Squadron 42 spänner grafikmusklerna i ny trailer

Medlem

@filbunke: kommer väl game reviews on gameplay videos från youtubers efter spel release?
Håller med att det låter ganska dumt när man säger att man inte vill spoila spelet, tycker det är en röd flagga. Lite som när utvecklarna inte vill att det ska finnas några reviews av spelet innan release. Det är väl helt upp till spelarna ifall de vill läsa reviews och spoila för sig själva. Jag hoppar oftast över spelreviews på spel jag är intresserad av och kollar sista betyget, pro and cons.

Om man har lärt sig något från ens tidigare spelköp så är det att man inte ska förhandsboka. Personligen kommer jag vänta ett bra tag efter release för Squadron 42, läsa och kolla upp vad flera personer kommer säga om spelet. Är lite rädd att flesta av spelets reviews och rekommendationer i början kommer komma ifrån personer som har lagt ner en hel del pengar på spelet redan. Detta heter något speciellt och irriterar mig extremt mycket att jag inte kommer på ordet eller ordspråket. När man har lagt ner tid eller pengar på något och därför inte kan erkänna att det skulle vara dålig. Eftersom om personen skulle erkänna detta så skulle det betyda att personen i fråga erkänner att han eller hon gjort ett dåligt val eller något sånt. Om någon vet vad detta heter, snälla hjälp mig xD

Hoppas Squadron 42 kommer bli nice, speciellt storyn osv. Ett tech demo kan vara riktigt vackert o mysig att vandra runt i, men blir extremt tråkigt ifall det inte finns något mer.

Medlem
Skrivet av noyart:

@filbunke: kommer väl game reviews on gameplay videos från youtubers efter spel release?
Håller med att det låter ganska dumt när man säger att man inte vill spoila spelet, tycker det är en röd flagga. Lite som när utvecklarna inte vill att det ska finnas några reviews av spelet innan release. Det är väl helt upp till spelarna ifall de vill läsa reviews och spoila för sig själva. Jag hoppar oftast över spelreviews på spel jag är intresserad av och kollar sista betyget, pro and cons.

Om man har lärt sig något från ens tidigare spelköp så är det att man inte ska förhandsboka. Personligen kommer jag vänta ett bra tag efter release för Squadron 42, läsa och kolla upp vad flera personer kommer säga om spelet. Är lite rädd att flesta av spelets reviews och rekommendationer i början kommer komma ifrån personer som har lagt ner en hel del pengar på spelet redan. Detta heter något speciellt och irriterar mig extremt mycket att jag inte kommer på ordet eller ordspråket. När man har lagt ner tid eller pengar på något och därför inte kan erkänna att det skulle vara dålig. Eftersom om personen skulle erkänna detta så skulle det betyda att personen i fråga erkänner att han eller hon gjort ett dåligt val eller något sånt. Om någon vet vad detta heter, snälla hjälp mig xD

Hoppas Squadron 42 kommer bli nice, speciellt storyn osv. Ett tech demo kan vara riktigt vackert o mysig att vandra runt i, men blir extremt tråkigt ifall det inte finns något mer.

Skulle du inte bli tjurig om det dök upp en video på youtube där dom visar en död Gary Oldman "Mark Hamill" som thumpnail, när du kollar runt lite på youtube videor? Långt innan spelet är släppt dessutom.

Visst dom kan lägga till en gameplay video på spelet så länge det är inte är några major spoilers med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Skulle du inte bli tjurig om det dök upp en video på youtube där dom visar en död Gary Oldman "Mark Hamill" som thumpnail, när du kollar runt lite på youtube videor? Långt innan spelet är släppt med dessutom.

Men för fan, spannet från ett gameplay-demo och att visa en rejäl story spoiler (på omslaget tom.) är enormt stor, riktigt dåligt argument. Eller vem menar du skulle få tag i sådan information så långt innan släpp? Så fort spelet släpps kommer det dyka upp ändå inom snar framtid då det är många som, uppenbarligen inte har något annat för sig, spelar igenom spelet på 1 dag.
Det är inte svårt att undvika spoilers, inte alls.

Medlem

@Fiddi: Okej, om det skulle va så att reviewers skulle ha tillgång till tex game of thrones en månad för alla andra. Då skulle det va lätt för folk som inte vill bli spoilade att inte bli spoilade? När dom läser nyheter, eller är inne på youtube.

