Få en glimt av arbetet med musiken till Cyberpunk 2077

Medlem

Ska bli spännande att höra resten av musiken. CHVRCHES är helt fantastiska. Och Hip-Hop kan absolut passa, som i senaste E3-trailern. Får se hur det blir, men jag är positiv hittils


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Den mest självklara låten saknas ju!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Tassel:

Aphex twin hade funkat betydligt bättre enligt mig också!
trance/ambient känns betydligt mer framtid än hiphop/pop......
Släng in lite Fsol ffs!

https://youtu.be/u5KyDiTQa7c

Sjukt, tänkte även tillägga att just FSOL eller Fluke skulle passat också! Typ ”Fluke - Zion” från den mediokra Matrixuppföljaren https://youtu.be/jlzI3_QADWc

Eller den absoluta KLASSIKERN Atom Bomb https://youtu.be/PHMzCpy0fXc


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

eld
Medlem
Skrivet av Bill:

Jo jag vet. Bl.a skjutning av tjej vid musikvideoinspelning med illegalt vapen (2 veckor sedan). Eller inhyrd rappare till sommarprogram för barn där budskapet i låten är ”det är ballt att sitta på kåken”. Eller p3s hyllande av dessa sk artister.

On topic. Grimes blev jag glatt förvånad över att de rekryterat. ENLIGT MIG hade nåt åt Aphex Twin-hållet varit en dröm också. Eller nån riktigt mörk goatrance i stil med tex Pleiadians https://youtu.be/m5U10JDXUF8

Du vet väl att cyberpunk oftast glorifierar kriminalitet med gäng, våld och vapen samt nästan alltid spelar upp polisen som något ont och korrumperat.

Cyberpunk är i sin essens "det är ballt att sitta på kåken".

Medlem
Skrivet av eld:

Du vet väl att cyberpunk oftast glorifierar kriminalitet med gäng, våld och vapen samt nästan alltid spelar upp polisen som något ont och korrumperat.

Cyberpunk är i sin essens "det är ballt att sitta på kåken".

Absolut. Dock var diskussionen här relaterad till vad jag ”går miste om i verkligheten”. Så trist, för jag vill verkligen ta del av den..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

...Imponerande line-up. Risk för att vara tjatig, men fan vad kul med Refused som Samurai!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Vilken verklighet?
Den i spelet? Den vet vi inte mycket om än.
Vår riktiga verklighet?
Om du tror att populärmusik förmedlar verklighet till alla så är du riktigt ute och snurrar.
Som allätare av musik, men med djupa rötter i hårdrocken, så anser jag att mycket av hiphop och pop och vad du är kallar dagens toppliste musik är värdelös.
Och inte förmedlar den ett dugg verklighet.
Klipp och klistra musik helt enkelt.

Populärmusik är en del av verkligheten. Det finns omkring oss, det är populärt, det genererar pengar, etc, etc. Kan omöjligt vara svårt att förstå?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bill:

Jo jag vet. Bl.a skjutning av tjej vid musikvideoinspelning med illegalt vapen (2 veckor sedan). Eller inhyrd rappare till sommarprogram för barn där budskapet i låten är ”det är ballt att sitta på kåken”. Eller p3s hyllande av dessa sk artister.

On topic. Grimes blev jag glatt förvånad över att de rekryterat. ENLIGT MIG hade nåt åt Aphex Twin-hållet varit en dröm också. Eller nån riktigt mörk goatrance i stil med tex Pleiadians https://youtu.be/m5U10JDXUF8

Wow, små anekdoter för att förringa en kultur/industri som många miljoner människor älskar?

Med de glasögonen så står jag fast, du missar en stor del av verkligheten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av eld:

Du vet väl att cyberpunk oftast glorifierar kriminalitet med gäng, våld och vapen samt nästan alltid spelar upp polisen som något ont och korrumperat.

Cyberpunk är i sin essens "det är ballt att sitta på kåken".

