Mormor Gråter

Inaktiv
Mormor Gråter

Jag önskar er alla en riktigt God Jul!
Ta hand om er och era nära och kära!

Här bjuder jag på en video som jag gjorde 2019!

Love you all!

(Original)
Den 11 november 2019 började jag med ett litet projekt, jag bestämde mig för att börja spela in och redigera egna filmer igen, något som jag gjorde mycket förr.

Mitt första projekt var att på helt egen hand sätta ihop Jonas Gardells pjäs Mormor Gråter.

Den 23 december satte jag ihop det sista och så här blev resultatet:

Medlem

Feedback? De där var inget bra. Kameravinklarna skriker amatörfilm så långt ögat når.. Troll? Inget man orkade titta klart på. Fick klicka igenom den.

Vill ej vara elak. Men sanningen svider ibland.

Inaktiv
Skrivet av Nesanfidde:

Feedback? De där var inget bra. Kameravinklarna skriker amatörfilm så långt ögat når.. Troll? Inget man orkade titta klart på. Fick klicka igenom den.

Vill ej vara elak. Men sanningen svider ibland.

Jag håller med,det är mycket som jag inte är så nöjd med och kunde ha gjort bättre, därför tvekade jag ett tag innan jag väl laddade upp den. Något jag aldrig hade tvekat med förr, men jag är i en period i mitt liv när jag inte är nöjd med något jag gör, men jag får ändå tacka för feedbacken.

Jag förstår bara inte vad du menar med troll, jag trollar inte med någon. Jag har bara bestämt mig för att ta upp ett gammalt intresse igen för att jag vill börja må bättre igen. Jag har aldrig påstått att jag är något proffs om det är det du tror.

Jag brukar också klicka mig igenom det mesta jag ser på nätet, har varken ork eller tid att se vad som helst.

Det är lugnt, det finns värre saker du hade kunnat säga.

Skribent

Jag tyckte det var helt okej. Klart att det ser "amatörmässigt" ut när man sitter och gör saker för skojs skulle hemma. Underhållande och bra skådespeleri – det är inte lätt att gestalta flera olika karaktärer.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tyckte det var helt okej. Klart att det ser "amatörmässigt" ut när man sitter och gör saker för skojs skulle hemma. Underhållande och bra skådespeleri – det är inte lätt att gestalta flera olika karaktärer.

Tack så mycket

Jag satt allvarligt talat just nu och funderade på om jag skulle ta bort videon från Youtube. Men nu får den vara kvar ett tag till.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tack så mycket

Jag satt allvarligt talat just nu och funderade på om jag skulle ta bort videon från Youtube. Men nu får den vara kvar ett tag till.

Äsch behöver ej ta bort den. Som sagt kunde aldrig döma skådespeleriet då jag klickade igenom det. Bara fortsätt o kör din sak 👍 för vem är jag att döma?

Inaktiv
Skrivet av Nesanfidde:

Äsch behöver ej ta bort den. Som sagt kunde aldrig döma skådespeleriet då jag klickade igenom det. Bara fortsätt o kör din sak 👍 för vem är jag att döma?

Tack

Inaktiv

Ska kolla detta inatt på jobbet

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tack så mycket

Jag satt allvarligt talat just nu och funderade på om jag skulle ta bort videon från Youtube. Men nu får den vara kvar ett tag till.

Rom byggdes inte på en dag.

Fortsätt med det du känner är passionerande för dig och skit i alla andra.

Tror inte Tarantino exempelvis var långt ifrån bättre i början av sitt intresse. Ta inte åt dig kritik, ta bara till dig det och testa dig fram.

Tack för att du delade med dig.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Rom byggdes inte på en dag.

Fortsätt med det du känner är passionerande för dig och skit i alla andra.

Tror inte Tarantino exempelvis var långt ifrån bättre i början av sitt intresse. Ta inte åt dig kritik, ta bara till dig det och testa dig fram.

Tack för att du delade med dig.

Det finns ju en viss herr Jackson som gått från Bad Taste till Sagan om Ringen liksom

Inaktiv

Nu har jag sett den och tycker att den var intressant. Nu har jag inte sett särskilt många pjäser men var lite kul att man aldrig riktigt visste vart det var påväg samt att jag tycker du gjorde ett bra arbete i att differentiera karaktärerna så alla kändes egna. Tummen upp Vad filmade du med om man får fråga? Ovan att se 4:3 om inte det var något du klippte till i efterhand?

