Inofficiell Red Dead Redemption-remaster skrotas efter stämning

Medlem

"Despite what you think you guys really killed modding."
Hmm, ja du, DamnedDev, det finns en ganska kristallklar skillnad mellan att modda och att ta ett existerande spel och försöka porta det till en nyare spelmotor. Gör dina egna världar, vapen, karaktärer, texturer och ljudeffekter (etc.) eller så låter du bli. Plain & simple.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Tycker snorvalpen kunde fått sig en stämning hela vägen igenom jag.
Maken på nonchalant och arrogant person.
Försöker kopiera ett konsolspel, i en tio år nyare motor tillhörandes uppföljaren, till PC, och kallar det fortfarande för "moddande".

Uppenbart nån &%¤#-unge med relativt hög IQ, för mycket fritid och lärt sig försörja sig själv genom belysa sina evighetsprojekt på donationssidor, där de säljs in enkelt med argumentet som "folkets räddning av PC-varianten som aldrig kom."

Han hade gärna fått sig en kraftig böter åtminstone för min del. Ogillar alla de multum med drägg som missbrukar donationer genom illusioner, bra karisma och en tonad framsida. Folk bör inte donera cash utan insikt :'D... Hade förmodligen gett bättre utdelning att spela på Japan mot Sverige i ishockey.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är det jag gillar med Valve att dom låter en grupp göra en remake på half-life och sen även sälja det på steam.

Valve är ljusår längre än alla andra företag när det kommer till deras IP hantering

Word på detta!

Snacka om att mörda sin fanbase när man väljer att stämma moddare.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Word på detta!

Snacka om att mörda sin fanbase när man väljer att stämma moddare.

Skillnad på mods och att pirata in ett helt annat spel

Medlem

Det här är helt rätt och take two att gå denna väg. Det är inte en modd utan en kopia av spelet. Helt rätt. Enligt mitt tycke och inget jag behöver förklara mer än så här.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Skillnad på mods och att pirata in ett helt annat spel

Fast han skriver ju i kommentarerna att man måste köpa Red Dead 1 och sen använda en emulator för att få in det i 2an. Så det har inget med pirat att göra. Anledningen till stämningen ligger säkert i att de själva tänker göra något liknande. Alltså släppa första spelet i 2ans motor och det här skulle då givetvis konkurrera med det.

12
Skriv svar