Hycklare brukar inte tänka på sådant


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Wow, små anekdoter för att förringa en kultur/industri som många miljoner människor älskar?

Med de glasögonen så står jag fast, du missar en stor del av verkligheten.

Och med det svamphuvudet så är det förståeligt om du absorberar allt kommersiellt som slängs din väg. Missförstå mig inte, hade varit skönt att inte ha ett eget tycke o bara konsumera allt vad populärkultur innebär.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:

Och med det svamphuvudet så är det förståeligt om du absorberar allt kommersiellt som slängs din väg. Missförstå mig inte, hade varit skönt att inte ha ett eget tycke o bara konsumera allt vad populärkultur innebär.

Oj, du är extremt fylld av fördomar. Går inte att prata med någon som endast försöker att kleta epitet på en. Tråkigt, men ha det gött


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Celldweller borde fått erbjudande tycker jag. Duktig på att göra industriell metal med elektroniska inslag som nog skulle passa,

Medlem
Skrivet av Maysay:

Av allt man såg i videon så var det nästan bara 2 hip hop-band (Run the Jewels & Asap Rocky)? Det verkar vara en blandning av diverse genrer. Så jag förstår inte vad man ska klaga på? Mycket alternativt men pop.

EDIT:

Lyssnade som fan på Def Jux olika artister förr i tiden. Company Flow, RJD2 & Aesop Rock . Skivbolaget Anticon hade många bra artister också (Sage Francis & Buck 65).

Bra skit! Cannibal Ox - The cold vein är en odödlig klassiker i mitt tycke. Lyriken är kanske inte den allra bästa, men El-P's science fiction samplade beats är helt fantastiska.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

@HallonTreo: Klart man kan kritisera det när folk gråter om att dom måste stänga av musiken annars går det inte att spela, INNAN dom har hört musiken.

@Bill: All hiphop handlar ju inte om att vara gangster och att det är coolt att sitta inne/vifta med pistoler. Bara för att du förknippar det med hiphop så betyder det ju inte att det är sant. Det är en LITEN del av hiphop... Det säger ju mer om dig än om hiphop i sig. Att du är okunnig inom ämnet dvs.

Medlem
Skrivet av spikes:

@HallonTreo: Klart man kan kritisera det när folk gråter om att dom måste stänga av musiken annars går det inte att spela, INNAN dom har hört musiken.

@Bill: All hiphop handlar ju inte om att vara gangster och att det är coolt att sitta inne/vifta med pistoler. Bara för att du förknippar det med hiphop så betyder det ju inte att det är sant. Det är en LITEN del av hiphop... Det säger ju mer om dig än om hiphop i sig. Att du är okunnig inom ämnet dvs.

Vara gangster och vifta med pistol tillhör ju dock mainstream-bilden av hiphop/rap. Så det säger ju mer om hiphop än om honom snarare ifall vi ska använda din logik. Sen att det finns bra artister i alla genrer förstår ju vem som helst men att bli påhoppad och kallad inskränkt för att man generellt inte gillar en musikstil och är ganska säker på att man inte kommer tycka det passar i ett visst spel är ju bara korkat. Som att bli kallad inskränkt för att man inte tycker det skulle passa med RnB-soundtrack i Elden Ring t ex...

Lyssnar personligen på en hel del necro, ill bill, jedi mind tricks, non phixion och liknande. Tycker dock inte att det passar automatiskt i alla spel bara för det. Samma gäller all annan musik. Skärpning

Happ, får bli pass på det här spelet då.

Medlem
Skrivet av spikes:

@Bill: All hiphop handlar ju inte om att vara gangster och att det är coolt att sitta inne/vifta med pistoler. Bara för att du förknippar det med hiphop så betyder det ju inte att det är sant. Det är en LITEN del av hiphop... Det säger ju mer om dig än om hiphop i sig. Att du är okunnig inom ämnet dvs.

