Bilspel med ratt ps4

Medlem
Bilspel med ratt ps4

Tja! Grabben fick en ratt till din ps4 och need for speed Heat och rivals från tomten.
Skit roligt att spela med.
Men frågan är... Vilken bilspel är ett måste med ratt?


signatur

🐖💨💩

Medlem

Nu har jag förvisso knappt spelat det som jag köpte för över ett år sedan men... Gran Turismo! Men det beror nog kanske på åldern på grabben. GT kan nog vara svårt för alltför unga åldrar.


signatur

Halo kompis!

Skribent

Nu är jag ingen racingfantast direkt, men Project CARS 2 är riktigt grymt med ratt.

Moderator | Testpilot

Vi kan ju inte ha en sådan här tråd utan att tagga @Tomas Helenius.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

F1 2019 är roligt och kan nog fungera för alla åldrar. I spelet är det dock även lite strategi genom däckbyte och bränslenivå vilket går att förenkla genom inställningar.

Medlem

Det kanske inte är ett måste med ratt men Dirt Rally, Dirt Rally 2 och WRC 8 är riktigt bra rallyspel. De två senaste F1 spelen är rätt trevliga också. Jäkligt kul att känna utvecklingen av ens egna riktiga skills i rallyspelen. Det börjar med avåkningar och diverse krascher. Men efter ett tag susar man genom en del sträckor i alldeles för hög hastighet. Oron för att göra det där lilla misstaget som får en att stoppa rakt i ett träd eller flyga ut för ett stup finns alltid där. Riktigt kul och jag tror inte man behöver ha någon tidigare erfarenhet även om spelen är mot simulatorhållet. Man kan ta det i sin egen takt, för någon är 80km/h alldeles för fort och en annan lär upp i 140km/h på samma ställe för att börja bli nervös. Det jag vill få fram är att oavsett förmåga så får man hela tiden känna att man blir bättre på riktigt. Inte bara massa stats eller liknande som ökar.

Medlem

Han är 6år. Har haft ögonen på projektet cars 2 och F1 2019. (F1 till pappa:) )


signatur

🐖💨💩

Driveclub kanske, men jag tror man har stängt all tillgång till allt extra material man släppte. DLC är tydligen stängd och sony stänger snart ner servrarna för spelets onlinefunktioner. Vet inte om man kan klara sig med basspelet fortfarande?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Farornas Konung

Assetto Corsa! Riktigt nice med ratt, men kanske inget för de yngsta..

Medlem

Finns det bilspel som saknar ratt undrar jag!? 🤪

Medlem

Om du har tillgång till en Commodore64 med usb adapter så Kan jag rekommendera att köra Testdrive med ratt, riktigt skön körkänsla och fantastisk grafik.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Gnällkuk
Skrivet av Fader Konungen:

Driveclub kanske, men jag tror man har stängt all tillgång till allt extra material man släppte. DLC är tydligen stängd och sony stänger snart ner servrarna för spelets onlinefunktioner. Vet inte om man kan klara sig med basspelet fortfarande?

Hade skippat det, det är otroligt snyggt men eftersom det är låst till 30fps blir det ingen vidare upplevelse. Jag försökte verkligen, men gav upp efter 30-talet timmar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Säger Dirt Rally 2 och Project Cars 2. Sladda runt på grusväg i nybörjarvänlig rallykampanj för 150kr och i sistnämnda möjlighet att konfigurera allt som du vill innan race.. där kan du också köra F1 om jag inte minns fel

Medlem

Project cars 2 är ett av det bästa, men för en kille i hans ålder skulle jag kanske säga Forza motorsport 7 eller Forza horizon 3/4. Funkar bra med ratt båda två och forza horizon är mer arcadigt men riktigt skoj och massor av bilar att samla och mecka med och styla, och en öppen värld.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Project cars 2 är ett av det bästa, men för en kille i hans ålder skulle jag kanske säga Forza motorsport 7 eller Forza horizon 3/4. Funkar bra med ratt båda två och forza horizon är mer arcadigt men riktigt skoj och massor av bilar att samla och mecka med och styla, och en öppen värld.

Har du missat att det är spel till PS4 som efterfrågas? Forza finns väl bara till Xbox och PC.

