Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Rean förra helgen var för svår att motstå så slog till trots att jag "bara" tyckte det va bra till ps4an.
Vilken skillnad att spela på pc, wow. Trodde aldrig mus och tangentbord skulle vara så otroligt mycket bättre i det här spelet.
Efter 20 timmars spel så beslutar rockstar att ge mig en tidig julklapp.
ERR_GFX_STATE........ Rockstars egna lösning funkade ju såklart inte.
Fick igång det efter en timme genom att köra benchmark i spelet. Tips i fall nån annan råkar ut för samma huvudvärk.

Fick det där felet förr tror jag, bytte till DX12 så har det inte crashat med det felet iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick det där felet förr tror jag, bytte till DX12 så har det inte crashat med det felet iaf

Var envis och ville köra vulkan hehe. Provade att köra med dx12, känn segare på nått sett, men inga konstiga krascher än iaf.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Var envis och ville köra vulkan hehe. Provade att köra med dx12, känn segare på nått sett, men inga konstiga krascher än iaf.

Ok, själv tycker inte jag det är nån skillnad mellan Vulcan och dx12 men har väll inte gått in med nån djupare jämförelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, själv tycker inte jag det är nån skillnad mellan Vulcan och dx12 men har väll inte gått in med nån djupare jämförelse

Är det säkert inte heller, är nog bara en ren inbillning från min sida

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Kan rapportera inte en enda crash hittils sen jag fixade page filen.

Intressant. Jag har haft nån krasch men min flickvän har desto oftare när vi spelar RDO. Vilken processor har du om man får fråga? Min flickvän har en 6600K och SweClockers samt andra har upptäckt att RDR2 verkar ha problem med 4-kärniga processorer och att man kan använda vissa program/metoder för att korrigera det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Intressant. Jag har haft nån krasch men min flickvän har desto oftare när vi spelar RDO. Vilken processor har du om man får fråga? Min flickvän har en 6600K och SweClockers samt andra har upptäckt att RDR2 verkar ha problem med 4-kärniga processorer och att man kan använda vissa program/metoder för att korrigera det.

Jag har en i7 6700k
16gb ram
GeForce GTX 1070 8gb


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag har en i7 6700k
16gb ram
GeForce GTX 1070 8gb

Det är också en 4-kärnig processor så verkar eventuellt vara någonting där som ställer till. Jag ska börja med att testa fixen som rekommenderats här i tråden, annars CPU Limiter eller vad programmet hette som också visat sig effektivt.

Medlem

Någon som spelar med en gtx 970/4770k?

Vad tycks om prestandan överlag?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Någon som spelar med en gtx 970/4770k?

Vad tycks om prestandan överlag?

Skulle säga att det presterar bättre än väntat för en Rockstar-port, men kanske sämre än det borde sett till hur det ser ut. Kör inte med GTX 970 men likväl med en 4770k, för mitt RTX 2080 ställde spelet själv in det mesta på High/Ultra i 1440p; Ligger mellan 45-50 fps (kör dock på Windows 7 så DX12-siffrorna kan vara annorlunda). Beroende på upplösningen borde 970 kunna köra spelet i Medium/High för liknande prestanda.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det är också en 4-kärnig processor så verkar eventuellt vara någonting där som ställer till. Jag ska börja med att testa fixen som rekommenderats här i tråden, annars CPU Limiter eller vad programmet hette som också visat sig effektivt.

Det är inte 4 kärnig som är problemet då i7 är 8 trådat medans i5 bara 4 där "problemet" ligger. Dock så var det rejäl prestanda förlust om man var under 6 trådar som äldre i5or men jag tror Rockstar fixat det i en patch jag tror inte problemet var just crasher.
Crasherna beror på annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle säga att det presterar bättre än väntat för en Rockstar-port, men kanske sämre än det borde sett till hur det ser ut. Kör inte med GTX 970 men likväl med en 4770k, för mitt RTX 2080 ställde spelet själv in det mesta på High/Ultra i 1440p; Ligger mellan 45-50 fps (kör dock på Windows 7 så DX12-siffrorna kan vara annorlunda). Beroende på upplösningen borde 970 kunna köra spelet i Medium/High för liknande prestanda.

