FZ korar Årets spel 2019!

Redaktör
Skrivet av fredrikbra2:

Hur kan Beat Sabers hamna på 8:e plats på årets top 20 lista.

Spelet släpptes ju förra året :/

Fullversionen släpptes i maj i år, det släpptes i early access tidigare.


signatur
NuZ
Testpilot

Tror de flesta kommer se läsarnas lista som den ”riktiga” faktiskt. Ja ett värdigt spel blev vinnare absolut men att utesluta garanterat 2 av årets absolut bästa spel för att det är remakes så omgjorda att det är ett nytt spel med gammal titel. Men man kan ta med ett strategi spel som är lika dant år efter år i stort sett eller ett nischat party vr spel som är guitarr hero med ljussablar från 2018. Ända variationen är soundtracket i spelet.

Nae förstår inte alls hur listan kunde bli så för mig otroligt oförankrad i verkligheten i år. Men men som jag sa tidigare, mycket trevlig kväll för en fantastisk sak! Min bror hade Lymfom förra året.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NuZ:

Tror de flesta kommer se läsarnas lista som den ”riktiga” faktiskt. Ja ett värdigt spel blev vinnare absolut men att utesluta garanterat 2 av årets absolut bästa spel för att det är remakes så omgjorda att det är ett nytt spel med gammal titel. Men man kan ta med ett strategi spel som är lika dant år efter år i stort sett eller ett nischat party vr spel som är guitarr hero med ljussablar från 2018. Ända variationen är soundtracket i spelet.

Nae förstår inte alls hur listan kunde bli så för mig otroligt oförankrad i verkligheten i år. Men men som jag sa tidigare, mycket trevlig kväll för en fantastisk sak! Min bror hade Lymfom förra året.

Jag tror de flesta ser den lista som stämmer bäst överens med ens egna åsikter som "den riktiga". Brukar vara så, av förkarliga skäl. Eftersom redaktionens lista inte föll dig i smaken hoppas du således på läsarnas lista...

Medlem

@Tomas Helenius:

Å ingen FF XIV Shadowbringers? =O

Medlem

Disco Elysium, ett långtråkigt textäventyr i fårakläder kammar hem det både här och där. Märkligt.

Medlem

Fasen, detta är nog mitt sämsta spelår någonsin, bara hunnit testa en titel på hela denna listan

Skribent

Listor är alltid kul. Hatar nyårsafton, men alla listor som kommer innan gör det värt besväret.

Medlem

Disco Elysium är klart värdiga vinnare. Kul att se att ett spel utan värsting grafik kan vinna. Grymt bra val.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Jag tror de flesta ser den lista som stämmer bäst överens med ens egna åsikter som "den riktiga". Brukar vara så, av förkarliga skäl. Eftersom redaktionens lista inte föll dig i smaken hoppas du således på läsarnas lista...

Saken är nog att den inte föll i smaken för många. Men ja, ens egen lista är den riktiga. Där är 2st remakes med i top 5 som är så omgjorda att det endast delar delar av manus och titel typ. Menar att listan som presenteras på FZ kommer folk känna igen sig i läsarnas lista istället för redaktionens

1. RE2 Remake
2. Disco Elysium
3. Jedi Fallen Order
4. The Outer Wilds
5. Links Awakening
6. The Outer Worlds
7. Death Stranding
8. Greedfall
9. Sekiro
10. Gears 5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pappa Zappa:

Disco Elysium, ett långtråkigt textäventyr i fårakläder kammar hem det både här och där. Märkligt.

Det är nog inte märkligare än att andra inte alls tycker det är långtråkigt.

Själv tyckte jag det nya Star Wars-spelet var rätt ointressant, men uppenbarligen är det många som tycker annorlunda. Brukar vara så.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jahopp.. Disco Elysium?

inte RDR2 alls med på listan?
jahopp

RDR2 släpptes 2018, och de förtjänar knappast ett pris för att exkludera PC enbart för att få folk att köpa spelet fler gånger.

Medlem

Bra lista men jag saknar Modern Warfare på denna lista.