Likheten finns där, många skådespelare som har stora roller i spelet. Man vill helst själv uppleva vad som kommer hända med dom, utan att något stolpskott på youtube eller aftonbladet spoilar för en.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Okej, om det skulle va så att reviewers skulle ha tillgång till tex game of thrones en månad för alla andra. Då skulle det va lätt för folk som inte vill bli spoilade att inte bli spoilade? När dom läser nyheter, eller är inne på youtube.

Ja, alltså, jag lyckades ta mig igenom att vänta ut en hel säsong av Game Of Thrones utan att bli spoilad (och då använde jag internet som vanligt, läste nyheter, kollade på youtube, tom. meme-sidor etc.), det är bara att ignorera allt som har med det att göra under den perioden. Om du tycker det är svårt så tror jag det finns skripts du kan sätta upp i webbläsaren som filtrerar ut baserat på nyckelord.
Beror självklart på vilken nivå av självkontroll du har, men generellt svårt är det inte att undvika information du inte vill veta (gör ju tex. 'anti-vaxxers' ).

Typ denna tex. https://chrome.google.com/webstore/detail/spoiler-protection-...

Ett annat exempel, jag har fortfarande ingen aning om vad som händer i Red Dead Redemption 2 alls, Sekiro, Dark Souls 3, Death Stranding, etc. etc. Dels, såklart, för jag inte är intresserad, men också för jag inte klickat eller kollat på något relaterat till det.

Medlem

@Fiddi: Aftonbladet av alla sidor spoilade mig

Att Jon Snow blev dödad

på första sidan. Skulle kolla dagen efter på det avsnittet men fick sota för det. >.<


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Aftonbladet av alla sidor spoilade mig

Att Jon Snow blev dödad

på första sidan. Skulle kolla dagen efter på det avsnittet men fick sota för det. >.<

Är ju tråkigt såklart, men samtidigt så tycker man väl ändå att det är dumt att läsa Aftonbladet om man inte vill bli spoilad (eller alls överhuvudtaget), det är ju bokstavligen deras syfte, att kapitalisera på saker som folk klickar på.
Men som sagt, det där tillägget jag länkade ovan hade förmodligen räddat dig, om du tvunget vill läsa Aftonbladet.

Medlem

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/edqiyq/squadron...
Som sagt en bit kvar :/

Squadron 42 ska ju vara ganska linjärt, men med tanke på vad som visades upp 2017 så ska det också vara en del pussel inblandat, så förhoppningsvis så kommer det mycket mer.
Squadron 42: Pre-Alpha WIP Gameplay - Vertical Slice w/ Director's Commentary

edit. För mig sa den här teasern ingenting egentligen(jämfört med hur folk på yt kommenterar), mer än att youtube sabbar mycket med sin komprimering och det visuella är ju något man redan förväntar sig.
När jag sedan tänkte på gameplay, så dök Crysis upp i mitt huvud, och jämförde sedan med trailern från 2007...
Nåja, en tidig teaser går ju inte att jämföra riktigt med slutgiltig trailer men Crysis var ett kul spel.

Medlem

@Fiddi: Nice att det fanns ett spoiler filter, hade ingen aning om det. Behöver inte skaffa nya need for speed iaf, för youtubers har redan spoilat slutet för mig. Men jag kommer nog ha bra användning för det. Även om man inte spelar det spelet för just storyn.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Nice att det fanns ett spoiler filter, hade ingen aning om det. Behöver inte skaffa nya need for speed iaf, för youtubers har redan spoilat slutet för mig. Men jag kommer nog ha bra användning för det. Även om man inte spelar det spelet för just storyn.

Har inte använt det själv men det har fått bra betyg så antar att det fungerar, lite sunt förnuft i samband med det så blir det nog bra, du får vara försiktig helt enkelt

Själv har jag inte ens sett gameplay på nya Need For Speed alls, visste knappt ens att det släppts.

Hur som helst, det går att visa gameplay utan massvis med spoilers, tex. side-quests eller något dylikt. Om spel som The Witcher kan göra det, eller Mass Effect så kan detta spelet också.

Medlem

@Fiddi: Testade firefox versionen, men den verkar inte funka.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det kommer givetvis gameplay senare när dom börjar göra reklam för spelet på allvar.
Nu är det väl helt enkelt för tidigt. Ingen vill ju ha ett till Witcher/Division liknande scenario igen.

