet är Epic inte mer än en återförsäljare...

Medlem

Då kan dom behålla skiten.

Medlem

Bra, de kanske skall koncentrera sig på att fixa det spel de har först. Laddnings tiderna är otroligt sega och texture pop-ins händer hela tiden. Singel player campanigen går ju inte att rädda men det kanske går att optimera det de har.

Medlem

Och därmed blev detta spel helt ointressant.

Medlem
Skrivet av maq777:

Vad yrar du om? Piranha Games har valt att ge ut spelet helt själva. De är alltså sin egna utgivare. Finnas att läsa både på wikipedia och på deras säljsida. I detta fallet är Epic inte mer än en återförsäljare...

Spelet är Epic-exklusivt i ett år, du förstår väl att det innebär skyldigheter gentemot dem?

Jag citerar från din wiki:

"On July 25, 2019, it was announced that MechWarrior 5: Mercenaries would be delayed again with a launch date of December 10, 2019. The game would also be an Epic Games Store exclusive for 1 year."

Medlem
Skrivet av Ahris:

Spelet är Epic-exklusivt i ett år, du förstår väl att det innebär skyldigheter gentemot dem?

Jag citerar från din wiki:

"On July 25, 2019, it was announced that MechWarrior 5: Mercenaries would be delayed again with a launch date of December 10, 2019. The game would also be an Epic Games Store exclusive for 1 year."

Varken du eller jag vet vilka skyldigheter samt rättigheter som finns i kontraktet mellan utgivaren, Piranha Games, och Epic. Jag påpekade bara att du yrar när du felaktig påstår vem som är utgivare till spelet.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Spelet är Epic-exklusivt i ett år, du förstår väl att det innebär skyldigheter gentemot dem?

Jag citerar från din wiki:

"On July 25, 2019, it was announced that MechWarrior 5: Mercenaries would be delayed again with a launch date of December 10, 2019. The game would also be an Epic Games Store exclusive for 1 year."

Jag är rätt säker på att den enda skyldigheten de har är att inte släppa spelet till andra klienter under ett år.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag är rätt säker på att den enda skyldigheten de har är att inte släppa spelet till andra klienter under ett år.

Jag är rätt säker på att Epic har betalat PGI en enorm summa pengar for att täcka de förluster en så stor begränsning av marknaden innebär och har ett intresse av att få en viss vinst av detta i antingen marknadsandelar eller pengar, då är det en förutsättning att spelet släpps inom en rimlig tid.
Om en sån investering vore villkorslös skulle utvecklaren utan vidare kunna skita i att släppa spelet och behålla pengarna. Epic är en global vinstdrivande kooperation som omsätter miljarder, självklart ställer de krav på att deras avtalskunder levererar.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag är rätt säker på att Epic har betalat PGI en enorm summa pengar for att täcka de förluster en så stor begränsning av marknaden innebär och har ett intresse av att få en viss vinst av detta i antingen marknadsandelar eller pengar, då är det en förutsättning att spelet släpps inom en rimlig tid.
Om en sån investering vore villkorslös skulle utvecklaren utan vidare kunna skita i att släppa spelet och behålla pengarna. Epic är en global vinstdrivande kooperation som omsätter miljarder, självklart ställer de krav på att deras avtalskunder levererar.

Så kan det iofs vara.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd... Den här typen av spel är som sagt perfekta för VR. Nu verkar spelet vara en j-a röra ändå, och som epic store exclusive hade det ändå inte haft stöd för Valve Index. Men jag ser fram emot Flight Simulator. Ni som har MW, stödjer det åtminstone flera skärmar, så man kan sitta med tre skärmar och känna sig mech(t)ig?

1
Skriv svar