Inofficiell Red Dead Redemption-remaster skrotas efter stämning

Robot
Inofficiell Red Dead Redemption-remaster skrotas efter stämning

Den skulle göras i RDR2-motorn och släppas till PC, men icke sa Nicke.

#Read-dead-redemption, #Take-two


Avstängd

Töntiga uppmärksamhetsprojekt som aldrig kommer någon vart ändå.. Funnits flertalet liknande för GTA. Faktum är att efter varje nytt GTA så har någon påbörjat en konvertering av ett eller flera äldre GTA till den nyare motorn och man brukar komma så långt att man konverterar kartan (som då är tom på i princip allt). Sen är det "bara" resten kvar Dessa projekt skulle ta 10-tals år för ett litet team.. Om det nu ens är möjligt att konvertera quests / scripts osv, vilket jag inte tror och inte sett hittills.

Han fick säkert in många tusenlappar via Patreon osv. Det är enda drivkraften bakom dessa projekt.. De förtjänar ingen uppmärksamhet, imo.

Medlem

Jag förstår tanken och gillar den men...
Man inser väl ändå innan man börjar med sådant att det är mer eller mindre dödsdömt?

Jag utgår ifrån att han inte kontaktade Rockstar i förväg för att kolla om det är okej eller om de kan samarbeta.
Så många timmar av hans liv försvinner för något som ändå inte kommer att accepteras av Rockstar.


signatur

Halo kompis!

Skribent
Skrivet av Bussovic:

Jag förstår tanken och gillar den men...
Man inser väl ändå innan man börjar med sådant att det är mer eller mindre dödsdömt?

Jag utgår ifrån att han inte kontaktade Rockstar i förväg för att kolla om det är okej eller om de kan samarbeta.
Så många timmar av hans liv försvinner för något som ändå inte kommer att accepteras av Rockstar.

Ja man undrar hur han resonerat, speciellt med tanke på att han fått flertalet "cease and desist" från Take-Two. Trodde han att de bara skulle ge upp och låta honom fortsätta?

Men han verkar ju som sagt ha mottagit donationer, så det kanske har ett finger med i spelet.

Medlem

Det är det jag gillar med Valve att dom låter en grupp göra en remake på half-life och sen även sälja det på steam.

Valve är ljusår längre än alla andra företag när det kommer till deras IP hantering

Medlem

Vill man ha bättre grafik. Spela det på One X istället.

Medlem

[quote postid="3955761" userid="325920" name="Bussovic"]
Jag förstår tanken och gillar den men...
Man inser väl ändå innan man börjar med sådant att det är mer eller mindre dödsdömt?

Jag utgår ifrån att han inte kontaktade Rockstar i förväg för att kolla om det är okej eller om de kan samarbeta.
Så många timmar av hans liv försvinner för något som ändå inte kommer att accepteras av Rockstar.
[

Tja, det gick ju bra för Black Mesa?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är det jag gillar med Valve att dom låter en grupp göra en remake på half-life och sen även sälja det på steam.

Valve är ljusår längre än alla andra företag när det kommer till deras IP hantering

Valve å andra sidan tjänar mer pengar än alla andra företag på att inte göra ett skit mer än att hålla Steam plattformen rullande.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vill man ha bättre grafik. Spela det på One X istället.

One X ger inga grafiska förbättringar utan höjer bara upplösningen till 4K. Det har snart gått 10 år sedan RDR släpptes, och varken Take Two eller Rockstar har visat något intresse i att släppa spelet på PC, så det är inte så konstigt att moddare tar saken i egna händer. Dock tvivlar jag på att modden skulle ha blivit något mer än en sandlåda. Att återskapa miljöerna är relativt enkelt. Speciellt om man bara importerar spelvärlden från tidigare spel. Men att programmera in uppdrag och animera cutscenes och faktiskt göra det till en fullt fungerande remake är mer komplicerat. Ganska väntat att Take Two agerade som de gjorde. De har trots allt ett varumärke att skydda.