Håller helt med. Det är hemskt när människor använder sin egen lilla bubbla för att diktera villkor för andra. Tragiskt och direkt bidragande till onödiga konflikter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Vara gangster och vifta med pistol tillhör ju dock mainstream-bilden av hiphop/rap. Så det säger ju mer om hiphop än om honom snarare ifall vi ska använda din logik. Sen att det finns bra artister i alla genrer förstår ju vem som helst men att bli påhoppad och kallad inskränkt för att man generellt inte gillar en musikstil och är ganska säker på att man inte kommer tycka det passar i ett visst spel är ju bara korkat. Som att bli kallad inskränkt för att man inte tycker det skulle passa med RnB-soundtrack i Elden Ring t ex...

Lyssnar personligen på en hel del necro, ill bill, jedi mind tricks, non phixion och liknande. Tycker dock inte att det passar automatiskt i alla spel bara för det. Samma gäller all annan musik. Skärpning

Det stämmer inte. Att "vara gangster och vifta med pistol" är ju endast en extremt ytlig och tunn syn på något så djupt som en hel musik-genre/kultur. Så det säger mer om honom (bristande kunskap) än om genren i sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Vara gangster och vifta med pistol tillhör ju dock mainstream-bilden av hiphop/rap. Så det säger ju mer om hiphop än om honom snarare ifall vi ska använda din logik. Sen att det finns bra artister i alla genrer förstår ju vem som helst men att bli påhoppad och kallad inskränkt för att man generellt inte gillar en musikstil och är ganska säker på att man inte kommer tycka det passar i ett visst spel är ju bara korkat. Som att bli kallad inskränkt för att man inte tycker det skulle passa med RnB-soundtrack i Elden Ring t ex...

Lyssnar personligen på en hel del necro, ill bill, jedi mind tricks, non phixion och liknande. Tycker dock inte att det passar automatiskt i alla spel bara för det. Samma gäller all annan musik. Skärpning

Ingen blir påhoppad för att man generellt inte gillar en musikstil. Tolkar man det så, då är man bra ignorant


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller helt med. Det är hemskt när människor använder sin egen lilla bubbla för att diktera villkor för andra. Tragiskt och direkt bidragande till onödiga konflikter.

Fast kom igen nu?! Det är inte att man lever i en bubbla om man förknippar hiphop/gangstarap med vapen, knark och sex.
Det är det som generellt förknippas med den genren av musik. Sen att det finns artister som inte sjunger om det alls är ju skitsamma. Kollar man på de absolut största och mest populära hiphopartisterna så är det just de tre sakerna som är mest vanligt.

Skrivet av Freakon:

Ingen blir påhoppad för att man generellt inte gillar en musikstil. Tolkar man det så, då är man bra ignorant

Skrivet av Freakon:

Det stämmer inte. Att "vara gangster och vifta med pistol" är ju endast en extremt ytlig och tunn syn på något så djupt som en hel musik-genre/kultur. Så det säger mer om honom (bristande kunskap) än om genren i sig.

Haha.. whatever. Fruktlöst detta

Medlem

@HallonTreo: Vilka är dom här stora artisterna du pratar om då? Kom med ett par exempel? Vad är "mainstream" hiphop i 2019 liksom? Vilken subgenre är det du snackar om?

Du generaliserar ju så hårt så om man skulle göra samma sak med metal så skulle alla vara kyrkbrännare, bara för att några blev kända för att dom brände kyrkor.

Medlem
Skrivet av spikes:

@HallonTreo: Vilka är dom här stora artisterna du pratar om då? Kom med ett par exempel? Vad är "mainstream" hiphop i 2019 liksom? Vilken subgenre är det du snackar om?

Du generaliserar ju så hårt så om man skulle göra samma sak med metal så skulle alla vara kyrkbrännare, bara för att några blev kända för att dom brände kyrkor.

Som sagt. Fruktlöst detta. Har varken tid eller lust att diskutera med en vägg.

Agree to disagree helt enkelt. God Jul

Medlem
12
Skriv svar