Är Days Gone bra?

Medlem
Är Days Gone bra?

Hej, såg att Days gone var på rea nu på ps4. Tänkte fråga er fellow gamers om det är ett bra spel och om det är ett värt köp

Medlem

Ja! Riktigt bra!

Moderator | Testpilot

Bytte namn på tråden så det är lättare att förstå vad den handlar om och efterfrågar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillade det starkt, spelade färdigt det i Fredags. Mycket bra handling och gameplay.

Medlem

Betalade fullpris för det och hade utan problem kunnat betala mer för ett så bra spel.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ja skit bra spel, jag har det lätt i top 10 av alla spel jag spelat. Därför blir jag chockad hur FZ kunde såga spelet så totalt med 2 av 5? Lätt ett 4 av 5, det är lite buggigt ibland, men inget som förstör upplevelsen. Så om du gillar spel som Last of us, fast Last of us är på en egen nivå.. Men detta är jättebra, och om du inte skulle gilla det, då är du FZ sort av spelare? Mao... usel smak?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Också nyfiken men har väldigt svårt när det blir repetetivt (läs Ubisoft).
Så är det något för mig?

Medlem

Kan varmt rekommendera detta spelet.

Medlem

Det är bra, men combat systemet kan kännas klumpig och ADS accelerationen är hemsk. Det kan kännas repetitivt intill första halvan sen trappas det upp betydligt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är ett utmärkt lir. Helt oförståeligt hur spelpressen sågar måste vart rejält buggigt vid launch och ett helt annat spel.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Också nyfiken men har väldigt svårt när det blir repetetivt (läs Ubisoft).
Så är det något för mig?

Visst återkommer du till vissa delar på kartan men inte som i Assassins creed Odyssey eller Mafia 3.

Medlem

Helt klart värt att spela igenom man gillar spel med bra story.


signatur
Medlem

Japp, håller med resten, mycket bra spel, speciellt om du gillade Last of us.

Medlem

Mycket bra spel,kan bara rekommendera det. Deacons kommentarer kan blir lite väl ostiga och tjatiga men ser man förbi det så lätt 4 av 5 i betyg av mig

Medlem

Klarat ut storyn nu. I stort sett bara hordes kvar. Fantastiskt lir ända till sluttampen med väldigt god eftersmak. Smått obegripliga recensioner det fått.

Medlem

Ute och glider med min motorcykel och då kommer någon idiot och skjuter sönder den. Tar hand om bakhållet med en yxa men sen har jag inte tillräckligt med delar för att laga motorcykeln. Stänger av i ilska och har inte spelat på några veckor.

5/5 otroligt roligt spel som bara blev bättre desto längre in jag kom. Men en krypskytt när man är på fel humör är aldrig rolig...

Medlem

Ca 10 timmar in och har bara bra saker att säga om det. Upplever det inte alls repetitivt heller.
Ett riktigt toppenlir!

Medlem
Skrivet av Thane:

Ute och glider med min motorcykel och då kommer någon idiot och skjuter sönder den. Tar hand om bakhållet med en yxa men sen har jag inte tillräckligt med delar för att laga motorcykeln. Stänger av i ilska och har inte spelat på några veckor.

5/5 otroligt roligt spel som bara blev bättre desto längre in jag kom. Men en krypskytt när man är på fel humör är aldrig rolig...

Dagens ilandsproblem. Bara fixa scraps från närmaste bil.

Medlem

Det här får ju bli att testa helt enkelt!
Ska försöka ta något ur backloggen innan men det är ju alltid roligare med nytt...
Tack för svar!

Medlem

Det är bra men om inte zombi-apokalypsen är din grej eller om du har lätt för att tröttna på gameloopar så kan de bli tjatigt, speciellt om du har som mål att klara spelet till 100%, var förberedd på många timmar.

Jag tycker hela campsystemet är lika kasst som tornen i tex far cry. Fantastisk värld och mainstoryn är bra men side-quest och utfyllnad känns ganska B.

Medlem

zombies suger. annars bra biker spel.

1
Skriv svar