Medlem

Folk som gör såna här projekt, och berättar om det innan de är klara, är antingen helt dumma i huvudet eller naiva som in i bomben, det finns så många exempel på att folk har fått problem från diverse företag efter att ha försökt något liknande, och så går de ut ändå och berättar, när de inte ens är nära på att bli färdiga, det är så dumt...

Så enda anledningarna jag kan komma på är att de antingen inte har kunskapen att göra klart det så de försöker rekrytera folk som faktiskt kan (och i sin tur potentiellt döma dem till en stämning också) eller så vill de bara ha uppmärksamheten mer än de vill ha projektet klart. Trögt.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Folk som gör såna här projekt, och berättar om det innan de är klara, är antingen helt dumma i huvudet eller naiva som in i bomben, det finns så många exempel på att folk har fått problem från diverse företag efter att ha försökt något liknande, och så går de ut ändå och berättar, när de inte ens är nära på att bli färdiga, det är så dumt...

Så enda anledningarna jag kan komma på är att de antingen inte har kunskapen att göra klart det så de försöker rekrytera folk som faktiskt kan (och i sin tur potentiellt döma dem till en stämning också) eller så vill de bara ha uppmärksamheten mer än de vill ha projektet klart. Trögt.

De måste berätta då hela poängen är fanbase donationer för driva projektet vidare. Nog en del som puttat in massa pengar som nu lär känna sig snuvade..
Massa copyrightat material man sitter och programmerar om, klart som attan någon lär höja på ögonbrynen

Medlem

Det är väl mer ett sätt att försöka få uppmärksamhet och kanske få in en fot i "branschen". Har man ett tomt CV så måste man hitta på något för att göra sig attraktivare. Att börja göra en TC som man vet inte blir av kan ändå fungera som en demonstration av vad man har för kompetenser, men här verkar det ju mer ha handlat om att rippa grejer från originalet vilket inte är så himla intressant för potentiella arbetsgivare.

"Fine, fine, I have a life"... Ja, ok, men då kan du nog glömma branschen. Arbetsförhållandena är ju rätt...tveksamma.

Medlem

Jag är inte förvånad om det finns ett nästan exakt likadant spel i Kina som ingen pratar om. Eller ett som iaf har samma utseende(på skiv fodralet) men är skit dåligt.

Medlem
Skrivet av JonnyBravo:

De måste berätta då hela poängen är fanbase donationer för driva projektet vidare. Nog en del som puttat in massa pengar som nu lär känna sig snuvade..
Massa copyrightat material man sitter och programmerar om, klart som attan någon lär höja på ögonbrynen

Jo, jag förstår det, men det gör det ju bara ännu trögare, en sak att göra det som en mod (där finns det viss chans att det blir ignorerat), men så fort pengar blir inblandat är det som om de välkomnar stämningar öppet...
Tror jag har snackat med killen inblandat i detta (eller något liknande projekt), det skrevs om detta för x antal månader sen (kanske inte här), han hade då fått ett gäng "Cease and desist"-brev och var helt nonchalant över det, han sa öppet att han tänkte fortsätta oavsett och att breven "inte gällde för han gjorde inget fel"...

Medlem

Hade man inte supit bort koden till RDR? Så att man i praktiken behöver gå igenom allt och bygga upp det från grunden utan något att luta sig mot? Har bara ett vagt minne av det här, kan någon bekräfta/dementera?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Valve å andra sidan tjänar mer pengar än alla andra företag på att inte göra ett skit mer än att hålla Steam plattformen rullande.

Förstår jag inte vad det har med det här art göra men det vet vi mycket väl att det inte är sant.

Valve gör mer på steam än vad någon annan plattform gör. Steam är den enda plattformen som låter andra kommunicera med anea spelare sen har dom ganska nyligen laggt till online couch coop.

Hur mycket har tex app store och Google play gjort för att förtjäna sina 30%?

Medlem

Jag står på Rockstars sida om detta. Att någon okänd tar på sig att släppa ett av deras äldre spel till andra format är imho ren piratkopiering.
Det killen borde gjort från början var att kontakta Rockstar, förklara hans intentioner, få ett ok och först därefter börja skapa modden.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag står på Rockstars sida om detta. Att någon okänd tar på sig att släppa ett av deras äldre spel till andra format är imho ren piratkopiering.
Det killen borde gjort från början var att kontakta Rockstar, förklara hans intentioner, få ett ok och först därefter börja skapa modden.