Medlem

Men innan dom "släpper" det så måste dom juh sälja lite skins och vapen och rustingar och kartor och ljud till "spelet". Sen måste dom sälja allt igen innan dom släpper lootboxar. Så som sc kommer det väll bli en pay to win "spel" i framtiden när dom har mjölkat allt dom kan från dom lättlurade.

Medlem

Visual teaser står det ju i videon och inte trailer. Känns ändå som att det är en viss skillnad eller är det bara jag?

Tror deras störta problem är just den snygga och "moderna" grafiken som väldigt snabbt kommer bli omodern och ful. lagom till 2021, eller när man hade tänkt att släppa spelet, kommer vi ha sett flertalet titlar med minst lika snygg grafik och då hänger allt på storyn samt spelkänsla.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Men innan dom "släpper" det så måste dom juh sälja lite skins och vapen och rustingar och kartor och ljud till "spelet". Sen måste dom sälja allt igen innan dom släpper lootboxar. Så som sc kommer det väll bli en pay to win "spel" i framtiden när dom har mjölkat allt dom kan från dom lättlurade.

Japp, CIG är i framkant på alla fronter så Squadron 42 blir det första Single Player spelet med Pay2win.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Testade firefox versionen, men den verkar inte funka.

Nehepp, har som sagt inte testat den, men är du säker du har rätt version för det stod något om android version på Firefox med, kanske fått tag i den av misstag? Om inte så kanske det finns något alternativ.

Medlem

@Fiddi: Fanns en annan version som kunde ta bort text. Dom andra funktionerna funkade inte så bra. Blockern tog bort alla thumbnails och bilder på alla sidor istället för just dom man specifikt hade valt bort.

Edit: Efter att ha kollat runt vad alla funktioner gör i programmet, kan jag konstatera att programmet är bara till för att ta bort text med spoilers och inget annat. Att man kan ta bort bilder är bara en extra funktion i programmet, den tar bort alla bilder på webläsaren, det är det enda den är till för.

Programmet jag använde heter spoiler protection 2.6 till firefox. Men det känns inte som att det är värt att använda den för att unvika spoilers, med tanke på att många youtubers lägger sina spoilers i thumpnailen på sina videor.

Istället för att anta något, så kan vi släppa detta med spoiler programet och fortsätta diskutera om spelet istället, för detta känns lite off-topic.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Fanns en annan version som kunde ta bort text. Dom andra funktionerna funkade inte så bra. Blockern tog bort alla thumbnails och bilder på alla sidor istället för just dom man specifikt hade valt bort.

Förmodligen ett inställningsproblem då låter det som.

Medlem

En annan orsak till att de inte vill spoila storyn i SQ42 är för att en stor del av SC communityn skulle sluta interagera med CIG via spectrum eller liknande av rädsla för att varje SC diskussion skall riskera att halka in på spoilers. CIG är beroende av att folk är aktiva via deras plattformar för att sedan passivt eller aktivt nätverksmarknadsföra spelet. Detta då de inte lägger pengar på marknadsföring själva. Ju fler som är aktiva via CIGs plattformar ger dessutom en större andel som donerar pengar till projektet.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

En annan orsak till att de inte vill spoila storyn i SQ42 är för att en stor del av SC communityn skulle sluta interagera med CIG via spectrum eller liknande av rädsla för att varje SC diskussion skall riskera att halka in på spoilers. CIG är beroende av att folk är aktiva via deras plattformar för att sedan passivt eller aktivt nätverksmarknadsföra spelet. Detta då de inte lägger pengar på marknadsföring själva. Ju fler som är aktiva via CIGs plattformar ger dessutom en större andel som donerar pengar till projektet.

Vad snackar du om? Man har ju själva uttalat sig om att senaste investeringen på $46m var öronmärkta till marknadsföring.

"Los Angeles-based Cloud Imperium said Thursday the new capital will go towards marketing the single-player Squadron 42 for a summer 2020 release date, one of the two commercial releases of Star Citizen.". Saxat från Forbes.