Tack så mycket för svar!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Snabb fråga! Ibland ser jag spelare online som är utgråade på kartan och siktar man på dem har de en sköld-ikon följt av deras avatarnamn.

Är dessa spelare Bounty Hunters med en viss hög rank!?
Eller är ja helt ute på cykeln?

Medlem
Skrivet av Razken:

Snabb fråga! Ibland ser jag spelare online som är utgråade på kartan och siktar man på dem har de en sköld-ikon följt av deras avatarnamn.

Är dessa spelare Bounty Hunters med en viss hög rank!?
Eller är ja helt ute på cykeln?

Om jag förstått rätt, så kan det vara Defensive mode som är på.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@Razken what Jaxalot said.
Du kan fortfarande skjuta folk som är i defensive mode men det tar längre tid att döda dem.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Oj 99 sidor! Den här tråden har verkligen levt, kommer ihåg när det begav sig och alla (nåväl) diskuterade spelet, till och med på nyårsafton

Apropå ingenting, dammade av RDR2 förut och det håller fan än.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Oj 99 sidor! Den här tråden har verkligen levt, kommer ihåg när det begav sig och alla (nåväl) diskuterade spelet, till och med på nyårsafton

Apropå ingenting, dammade av RDR2 förut och det håller fan än.

Japp det håller än! Faktiskt nu när jag spelade om det så tycker jag även kapitel 5 var underhållande. Jag ogillade det förut men det har sin charm ändå.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Zontos: Ja långlivat spel!
Däremot tycker jag det var mer diskussioner innan om själva spelet - roliga små grejer man hade varit med om och upptäckt
Nu verkar det mest vara krasch-problem och prestanda
Men det har ju förstås sin naturliga förklaring. Hade dock varit kul att få höra lite om själva händelserna och upptäkter de nya spelarna varit med om

Medlem

Sett att det finns VR mod eller att det testas.
Verkar inte riktigt optimalt men tänk vad Rockstar skulle kunna göra kickass VR spel.

Red dead Redemption 2 i VR skulle kunna vara ett AAA, VR Shooter, VR jakt och fiske, VR gambling VR ridning och hästskötare
Ja tänk vad härligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Red dead Redemption 2 i VR skulle kunna vara ett AAA, VR Shooter, VR jakt och fiske, VR gambling VR ridning och hästskötare
Ja tänk vad härligt

Ja tack! Jag skulle vara helt såld om vi fick det. 😍

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja tack! Jag skulle vara helt såld om vi fick det. 😍

Ja rockstars välgjorda världar skulle vara perfekt för VR.
Dom borde satsa på det, tänk tom bethesda kunde trockla ihop VR Fallout och skyrim


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

@Zontos: Ja långlivat spel!
Däremot tycker jag det var mer diskussioner innan om själva spelet - roliga små grejer man hade varit med om och upptäckt
Nu verkar det mest vara krasch-problem och prestanda
Men det har ju förstås sin naturliga förklaring. Hade dock varit kul att få höra lite om själva händelserna och upptäkter de nya spelarna varit med om

Håller helt med men är inte lätt för dom som spelar PC. Inte bara att starta och spela för dom som för oss på konsol.

Jag tycker ju det är roligare att diskutera händelserna i spelet än något jävla grafikkort osv osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp det håller än! Faktiskt nu när jag spelade om det så tycker jag även kapitel 5 var underhållande. Jag ogillade det förut men det har sin charm ändå.

Skrivet av Bellafjella:

@Zontos: Ja långlivat spel!
Däremot tycker jag det var mer diskussioner innan om själva spelet - roliga små grejer man hade varit med om och upptäckt
Nu verkar det mest vara krasch-problem och prestanda
Men det har ju förstås sin naturliga förklaring. Hade dock varit kul att få höra lite om själva händelserna och upptäkter de nya spelarna varit med om

I see Det var en hel snack och det kändes som man blev ett litet kompisgäng och sånt kan man sakna i alla sociala medier. Jag tror jag kommer att ge storyn en ny chans någon dag men jag körde bara några kvarvarande sidequest som att jaga ett Lejon som var på rymmen, kanske spoiler men det har inget med själva storyn att göra haha!