Du tänkte nog inte när du undrar vad Apple och Google har gjort?

Apple gjorde iPhone, uppfann i princip app marknaden. Google gjorde en copy och kallade den android men de licensierar ut mjukvaran så flera kan tillverka telefoner. Så de gör nog en del fortfarande som förtjänar 30%

Dax
Medlem

Är väl inte så konstigt att han åker på en stämning då han inte lyssnat på dom tidigare uppmaningarna.

Samt han borde väl ha insett vad slut resultatet skulle bli innan han ens startade detta då han itne äger rättigheterna över materialet.

Medlem

undrar hur idioten tänkte? leka med ett varumärke du inte har rätt till ens ? förstår mig inte på såna människor... be om lov.. sen kan du pilla annars ge fan i det!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår jag inte vad det har med det här art göra men det vet vi mycket väl att det inte är sant.

Valve gör mer på steam än vad någon annan plattform gör. Steam är den enda plattformen som låter andra kommunicera med anea spelare sen har dom ganska nyligen laggt till online couch coop.

Hur mycket har tex app store och Google play gjort för att förtjäna sina 30%?

Är couch coop samt möjligheten att chatta de bästa argumenten du har för att steam som funnits i 16 år ska få göra 30% påslag vid försäljning av spel etc.?

Medlem

Folk har moddat allt möjligt. Det är synd men jag tycker företaget hade rätt, i och med att det är deras varumärke och de har rättigheter till det. Han kan väl göra sin egen karta i modden, och egen historia, istället för att ta det som redan finns tillgängligt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Är couch coop samt möjligheten att chatta de bästa argumenten du har för att steam som funnits i 16 år ska få göra 30% påslag vid försäljning av spel etc.?

Igen förstår inte vad det har med det här att göra och nu cherry picking:ar du det jag säger så jag orkar inte argumentera.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Är couch coop samt möjligheten att chatta de bästa argumenten du har för att steam som funnits i 16 år ska få göra 30% påslag vid försäljning av spel etc.?

30% är standard i industrin, lyssna inte på Epic propaganda. Den 30% är värt med hur mycket developers får tillbaka från Steam..

Medlem

Hur dum får man bli, så klart det kommer bli konsekvenser om man ignorerar ägarna av IP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns faktiskt rykten att Rockstar själva gör ett likadant projekt, nyligen i en update så lades Mexico placeholders till också.

Hade inte förvånat mig alls om RDR1 släpps i RDR2 och blir en fortsättning där FIB hälsar på Marstons Ranch.

Kan hoppas, men ändå inte. Vill helst ha något nytt.


signatur

Ordo Ab Chao

KoP
Medlem

Ja vad hade dom väntat sig?

Idén är god med ack så korkad. :'D

KoP
Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är det jag gillar med Valve att dom låter en grupp göra en remake på half-life och sen även sälja det på steam.

Valve är ljusår längre än alla andra företag när det kommer till deras IP hantering

Ja, Valve är väl inte så petiga.. bara dom kan casha in lite så spelar det nog inte så stor roll vad ett gäng glada amatörer gör med deras produkter.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är det jag gillar med Valve att dom låter en grupp göra en remake på half-life och sen även sälja det på steam.

Valve är ljusår längre än alla andra företag när det kommer till deras IP hantering

Så det är så vi kommer få HL2 episode 3, HL 3, osv, valve låter fans göra sina egna spel och sedan sälja dessa på steam? för valve är så snälla.

...

Lycka till säger jag till de som får den idéen...

Skribent
Skrivet av jehuty:

Förstår jag inte vad det har med det här art göra men det vet vi mycket väl att det inte är sant.

Valve gör mer på steam än vad någon annan plattform gör. Steam är den enda plattformen som låter andra kommunicera med anea spelare sen har dom ganska nyligen laggt till online couch coop.

Hur mycket har tex app store och Google play gjort för att förtjäna sina 30%?

Är inte det du nämner just exempel på "att hålla plattformen levande"?

12
Skriv svar