Ser inga problem att slänga fram några minuter spoilerfri gameplay från ett AAA-spel. Typ random konversationer, scener från en strid, när en spelare interagerar med miljön osv, osv. Det handlar givetvis inte om att spoila storyn utan att CIG ligger efter i schemat i vanlig ordning. Tror mycket handlar om exempelvis skådisarna som "värvades" 2015 och motion capture, har hänt väldigt mycket på den fronten de senaste åren och tittar man tillbaka på tidigare klipp ser det redan gammalt ut.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Vad snackar du om? Man har ju själva uttalat sig om att senaste investeringen på $46m var öronmärkta till marknadsföring.

"Los Angeles-based Cloud Imperium said Thursday the new capital will go towards marketing the single-player Squadron 42 for a summer 2020 release date, one of the two commercial releases of Star Citizen.". Saxat från Forbes.

Ser inga problem att slänga fram några minuter spoilerfri gameplay från ett AAA-spel. Typ random konversationer, scener från en strid, när en spelare interagerar med miljön osv, osv. Det handlar givetvis inte om att spoila storyn utan att CIG ligger efter i schemat i vanlig ordning. Tror mycket handlar om exempelvis skådisarna som "värvades" 2015 och motion capture, har hänt väldigt mycket på den fronten de senaste åren och tittar man tillbaka på tidigare klipp ser det redan gammalt ut.

Indeed, men det är bra om man läser på lite innan man drar slutsatser. För marknadsföring inför släppet står det. Dvs det är inget som spenderas idag och inget som har spenderats tillbaks i tiden. De kommer inte börja spendera detta innan de är säkra på att de har ett klart release datum för spelet. Idag siktar de på beta Q3 2020 som du kan se på roadmap bilden några inlägg upp.

Så mitt inlägg är en korrekt beskrivning av rådande läge.

Medlem

För ett år sedan så var tanken att det skulle släppas skarpt sommaren 2020, nu talas det om en beta Q3 2020.

Hur många gånger har man flytta fram SQ42 nu?

Medlem
Skrivet av filbunke:

För ett år sedan så var tanken att det skulle släppas skarpt sommaren 2020, nu talas det om en beta Q3 2020.

Hur många gånger har man flytta fram SQ42 nu?

Jag känner inte igen detta, har du källa från CIG på att SQ42 skulle släppas sommaren 2020?

Medlem
Skrivet av JRico:

Jag känner inte igen detta, har du källa från CIG på att SQ42 skulle släppas sommaren 2020?

Två inlägg ovanför ditt.

Medlem
Skrivet av JRico:

Jag känner inte igen detta, har du källa från CIG på att SQ42 skulle släppas sommaren 2020?

Skrivet av filbunke:

Två inlägg ovanför ditt.

Det stämmer, Squadron 42 låg i en planerad stängd beta för Q2 2020 tidigare i år men de meddelande om det var i slutet på sommaren att de behövde skjuta upp det tre månader.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Det stämmer, Squadron 42 låg i en planerad stängd beta för Q2 2020 tidigare i år men de meddelande om det var i slutet på sommaren att de behövde skjuta upp det tre månader.

Det var för ett skarpt släpp, inte en beta.

Men det är ju inget nytt, de har hela tiden flyttat fram när spelen skulle släppas.

Så jag tror på ett datum när det faktiskt händer det datumet....

Medlem
Skrivet av IMSG:

Visual teaser står det ju i videon och inte trailer. Känns ändå som att det är en viss skillnad eller är det bara jag?

Tror deras störta problem är just den snygga och "moderna" grafiken som väldigt snabbt kommer bli omodern och ful. lagom till 2021, eller när man hade tänkt att släppa spelet, kommer vi ha sett flertalet titlar med minst lika snygg grafik och då hänger allt på storyn samt spelkänsla.

De kommer att behöva mer pengar för att fixa till grafiken, och för att spela in nytt med skådespelarna, spelet skjuts upp ytterligare några år....

Medlem

@filbunke: Dom har inte sagt att spelet ska släppas q2 2020... Om det är så så skulle jag vilja ha källa på det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av filbunke:

Två inlägg ovanför ditt.

Det är Forbes som påstår det, inte CIG.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@filbunke: Dom har inte sagt att spelet ska släppas q2 2020... Om det är så så skulle jag vilja ha källa på det.

Skrivet av JRico:

Det är Forbes som påstår det, inte CIG.

Då köper jag det. Det är betan som de flyttar fram 3 månader.

Planen var en beta sommaren 2020, vilket nu har flyttats fram 3 månader. Ni håller med om det? Så får vi se vad som händer runt september/oktober nästa år....

123
Skriv svar