Medlem

Haha du har en skön stil, gillade den!

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Nu har jag sett den och tycker att den var intressant. Nu har jag inte sett särskilt många pjäser men var lite kul att man aldrig riktigt visste vart det var påväg samt att jag tycker du gjorde ett bra arbete i att differentiera karaktärerna så alla kändes egna. Tummen upp Vad filmade du med om man får fråga? Ovan att se 4:3 om inte det var något du klippte till i efterhand?

Det var roligt att du gillade den

Tack för att du frågade.
Jag filmade med en Sony Xperia och klippte ihop filmen mesta dels med Windows Movie Maker.
Har planer på att börja använda någon annan filmredigerare men ville få ihop något relativt fort så då fick det bli det som jag ändå har använt mig av tidigare.

Inaktiv

God Jul till er alla!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

God Jul till er alla!

God Jul!

Medlem

Tyckte det var roligt att titta på. Du lever dig in i de olika rollerna på ett trovärdigt sätt. Din röst är bra och uppenbarligen formbar.

Fortsätt att skapa!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Tyckte det var roligt att titta på. Du lever dig in i de olika rollerna på ett trovärdigt sätt. Din röst är bra och uppenbarligen formbar.

Fortsätt att skapa!

Tack så mycket!

Älskar att gå in i roller men det var mest när jag var liten som jag gjorde saker efter manus eftersom jag inte har någon att spela mot i vuxen ålder.
Men jag har planer på att försöka hitta något mer manus som det ändå är ganska lätt att spela mot sig själv på. För det är väldigt kul.

Medlem

Jag har sett mycket värre! 👍👍👍

Inaktiv

Julen nalkas med stormsteg.
Om tre dagar är det jul och som en liten jultradition från mitt håll så försöker jag väcka lite liv i denna gamla tråd.

En liten klassiker skriven av Jonas Gardell och här uppspelt av mig.

Hoppas att detta ändå ger er lite julstämning nu när julen nalkas utanför dörren.

God Jul på er alla om jag inte hinner skriva något mer förrän julafton!

Medlem

Kollade ett par minuter. Introt var lite långsamt och saknade en krok innan jag gav upp. Sen såg jag att filmen är 11 min. Fick hoppa fram och se om det händer något.

Du ska beröm för ditt engagemang och möda! Din film är långt bättre än vad jag skulle prestera själv!

Här är mina egenskapade sömnpiller på youtube.
https://m.youtube.com/@hanzojpalm7779/featured


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nostalgi! Denna satte vi upp på 4H när jag var liten.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Kollade ett par minuter. Introt var lite långsamt och saknade en krok innan jag gav upp. Sen såg jag att filmen är 11 min. Fick hoppa fram och se om det händer något.

Du ska beröm för ditt engagemang och möda! Din film är långt bättre än vad jag skulle prestera själv!

Här är mina egenskapade sömnpiller på youtube.
https://m.youtube.com/@hanzojpalm7779/featured

Jag är likadan själv att jag har svårt att orka titta igenom filmer på Youtube. Är de korta på några minuter så går det bra, annars så brukar jag också ofta spola fram i filmerna.

Tog och kollade på din kanal och såg filmen med Dragon Quest Builders 2. Vad gullig den var 🙂

Skrivet av hultapajk:

Nostalgi! Denna satte vi upp på 4H när jag var liten.

Vad kul! 🙂

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tog och kollade på din kanal och såg filmen med Dragon Quest Builders 2. Vad gullig den var 🙂

Ah, det är ett klipp ifrån augusti 2019 när min grabb (@Hanzo Jr) hittade att han kunde exploita en drakboss genom att bygga en plattform över draken och slå den på ryggen. Det tog över 20-30 minuter att få ner draken. Härliga tider. Han måste varit omkring 7 bast då. Han lärde sig dessutom att läsa flera japanska tecken (Hiragana) när han spela spelet. Så han kunde läsa いす, こわす och andra enkla ord.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

En riktigt God Jul till er alla här på FZ!
Ta hand om er!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

En riktigt God Jul till er alla här på FZ!
Ta hand om er!

Önskar dig detsamma.

1
Skriv svar