Redaktör
Skrivet av sezth:

@Tomas Helenius:

Å ingen FF XIV Shadowbringers? =O

Tyvärr, en expansion, inte ett nytt spel.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Augustus:

Bra lista men jag saknar Modern Warfare på denna lista.

Bra spel men ändå ytterligare ett COD. Uppföljare som inte utmärker sig mer än så har svårt överlag att övertyga oss om dess listpotential.


signatur
Medlem

De enda spel jag spelat på listan var Disco Elysium och Outer Worlds, men de var ju bra.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

"Årets spel" är ungefär som att säga "Årets Spotify-lista" - smaken som baken även om de flesta har hår där bak till.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi beslutade att bara ta med spel med premiär i år - Årrts spel 2019. Så inget RE2, Red Desd 2 eller AoE2.

RE 2 Remake bör väl ändå klassas som ett släpp i år. Att det bygger på ett gammalt spel är förvisso sant, men det är ju bara själva storyn i stort. Det är ju ett helt nytt spel i övrigt.

Medlem

Steel Division 2 <3 Får man fråga redaktionen hur många röster spelet fick?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av DarkaN:

Mycket okänt för min del. Nackdelen med att jobba och inte studera. Missar massa spel :<

I hear you! Lägg till familj och små barn på det så blir du svältfödd på riktigt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fredrikbra2:

Hur kan Beat Sabers hamna på 8:e plats på årets top 20 lista.

Spelet släpptes ju förra året :/

Early access förra året, full release i maj.


signatur
Medlem

Ursäkta men RE2 remake är ju mer eller mindre ett nytt spel... visst det är ju en story knyckt delvis från originalet, men spelet i övrigt är så annourlunda... Inte jordens undergång för det, men lite störd blir jag.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Ursäkta men RE2 remake är ju mer eller mindre ett nytt spel... visst det är ju en story knyckt delvis från originalet, men spelet i övrigt är så annourlunda... Inte jordens undergång för det, men lite störd blir jag.

Agreed. Kan känna när det skiljer så pass oerhört många år och generationer på versionerna, i en helt ny motor liksom två decennier senare så kan man med trygghet bedöma det som nytt spel :D... jag tror ingen hade ifrågasatt det iallafall.

Doom 2 i nya Doom motorn hade ju liksom känts jävligt olika haha.

Medlem

Håller inte med det minsta, Control är årets spel!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Bra lista. Flera spel som jag har missat men kommer att köpa och ge tid. Speciellt Death Stranding och Sekiro ligger högt på min inköpslista.

Dicsco Elysium är nog inget för mig dock. Kommer dock att försöka att ge det en chans vid tillfälle.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas på en konsollport av Disco Elysium under 2020

Skägg.
10 Chambers

Nu finns nedräkningen från plats 10 till 1 som podcast. Hela sändningen var för lång så jag tog med det som kändes mest väsentligt.

https://anchor.fm/fragzone/episodes/rets-Spel-2019-e9plgl


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

RDR2 släpptes 2018, och de förtjänar knappast ett pris för att exkludera PC enbart för att få folk att köpa spelet fler gånger.

Var väl jätte många som inte spelade det på konsol, så klart, då är det själv klart att den förtjänar att vara med på listan bara pga att det släppes på PC.

Medlem

FZ har riktigt dålig smak måste jag säga för endast 4spel är värdiga på den listan resten är skräp. Var fan är Days Gone som är en solklar 10 bästa zombie spelet den här generationen, var är Resident Evil 2 Remake, Crach bandicoot Go kart ?????

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra spel men ändå ytterligare ett COD. Uppföljare som inte utmärker sig mer än så har svårt överlag att övertyga oss om dess listpotential.

Och ändå hamnade DMC5 så högt på listan? Det är ju trots allt egentligen bara ett till DMC, hur man än ser på det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gundemannen:

Och ändå hamnade DMC5 så högt på listan? Det är ju trots allt egentligen bara ett till DMC, hur man än ser på det.

Jag tror de flesta kan vara överens om att Capcom inte massproducerar DMC—spel i samma takt som Acti. Ju mer tid tid det är mellan spelen desto mer upplever i alla fall jag att nya delar tillför något nytt.


signatur
123
Skriv svar