Medlem

Oj haha,,,, ja jo jag är trött... Skyller på det, men då är det närmsta Grand Turismo, inte spelat det på många år dock. Eller Wrc8 om man gillar rally.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Osäker på hur pass väl det stödjer ratt, men Wreckfest på PS4 rekommenderas varmt folkrace, derby race m.m. med bra körkänsla och bra krockfysik, då gör det inget om grabben inte är formel 1 förare utan kan ha riktigt kul ändå.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Osäker på hur pass väl det stödjer ratt, men Wreckfest på PS4 rekommenderas varmt folkrace, derby race m.m. med bra körkänsla och bra krockfysik, då gör det inget om grabben inte är formel 1 förare utan kan ha riktigt kul ändå.

Wreckfest är perfekt för pojken.
Tusen tack för tipset 👍


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Tronic:

Wreckfest är perfekt för pojken.
Tusen tack för tipset 👍

NP


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Tronic:

Tja! Grabben fick en ratt till din ps4 och need for speed Heat och rivals från tomten.
Skit roligt att spela med.
Men frågan är... Vilken bilspel är ett måste med ratt?

Project cars 2.
Har precis exakt alla inställningar du kan önska dig, allt från vy i cockpit, inga händer och ratt, hjälmvy till vinkling av sätet.
Rattinställningar i massor så som force feedback, hur däcken känns på grus osv, inställningar i spelet från enklare svårigheter med linjer, automatisk broms osv.

Utan tvekan det bästa racing spelet för rattar.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Forza Motorsport och forza horizon är utan tvekan denna gens bästa all round bilsim för konsol annars på PS4 är lätt project cars 2. GT är helt OK med.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Project cars 2.
Har precis exakt alla inställningar du kan önska dig, allt från vy i cockpit, inga händer och ratt, hjälmvy till vinkling av sätet.
Rattinställningar i massor så som force feedback, hur däcken känns på grus osv, inställningar i spelet från enklare svårigheter med linjer, automatisk broms osv.

Utan tvekan det bästa racing spelet för rattar.

Läste om de och tittade några videos.
Känns mer som ett spel till mig än till grabben.
Köp blir de oavsett.
Kommer bli dyrt 🤣


signatur

🐖💨💩

Medlem

Kan använda som källa här att jag är motorsportare IRL och har kört det mesta på fyra hjul.

Med det sagt så är det absolut bästa spelet med ratt på PS4 idag Assetto Corsa, det är en av få simulatorer ihop med Rfactor2 (PC) som känns någorlunda trevlig när det kommer till styrkänsla, flex och greppnivå i bilarna.

Project Cars 2 är också kul och har många riktigt bra features och det bäst inskannade banorna men jag placerar spelet mer i "nästan-simulator" kategorin då de aldrig lyckats få till greppkänslan och bilflexen över kerbs.

Detta möjliggör att du kan tvinga dig till bra varvtider genom att göra helknasiga dykningar över kerbs och annat som i verkligheten skulle få din mekaniker att kräkas när hen ser kompressionen du utsatt dina stackars stötdämpare för. Samma problem som för övrigt präglar både Raceroom Experience och gamla godingen Race 07.

Med det sagt är PC2 ett roligare bilspel än både AC och RF2 då de sistnämnda är mer "nu ska vi ta det seriöst och köra bil" än PC2 som har ett kul karriärläge och lite annat.

Vill man bara ha roligt med en "simulator" till PS4 är dock alltid Gran Turismo Sport min rekommendation , det är bara rent bilskoj och jag spelar det ofta själv på grund av den anledningen

Edit: Nya GRID är också för jävla skoj om man bara vill leka


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

jbx
Medlem

Har spelat de flesta bilspelen sen 90-talet på alla möjliga konsoler. De jag har fastnat för i år är Wreckfest, hade även skoj med Grid2 trots kritiken de fick.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@cogiskart:

Du har nog inte spelat Raceroom efter den senaste uppdateringen låter det som.

Medlem

Gran Turismo Sport, no-brainer.
PC2 har så dålig FBB att det är roligare med handkontroll.

Medlem
Skrivet av shiko:

@cogiskart:

Du har nog inte spelat Raceroom efter den senaste uppdateringen låter det som.

Var väl tre-fyra månader sedan jag lirade det senast. Då var det precis som jag beskrev dock. Jag har irl kört flera tusen varv på Mantorp park och jag vet exakt hur och var du kan pressa en bil där.

I Raceroom kan du dock mata bilen över kerbs och annat som skulle straffa dig med en rasad hjulupphängning och en rejäl avåkning i verkligheten. Beviset på detta är bland annat de helt orealistiska varvtiderna du kan uppnå i bilar i RRE.


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

1
Skriv svar