Avstängd
Skrivet av Zontos:

I see Det var en hel snack och det kändes som man blev ett litet kompisgäng och sånt kan man sakna i alla sociala medier. Jag tror jag kommer att ge storyn en ny chans någon dag men jag körde bara några kvarvarande sidequest som att jaga ett Lejon som var på rymmen, kanske spoiler men det har inget med själva storyn att göra haha!

Den questen är rätt underhållande, vilket kapitel var den i?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Den questen är rätt underhållande, vilket kapitel var den i?

Jag kommer faktiskt inte ihåg men jag tror man träffade cirkusen i femte eller sjätte kapitlet. Det var några andra sidouppdrag som var uppenbart uttänkt för exempelvis kapitel två som man gjorde under kapitel fem exempelvis. Men visst är det kul att jaga ett lejon? Passade på när jag ändå skulle sälja massa klockor och ringar till en fence i samma by som jag "lånat" från tågpassagerare i en mörk tunnel.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Jag kommer faktiskt inte ihåg men jag tror man träffade cirkusen i femte eller sjätte kapitlet. Det var några andra sidouppdrag som var uppenbart uttänkt för exempelvis kapitel två som man gjorde under kapitel fem exempelvis. Men visst är det kul att jaga ett lejon? Passade på när jag ändå skulle sälja massa klockor och ringar till en fence i samma by som jag "lånat" från tågpassagerare i en mörk tunnel.

Jag är på kapitel 6 i min omspelning men har inte påträffat den ännu. Jo jag vet, jag är också bra på att samla klockor och ringar. Jag är där man ska rädda en kille från ett fängelse utan att spoila för mycket.

Men alltså spoila? Alla bör ha spelat det här spelet nu. Jag har gjort det tre gånger nu snart.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Kan vi snälla släppa detta med att spoila i denna tråd? PC-spelarna får skylla sig själva om dom inte lirat spelet ännu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Ja eftersom det är allmänt känt att det kommer bli invasion av Indianer i Saint Denis och att Gavin blir borgmästare i Blackwater så kan vi skippa det

Nej jag bara trollar, var inte rädda ni som inte spelat

Jag kommer inte ihåg det uppdraget tror jag men visst är det ett uppdrag man skjuter med pilar va? Jag önskar att det var fler smyga-in-och-göra-saker-uppdrag än pang bom döda femtielva rövare.

Annars så tänker jag att det viktigaste är att inte spoila själva röda tråden och de "viktigaste" händelserna i spelet. Men jag minns att den diskussionen har vi haft förr.

Avstängd

Gavin bör vi prata mer om, vem är det? Alltså jag tror han är en gud av något slag?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag är på chapter 4 och kom över Aberdeen pig farm pga ett robbery tip, men hur fasen rånar syskonäktenskapet?

Jag knivade kvinnan där uppe för att jag kände mig jätteobekväm barakteriemässigt. Men då kom mannen in och började rage skjuta.

Mannen såg ut som pesten själv och kvinnan såg ut som att bära på syfilis, jag har lagt märke till att Arthur hostar lite märkligt ibland så ville ej riskera att fånga något annat för att jag trodde seriöst att hon skulle på Arthur eller något samt att jag ej vill bryta bröd med dem heller, kansk överdriver men världen känns ibland så fruktansvärt immersive, redan skvätt en tår här och där.

Försökte ladda om ett save men då var dem försvunna. Har ej kollat YT än så tänkte fråga här istället hur det gått för er andra.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av breahl:

Gavin bör vi prata mer om, vem är det? Alltså jag tror han är en gud av något slag?

Äntligen lite Gavin igen! Det var ett tag sedan. 😄

Hoppas någon har lite ny input på det. Och så har vi ju det där med prinsessan också. Men det löste sig, eller? Vet inte om det blev bekräftat.

Skriv svar